Τα ιστορικά δρώμενα της 28ης Οκτωβρίου 1940 και τα μηνύματά μας για τον ΠΟΛΕΜΟ και την ΕΙΡΗΝΗ, επιλέξαμε να τα δώσουμε μέσα από τον πίνακα του Πάμπλο Πικάσο: Γκουέρνικα
Ξεκινήσαμε κάπως έτσι….
Εικαστική Αγωγή
-Παρουσιάσαμε στα παιδιά τον πίνακα του Πικάσο: Γκουέρνικα και….
- Τον παρατήρησαν και προσπάθησαν να εντοπίσουν τα πρόσωπα και να φανταστούν τι “έλεγε το καθένα από αυτά
- Μίλησαν για τα χρώματα και τα σχήματα του πίνακα
- Δώσαμε τον πίνακα με ……ελλείψεις και τα παιδιά τις εντόπιζαν και τις ενσωμάτωναν στον πίνακα
- Φαντάστηκαν πως θα ήταν ο πίνακας με χρώμα και τον έβαψαν
- Καταγράψαμε τους τίτλους που έδωσαν τα παιδιά και φτιάχνοντας σωστά ένα παζλ μας φανερώθηκε ο σωστός
- Παρακολουθήσαμε το παρακάτω slideshare και προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε τον πίνακα και το περιεχόμενό του
-
Η Γκουέρνικα του Πικάσο – Ανάλυση του πίνακα – SlideShare
https://www.slideshare.net/stergianimparmpa/ss-40634405
*
Προφορική επικοινωνία
-Απομονώσαμε τα πρόσωπα του πίνακα και φτιάξαμε αινίγματα
*
Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση
-Φτιάξαμε ένα πίνακα αναφοράς με τα πρόσωπα του πίνακα
- Τον διαβάσαμε
- Ενώσαμε τα πρόσωπα με τις λέξεις
*
Ανθρωπογενές περιβάλλον
-Τοποθετήσαμε τον πίνακα και τον ζωγράφο στο……περιβάλλον τους
- Ποιος ήταν ο Πικάσο και ποια η καταγωγή του
- Από που πήρε το όνομά του ο πίνακας
- Βρήκαμε στο χάρτη την Γκερνίκα και είδαμε με τη βοήθεια του υπολογιστή μας σκηνές από τον εκεί πόλεμο
-Στη συνέχεια, ρωτήσαμε τα παιδιά τι τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούν τη λέξη Πόλεμος
- Καταγράψαμε τις απαντήσεις τους και το καθένα ζωγράφισε την απάντηση του
- Τις έκοψαν, τις ένωσαν και φτιάξαμε τον δικό μας πίνακα
*
Θεατρική αγωγή
-Ένα παιδί κάθε φορά επέλεγε ένα πρόσωπο του πίνακα και με παντομίμα το….έδινε στους συμμαθητές του. Οι υπόλοιποι προσπαθούσαν να καταλάβουν για ποιο πρόσωπο πρόκειται
- Αν ήσουν εσύ ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας τι θα απαντούσες στους Ιταλούς;
*
Ανάγνωση
-Με τη βοήθεια ενός εικονόλεξου…….
- Διαβάζουμε τι έγινε την 28η Οκτωβρίου 1940
- Συνδέουμε τις εικόνες με τις αντίστοιχες λέξεις
- Τοποθετούμε τις λέξεις στο εικονόλεξο
-Τι θα έστελνες στο γιο σου αν πολεμούσε στα βουνά της Πίνδου;
*
Φυσική αγωγή
Παραδοσιακό Παιχνίδι: ¨Τα στρατιωτάκια»: Ένα παιδί ακουμπά στον τοίχο με τα μάτια κλειστά και την πλάτη γυρισμένη στα άλλα παιδιά, που βρίσκονται σε απόσταση κρατώντας τη σημαία τους και λέει: «»Στρατιωτάκια ακούνητα, με τη σημαία στο χέρι!»
*
Προφορική επικοινωνία
– Μέσα από ερωταπαντήσεις συνδέσαμε το αίτιο και το αποτέλεσμα
-Στη συνέχεια φτιάξαμε έναν γελαστό και ένα λυπημένο πλανήτη και τα παιδιά ρωτήθηκαν με το ΑΝ….και απάντησαν με το ΤΟΤΕ Τις απαντήσεις τους τις ζωγράφισαν, τις έκοψαν και τις κόλλησαν στην……ατμόσφαιρα
*
Λογοτεχνία
-Διαβάσαμε το παραμύθι: Το δάσος με τους κισσούς και….
- Αν η ειρήνη και ο πόλεμος ήταν χρώμα, συναίσθημα, γεύση, ακοή, όραση
Αποχαιρετήσαμε τον Πικάσο και την Γκουέρνικα, κάπως έτσι….
Μουσική αγωγή
-Αφού ακούσαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι του Νίκου Ξυλούρη: Το παραμύθι
- Δέσαμε την δική μας κόκκινη κλωστή γύρω από την ΕΙΡΗΝΗ και στείλαμε το δικό μας μήνυμα με τίτλο….δανεικό
ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ
*
Προφορική επικοινωνία
-Αφού ζητήσαμε από τα παιδιά να φανταστούν τι συμβολίζει το κάθε πρόσωπο του πίνακα….
- Διαβάσαμε ένα πίνακα αναφοράς με τις εικόνες και τον συμβολισμό τους
- Μάθαμε τι είναι, πως και γιατί υπάρχουν τα σύμβολα
- Τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους σύμβολο όχι όμως για τον Πόλεμο αλλά για την Ειρήνη
Πρόσφατα σχόλια