1.Τι είναι Δημοκρατία
1η Δραστηριότητα: Τι είναι Δημοκρατία;
- Ποιος την ίδρυσε και πότε
- Τι συμβολισμό μπορούμε να της δώσουμε
- Φανταστείτε, ότι ζούμε στην Αρχαία Ελλάδα. Πως θα λύσουμε το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε; ( Θέτουμε στα παιδιά ένα θέμα και αυτά ψηφίζουν…..Αρχαιοελληνικά)
2η Δραστηριότητα: Η δημοκρατία μέσα από σύμβολα
- Γράφουμε την Λέξη Δημοκρατία με σύμβολα
3η Δραστηριότητα
- -Ευκαιριακά μαθαίνουμε το φώνημα Δ, δ
(Τα καρεκλάκια σε κύκλο. Πίσω από κάθε καρεκλάκι, η εικόνα μιας λέξης. Τα παιδιά τρέχουν γύρω-γύρω. Όποιο παιδί καθίσει στο καρεκλάκι, η λέξη του οποίου αρχίζει από Δ, δ, θα πρέπει να πει μια λέξη)
4η Δραστηριότητα: Διαβάζουμε το βιβλίο: Η Κυρά Δημοκρατία και….
- Τι φωνάζουν οι ήρωες του παραμυθιού;;
( Ιδέα της συναδέλφου, Αριάδνης Ευαγγελοπούλου)
- Ο κήπος της Κυρά Δημοκρατίας
2.Τι είναι η Δικτατορία
-
1η Δραστηριότητα: Με αφορμή το παραπάνω βιβλίο, γνωρίζουμε την έννοια της Δικτατορίας και τις συνθήκες που επικρατούσαν
-Ομαδοποιούμε εικόνες ανάλογα με το περιεχόμενό τους
Φύλλο εργασίας
2η Δραστηριότητα: Δημιουργική γραφή με τα ανθρωπάκια του ΓαΪτη
- Παρουσιάζουμε στα παιδιά τα ανθρωπάκια του ΓαΪτη και τα παιδιά συνθέτουν μια ιστορία
3η Δραστηριότητα: Γνωρίζουμε τον Κώστα Περάκη και τον πίνακα του: Οι φοιτητές
- Εξηγήσαμε τον ρόλο των φοιτητών στην εξάλειψη της Δικτατορίας
- Εντοπίσαμε τα συναισθήματά τους
Φύλλο εργασίας
3.Θέλω και γω να γίνω ήρωας
1η Δραστηριότητα: Διαβάζουμε το βιβλίο:Θέλω μα γίνω ήρωας
- Τι σας έρχεται στο μυαλό, όταν ακούτε τη λέξη ήρωας;
- Πως μπορείτε να γίνεται απλοί καθημερινοί ήρωες;
2η Δραστηριότητα: To H, η του ΗΡΩΑ
-Μάθαμε πως γράφεται η λέξη: ΗΡΩΑΣ
-Παίξαμε ένα παιχνίδι φωνολογικής επίγνωσης,απομονώνοντας ένα-ένα γράμμα του…ήρωα.
-Μάθαμε το γράμμα Η, η, παίζοντας με μία μικρή παραλλαγή το ομαδικό παιχνίδι: Αλάτι ψιλό, αλάτι χοντρό και όποιος έβρισκε πίσω του το….επίμαχο γράμμα, έπρεπε να βρει μία λέξη από αυτό για να γίνει αρχηγός.
Αλάτι ψιλό, αλάτι χοντρό
ο Ήρωας έχασε τον αρχηγό του
και ψάχνω να τον βρω
Πρόσφατα σχόλια