«

»

Ιουν 23

Γνωρίζω το Νηπιαγωγείο μου, Δραστηριότητες

 

 

21371336_272662909904234_3952182486610008677_n

«Αυτοί που δίνουν καλή εκπαίδευση στα παιδιά, πρέπει να τιμώνται περισσότερο από εκείνους που τα γέννησαν, γιατί οι γονείς τους έδωσαν μόνο τη ζωή, οι παιδαγωγοί όμως την ικανότητα να ζουν καλά».  Αριστοτέλης

*

«Όποιος ξέρει γράμματα έχει τρία μάτια»

Με αυτή την παροιμία αρχίσαμε το πρόγραμμά μας με στόχο να γνωρίσουμε το σχολείο μας, την λειτουργία του, τους συμμαθητές και τις κυρίες, τους όρους και τους κανόνες του, καθώς και την συμπεριφορά μας μέσα και έξω από αυτό

1η Δραστηριότητα

-Διαβάσαμε την παροιμία, τη μάθαμε, την σχολιάσαμε και:

  • Που πηγαίνουμε για να μάθουμε γράμματα;
  • Ποιες οι βαθμίδες εκπαίδευσης;
  • Ποια η σπουδαιότητα του σχολείου;
  • Ποια πρέπει να είναι η συμπεριφορά μας μέσα και έξω από αυτό;

- Στη συνέχεια επικεντρωνόμαστε στο δικό μας σχολείο

  • Πως λέγεται;
  • Που βρίσκεται;
  • Πως λειτουργεί;
  • Ποιοι εργάζονται σε αυτό;
  • Ποιους χώρους έχει;
  • Τι πρέπει να κάνουμε για να δουλεύουμε όλοι ομαλά ;
  • Υιοθετούμε το δικό μας σύνθημα
2η Δραστηριότητα

- Παίζουμε με την παροιμία.

  • Την γράφουμε σε μεγάλο χαρτόνι και αντικαθιστούμε κάποιες λέξεις με εικόνες Τα παιδιά την διαβάζουν
  • Αφήνουμε στη μοκέτα κάρτες με τις λέξεις της παροιμίας και παίζουμε το παιχνίδι της Ξεχασμένης λέξης
3η Δραστηριότητα

-Μαθαίνουμε την λέξη: Νηπιαγωγείο  κάπως έτσι…

  • Την διαβάζουμε, τη συλλαβίζουμε και την ανασυνθέτουμε
  • Απλώνουμε στη μοκέτα τρία χάρτινα κτίρια. Ένα φαρμακείο, ένα Αρτοποιείο, ένα Δημοτικό και ένα Νηπιαγωγείο. Τα παιδιά πρέπει να ακολουθήσουν το σωστό δρόμο για να φτάσουν στο Νηπιαγωγείο

Φύλλο εργασίας 

4η Δραστηριότητα

- Στη συνέχεια απομονώνουμε το φώνημα Ν και…

  • Βρίσκουμε λέξεις που αρχίζουν από αυτό
  • Μοιράζουμε στα παιδιά από ένα Ν και όταν φωνάζουμε μία λέξη που αρχίζει από αυτό σηκώνουν ψηλά την κάρτα, Στην αντίθετη περίπτωση η κάρτα είναι χαμηλά
  • Παίζουμε το παρακάτω διαδραστικό παιχνίδι

https://wordwall.net/el/resource/11973741

Φύλλο εργασίας 

Ο κύριος Ν

5η Δραστηριότητα

-Ξεκινάμε με την ερώτηση: Γιατί ερχόμαστε στο Νηπιαγωγείο;

Τα παιδιά απαντούν και ζωγραφίζουν τις απαντήσεις τους

6η Δραστηριότητα

-Καθώς στο Νηπιαγωγείο μας λειτουργεί Ολοήμερο, ομαδοποιούμε τα παιδιά ανάλογα με το πρόγραμμα που ακολουθούν

7η Δραστηριότητα

 -Διαβάζουμε το παραμύθι: Ο Τοποτίπ δεν θέλει να πάει στο νηπιαγωγείο και..

  • Ρωτάμε τα παιδιά αν ο ήρωας μας έκανε φίλους Ακούμε τις απαντήσεις τους και φτιάχνουμε το δικό μας νηπιαγωγείο και τους δικούς μας φίλους, έτσι για να μην νομίζει ο Τοποτίπ ότι είμαστε μόνοι μας
8η Δραστηριότητα

Ο Τοποτίπ ενθουσιάστηκε με τα παιχνίδια του νηπιαγωγείου του. Εμείς έχουμε παιχνίδια;

  • Το κάθε παιδί μας παρουσιάζει το αγαπημένο παιχνίδι του στο νηπιαγωγείο και το ζωγραφίζει
  • Απλώνουμε στην μοκέτα διάφορα παιχνίδια και το κάθε παιδί τοποθετεί το αγαπημένο του παιχνίδι στην ανάλογη γωνιά
  • Συζητάμε για τον σεβασμό προς τα παιχνίδια
9η Δραστηριότητα

Εντελώς τυχαία έπεσε στο χέρι μου ένα βιβλίο με τίτλο: ΜΑΝΤΕΨΕ ΠΟΥ, από τις εκδόσεις Μαλλιάρη, μου άρεσε πολύ και το προσάρμοσα έτσι ώστε να μάθουν τα παιδιά τις γωνιές και τα ονόματά τους 

Έγγραφο1

Έγγραφο2

-Διαβάζαμε τα αινίγματα και τα παιδιά αφού προσπαθούσαν να μαντέψουν τη λύση, άνοιγαν το παραθυράκι

-Τέλος έψαχναν να βρουν τη σωστή κάρτα με το όνομα της αντίστοιχης γωνιάς και την τοποθετούσαν στη θέση της

10η Δραστηριότητα
  • Παίζουμε το κουκλοθέατρο: Η Δασκάλα
  • Αφού ακούσουμε τις εντυπώσεις τους ζητάμε να περιγράψουν τις δικές τους δασκάλες και να τις ζωγραφίσουν

Φύλλο εργασίας 

11η Δραστηριότητα

-Ξεκινάμε την δραστηριότητά μας με τον πίνακα ζωγραφικής του Νικηφόρου Λύτρα: Δεν θέλει το σχολείο και μετά την σχετική γνωριμία μαζί του και την προσεχτική παρατήρηση του….

  • Φτιάχνουμε το προφίλ του παιδιού
  • Γιατί δεν θέλει να πάει στο σχολείο;
  •  Ποια τα συναισθήματα του παιδιού;
  • Ποιοι οι λόγοι για τους οποίους  έχει αρνητικά συναισθήματα;
  • Τι πρέπει να κάνει για να αισθανθεί καλύτερα;
  • Πως μπορείτε εσείς να τον βοηθήσετε;
12η Δραστηριότητα
  •  Αφού δώσουμε πληροφορίες σχετικές με τον πίνακα (Όταν ο Κωνσταντίνος Στασινόπουλος είδε τον πίνακα του Νικηφόρου Λύτρα έγραψε το ποίημα με τον τίτλο «Μαργαρίτα». Το ποίημα μελοποιήθηκε από τον Μίκη Θεοδωράκη και έγινε ένα υπέροχο παιδικό τραγούδι. )……
  • Διαβάζουμε το ποίημα
  • Ένιωσες ποτέ όπως η Μαργαρίτα του ποιήματος και για ποιο λόγο;
  • Αν συγκρίνεις την εικόνα με το ποίημα, ποιες ομοιότητες ή διαφορές θα βρεις;

-Τέλος, μαθαίνουμε το σχετικό τραγούδι

Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ: Παιδική Χορωδία Δημήτρη Τυπάλδου – YouTube

 https://www.youtube.com/watch?v=DSKURiBbThs

13η Δραστηριότητα

-Δείχνουμε στα παιδιά εικόνες σχετικές με διάφορα είδη σχολικού εκφοβισμού και….

  • Ποια συναισθήματα βγάζει ο……θύτης και ποια το θύμα
  • Γιατί μερικά παιδιά φέρονται άσχημα σε συμμαθητές τους;
  • Σας έτυχε ποτέ να δείτε παρόμοιες εικόνες ή να βιώσατε κάτι ανάλογο;

-Στη συνέχεια το κάθε παιδί……μπαίνει σε κάποιο από τα παραπάνω περιβάλλοντα και δίνει  την απάντησή του

-Τέλος, βρίσκουμε μερικά σοβαρά θέματα που πρέπει να λένε τα παιδιά στην κυρία τους αν και εφόσον αυτά προκύψουν

Εικόνες σχολικού εκφοβισμού

14η Δραστηριότητα
  • Βλέπουμε το παρακάτω βιντεάκι και ομαδοποιούμε τα φτωχά και πλούσια σχολεία του κόσμου

https://youtu.be/CxuoghEy9PQ

  • Μαθαίνουμε πως ήταν τα ελληνικά σχολεία παλιά και σήμερα και ποιες οι διαφορές τους

ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Φύλλο εργασίας 

Πως νομίζετε ότι αισθάνονται ο Μίμης και η Άννα σε μία σύγχρονη αίθουσα;

Διαμόρφωση γωνιών

  1. Εικαστική γωνιά: Φτιάχνουμε μολυβοθήκες
  2. Γωνιά ζωγραφικής:» Πως φαντάζεσαι το νηπιαγωγείο σου στο μέλλον»
  3. Γωνιά Γραφής: «Βοήθησε τον Τοποτίπ, να πάει στο Σχολείο του»
  4. Γωνιά Μαθηματικών: Παιχνίδια χωρικών εννοιών

 

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>