1. Με λένε Κουμπαρά
1η Δραστηριότητα
-Αφού μάθαμε το αίνιγμα του Κουμπαρά και βρήκαμε τη λύση του…
-Συζήτηση ως προς:
- Τι είναι ο κουμπαράς
- Πως τον χρησιμοποιούμε
- Τι βάζουμε μέσα σε αυτόν και πότε τον ανοίγουμε
- Τι είναι το χαρτζιλίκι
-Εικονογραφήσαμε το αίνιγμα
2η Δραστηριότητα
Ο Κουμπαράς μας έβαλε τα κλάματα!!! Του μπερδέψανε , μας είπε, την ταυτότητά του, καθώς ταξίδευε για να έρθει στο Νηπιαγωγείο μας Έτσι και μεις τον καθησυχάσαμε και τον βοηθήσαμε να την βρει
-Ψάξαμε ανάμεσα σε πολλές ταυτότητες…..
……αλλά πουθενά η ταυτότητα του κουμπαρά μας
-Τότε…..πήγαμε στο σημείο ελέγχου των ταυτοτήτων και για να τη βρούμε πήραμε τον……δρόμο του Κ
Και ένα φύλλο εργασίας
3η Δραστηριότητα
-Διαβάσαμε το παραμύθι: Η Τσεπούλα και ο Κουμπαράκος, και…
- Το κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του πορτοφόλι
- Ζωγράφισε το δικό του όνειρο και το φύλαξε με την υπόσχεση να το πραγματοποιήσει κάνοντας Αποταμίευση
2. Τα χρήματα μας
1η Δραστηριότητα
- Μέσα από το κατάλληλο εποπτικό υλικό μάθαμε για την σκοπιμότητα των χρημάτων και πως τα αποκτάμε
- Τι είναι έσοδα και έξοδα
- Ποιο είναι το δικό μας νόμισμα
- -Πως θα ήταν η ζωή των ανθρώπων χωρίς χρήματα;
- Πως γινόταν οι συναλλαγές των ανθρώπων στα παλιά
- Τι αγοράζουμε και τι όχι με τα χρήματα
-Τέλος μαθαίνουμε τα χρήματα με την μέθοδο της αντιστοίχισης
2η Δραστηριότητα
-Τα χρήματα, μας έδωσαν αφορμή να γνωρίσουμε τα σχήματα
- Τα εντόπισαν
- Τα αντιστοίχισαν με αντικείμενα του περιβάλλοντος
-Τέλος, παίξαμε…..
Η χώρα των παράξενων χρημάτων και των λαίμαργων κουμπαράδων
(Στην παρεούλα μας, μια παράξενη χώρα στήθηκε. Κουμπαράδες σε διάφορα σχήματα έχτισαν τα σπίτια τους και περιμένουν να χορτάσουν …..την πείνα τους
Και ένα φύλλο εργασίας
3η Δραστηριότητα
- Μάθαμε την αξία των χρημάτων, μέσα από παιχνίδια ανισότητας
4η Δραστηριότητα
-Έβαλαν τα χρήματα στη σειρά, ξεκινώντας από αυτό με την μικρότερη αξία, αλλά και αντίθετα
Και ένα φύλλο εργασίας
5η Δραστηριότητα
-Παίξαμε με τις κάρτες:» Από το χρυσάφι στο χρήμα» και μάθαμε πως και κάτω από ποιες συνθήκες δημιουργήθηκαν τα χρήματα
- Τι σας έκανε εντύπωση;
3. Αποταμίευση
1η Δραστηριότητα
- Προσεγγίσαμε την έννοια της αποταμίευσης, συζητώντας, τα παρακάτω….
-Οικονομία στα χρήματα
-Οικονομία στο νερό, στο ρεύμα, στο χαρτί
-Κάνουμε ανακύκλωση, για οικονομία στους φυσικούς πόρους της γης
-Χαρίζουμε τα ρούχα μας και δεν τα πετάμε, όταν δεν μας χωράνε πια……
…..μας βοήθησε το παρακάτω powerpoint
- Και για να κατανοήσουν καλύτερα την έννοια της αποταμίευσης…….
-Διαβάσαμε: Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας ……
γιατί και τα ζώα κάνουν αποταμίευση σε τρόφιμα, για μην πεινάσουν το χειμώνα
- Και μια ομαδική εργασία
2η Δραστηριότητα
-Διαβάσαμε την παροιμία :Φασούλι – φασούλι όλοι μαζί και στη συνέχεια το κάθε παιδί προσπάθησε να την συνθέσει μόνο του με…. κινητές λέξεις
-Στη συνέχεια, αναλύσαμε την παροιμία και……….
3η Δραστηριότητα
-Και ήρθε η ώρα για το Α της Αποταμίευσης
- Ψάχνουμε την λέξη ανάμεσα σε διάφορες άλλες
- Γεμίζουμε τον κουμπαρά μας με λέξεις που αρχίζουν από Α
4. Αποταμίευση και Νταλί
1η Δραστηριότητα
-Η σημερινή μας μέρα με τον Σαλβαντόρ Νταλί και τον πίνακά του : Η ΑΡΜΟΝΙΑ ΤΩΝ ΣΦΑΙΡΩΝ
-
Παρατηρήσαμε τον πίνακα προσεκτικά και τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις και τα σχόλιά τους
- Ο Νταλί χρησιμοποιούσε σύμβολα στη ζωγραφική του. Είδαμε λοιπόν μερικούς πίνακες και τα παιδιά προσπάθησαν να τα εντοπίσουν και να φανταστούν το μήνυμά τους
2η Δραστηριότητα
- Τέλος, φτιάξαμε με τον δικό μας τρόπο την……αρμονία των σφαιρών.
Τελειώνοντας το πρόγραμμά μας…..
-Διαβάσαμε την ιστορία : Ο θησαυρός του βυθού (Ιστορίες για καλή νύχτα΄ Εκδόσεις άγκυρα) και….
- Ήσουν ο ήρωας της ιστορίας. Έκανες καλά ή όχι που δεν πήρες το νόμισμα;
- Αν το έπαιρνες, πως θα αισθανόταν οι ιππόκαμποι;
- Πως θα αισθανόσουν εσύ;
- Αν έβλεπες το παιχνίδι του φίλου σου που σου αρέσει πολύ, τι θα έκανες;
- Τι θα έλεγες στον συμμαθητή σου που θα σε παρότρυνε να το πάρεις κρυφά;
- Πότε θα είσαι πιο ευτυχισμένος, όταν κάνεις αυτό που σου λένε οι άλλοι ή όταν κάνεις αυτό που η καρδιά σου πιστεύει;
-Καταγράψαμε τις απαντήσεις των παιδιών στην ερώτηση:
Αν ο μικρός ιππόκαμπος σου έλεγε να πάρεις ένα χρυσό νόμισμα, τι θα του απαντούσες;
*
-Διαβάσαμε το βιβλίο: ΑΝ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ και….
- Αν κάθε μέρα ακολουθώ την σωστή διαδρομή σε μερικά χρόνια θα φτάσω… στο κάστρο των ονείρων μου
Περπατούμε τη διαδρομή ακολουθώντας συγκεκριμένους σταθμούς. Σχηματίζουμε τη διαδρομή στο χώρο και τη μεταφέρουμε στο χαρτί .
Στο τέλος ανακαλύπτουμε μια νέα γραμμή την «τεθλασμένη».
- Δίνουμε τις δικές μας απαντήσεις στην ερώτηση: Αν κάθε μέρα…
Πρόσφατα σχόλια