k
«Ο αρχιτέκτονας ξέρει πως αν χτίσει σωστά, το οικοδόμημά του θα στέκεται εκεί για αιώνες. Ο δάσκαλος ξέρει πως αν χτίσει με αγάπη και ειλικρίνεια, αυτό που χτίζει θα υπάρχει για πάντα»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
1η Δραστηριότητα
Παρέα με τον μικρούλη Τοποτίπ
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ
-Διαβάζουμε το παραμύθι: Ο Τοποτίπ δεν θέλει να πάει στο νηπιαγωγείο και αφού κάνουμε τις απαραίτητες ερωτήσεις για την κατανόηση του παραμυθιού..
- Με τη βοήθεια των εικόνων της ιστορίας, αναδιηγούνται το παραμύθι
2η Δραστηριότητα
Ο Τοποτίπ ενθουσιάστηκε με τα παιχνίδια του νηπιαγωγείου του. Ποιο παιχνίδι αγαπούσε περισσότερο;
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
-Παίρνουμε αφορμή από την αγαπημένη κούκλα του και μαθαίνουμε τις χωρικές έννοιες
- Απλώνουμε μία πίστα χωρισμένη σε τετράγωνα. Με σημείο αναφοράς τον ήρωα του παραμυθιού , τοποθετούμε το παιχνίδι του ανάλογα με τις οδηγίες ( πάνω-κάτω κ. ά)
- Δραματοποιούμε το παραπάνω παιχνίδι
Φύλλο αξιολόγησης
3η Δραστηριότητα
Αν ο Τοποτίπ ήταν συμμαθητής μας…
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ
α) ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΙ Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
-Φανταστείτε ότι ο Τοποτίπ έρχετε στο σχολείο μας φοβισμένος.
Πως θα μετατρέψετε το φόβο σε χαρά;
4η Δραστηριότητα
Το Νηπιαγωγείο…δεύτερο σπίτι μας
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ
https://youtu.be/WZmIE-k823k?si=GvNKwPH8pMLmVZLL
-Παρακολουθούμε το παραπάνω βίντεο και αφού το σχολιάσουμε…
5η Δραστηριότητα
Το συμβόλαιο της τάξης μας
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ
α) ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΙ Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
-Συντάσσουμε ένα συμβόλαιο και το υπογράφουμε με την υπόσχεση να το τηρούμε, για να περνάμε καλά με τος συμμαθητές και τις κυρίες μας.
6η Δραστηριότητα
Και λίγη γυμναστική…
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΦΡΑΣΗ : Φυσική Αγωγή
7η Δραστηριότητα
Η σοφή κουκουβάγια , δασκάλα των φτερωτών μας φίλων, επισκέφτηκε το Νηπιαγωγείο μας και αφού συστηθήκαμε, άρχισε να μας λέει κάτι….ακαταλαβίστικα
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ
«Όποιος ξέρει γράμματα έχει τρία μάτια»
- Αρχίσαμε το πρόγραμμα μας μαθαίνοντας και επεξηγώντας την παραπάνω παροιμία
- Την γράφουμε σε μεγάλο χαρτόνι και αντικαθιστούμε κάποιες λέξεις με εικόνες Τα παιδιά την διαβάζουν
- Αφήνουμε στη μοκέτα κάρτες με τις λέξεις της παροιμίας και παίζουμε το παιχνίδι της Ξεχασμένης λέξης
8η Δραστηριότητα
Γνωρίζω το Νηπιαγωγείο μου και τη λειτουργία του
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ
α) ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΙ Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
- Με αφορμή την παροιμία ,αρχίσαμε την συζήτηση ως προς ….
- Ποια η σπουδαιότητα του σχολείου;
- Ποια πρέπει να είναι η συμπεριφορά μας μέσα και έξω από αυτό;
- Στη συνέχεια επικεντρωνόμαστε στο δικό μας όμως σχολείο
- Πως λέγεται;
- Που βρίσκεται;
- Πως λειτουργεί;
- Ποιοι εργάζονται σε αυτό;
- Ποιους χώρους έχει;
- Τι πρέπει να κάνουμε για να δουλεύουμε όλοι ομαλά και να είμαστε όλοι φίλοι;
-Φτιάξαμε μία αφίσα με τίτλο:
«Στου σχολειού το φορτηγό, βρίσκω φίλους στο λεπτό»
9η Δραστηριότητα
Ξέρετε πως γράφεται η λέξη Νηπιαγωγείο;
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ
β) ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΟ ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
-Μαθαίνουμε την λέξη: Νηπιαγωγείο κάπως έτσι…
- Την διαβάζουμε, τη συλλαβίζουμε και την ανασυνθέτουμε
- Απλώνουμε την τετραγωνισμένη πίστα μας με κτίρια που υπάρχουν στο χωριό μας. Τα παιδιά πρέπει να ακολουθήσουν το σωστό δρόμο για να φτάσουν στο Νηπιαγωγείο
10η Δραστηριότητα
Το πρώτο γραμματάκι μας
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ
- Στη συνέχεια απομονώνουμε το φώνημα Ν και…
- Στην σκηνή του κουκλοθεάτρου μας, γνωριζόμαστε με τον κύριο Ν, συστηνόμαστε και μας μιλάει για τους φίλους του (λέξεις που αρχίζουν με το ίδιο γράμμα)
- Μοιράζουμε στα παιδιά από ένα Ν και όταν φωνάζουμε μία λέξη που αρχίζει από αυτό σηκώνουν ψηλά την κάρτα, Στην αντίθετη περίπτωση η κάρτα είναι χαμηλά
- Παίζουμε το παρακάτω διαδραστικό παιχνίδι
https://wordwall.net/el/resource/11973741
Φύλλο εργασίας
11η Δραστηριότητα
Ήρθε η ώρα να γνωριστούμε
-Μια παραλλαγή του παιχνιδιού: Μουσικές καρέκλες, μας βοηθάει να μάθουμε τα ονόματα μας και να φτιάξουμε το παρουσιολόγιο μας.( Μόλις σταματήσει η μουσική, το κάθε παιδί πρέπει να σταθεί μπροστά από το δικό του όνομα.)
- Συστήνεται στους συμμαθητές του
- Τοποθετεί το όνομα του στο παρουσιολόγιο
- Ζωγραφίζουν τον καλύτερο φίλο τους
12η Δραστηριότητα
Ποια είναι η δασκάλα μας;
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ
α) ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΙ Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
https://youtu.be/JlrPkgCSe9c?feature=shared
-Παρακολουθούμε το παραπάνω βίντεο
- Αφού ακούσουμε τις εντυπώσεις τους ζητάμε να περιγράψουν τις δικές τους δασκάλες και να τις ζωγραφίσουν
Φύλλο εργασίας
13η Δραστηριότητα
Οργανώνουμε την τάξη μας
-Διαβάζουμε αινίγματα και τα παιδιά, προσπαθώντας να φτιάξουν μικρά παζλ, βρίσκουν τη λύση που τους οδηγεί στο σωστό κέντρο μάθησης
-Τέλος , ψάχνουν να βρουν τη σωστή κάρτα με το όνομα του αντίστοιχου κέντρου και την τοποθετούν στη θέση της
14η Δραστηριότητα:
- Διαβάζουμε το παραμύθι: Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε
https://youtu.be/ZBw1uxdZloE?si=2eXygbCQWMn6ONeq
- Δραματοποιούμε την ιστορία
(Ένα παιδί υποδύεται το λυπημένο χέρι και τα υπόλοιπα τα χαρούμενα χέρια)
- Φτιάχνουμε δύο χώρες, λυπημένη και χαρούμενη. Κάθε φορά που κάποιο παιδί κάνει κάτι… απαγορευμένο, το χέρι του ταξιδεύει στη λυπημένη χώρα
-Κάνουμε την ερώτηση: Τι άλλο κάνουν τα χέρια όταν βρίσκονται στο Νηπιαγωγείο και….
Πρόσφατα σχόλια