«

»

Ιουλ 05

28η Οκτωβρίου 1940, ΓΚΟΥΕΡΝΙΚΑ, Δραστηριότητες

Τα ιστορικά δρώμενα της 28ης Οκτωβρίου 1940 και τα μηνύματά  μας για τον ΠΟΛΕΜΟ και την ΕΙΡΗΝΗ, επιλέξαμε να τα δώσουμε μέσα από τον πίνακα του Πάμπλο Πικάσο: Γκουέρνικα

Ξεκινήσαμε κάπως έτσι….

Εικαστική Αγωγή

-Παρουσιάσαμε στα παιδιά τον πίνακα του Πικάσο: Γκουέρνικα και….

  • Τον παρατήρησαν και προσπάθησαν να εντοπίσουν τα πρόσωπα και να φανταστούν τι  “έλεγε το καθένα από αυτά

DSC05296

  • Μίλησαν για τα χρώματα και τα σχήματα του πίνακα
  • Δώσαμε τον πίνακα με ……ελλείψεις και τα παιδιά τις εντόπιζαν και τις ενσωμάτωναν στον πίνακα

67ηφηφγη

Κομμάτια πίνακα

  • Φαντάστηκαν πως θα ήταν ο πίνακας με χρώμα και τον έβαψαν

Δώσε χρώμα

DSC05298

  • Καταγράψαμε τους τίτλους που έδωσαν τα παιδιά και φτιάχνοντας σωστά ένα παζλ μας φανερώθηκε ο σωστός

67ηφηφγη

  • Παρακολουθήσαμε το παρακάτω slideshare και προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε τον πίνακα και το περιεχόμενό του
  • Η Γκουέρνικα του Πικάσο – Ανάλυση του πίνακα – SlideShare


    https://www.slideshare.net/stergianimparmpa/ss-40634405

 *

Προφορική επικοινωνία

-Απομονώσαμε τα πρόσωπα του πίνακα και φτιάξαμε αινίγματα

DSC05301

 *

Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση

-Φτιάξαμε ένα πίνακα αναφοράς με τα πρόσωπα του πίνακα

67ηφηφγη

  •  Τον διαβάσαμε
  • Ενώσαμε τα πρόσωπα με τις λέξεις

DSC05302

 

Συνεχίσαμε…..

Μαθηματικά

-Παίξαμε memories με τους…..πρωταγωνιστές του πίνακα

DSC05303

memories

 *

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Τοποθετήσαμε τον πίνακα και τον ζωγράφο στο……περιβάλλον τους

  • Ποιος ήταν ο Πικάσο και ποια η καταγωγή του
  • Από που πήρε το όνομά του ο πίνακας
  • Βρήκαμε στο χάρτη την Γκερνίκα και είδαμε με τη βοήθεια του υπολογιστή μας σκηνές από τον εκεί πόλεμο

-Στη συνέχεια, ρωτήσαμε τα παιδιά τι τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούν τη λέξη Πόλεμος

  • Καταγράψαμε τις απαντήσεις τους και το καθένα ζωγράφισε την απάντηση του
  • Τις έκοψαν, τις ένωσαν και φτιάξαμε τον δικό μας πίνακα

DSC05308

 *

Θεατρική αγωγή

-Ένα παιδί κάθε φορά επέλεγε ένα πρόσωπο του πίνακα και με παντομίμα το….έδινε στους συμμαθητές του. Οι υπόλοιποι προσπαθούσαν να καταλάβουν για ποιο πρόσωπο πρόκειται

DSC05307

 Την επόμενη μέρα….

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Ξαναθυμηθήκαμε τα γεγονότα στην Γκέρνικα και καταλήξαμε στα γεγονότα της Ελλάδας

  • Διαβάσαμε το : Σαν παραμύθι της Γαλάτειας Σουρέλη
  • Κάναμε αναδρομή στο παρελθόν και μιλήσαμε για τα τότε γεγονότα, για τους πρωταγωνιστές και την έναρξη του πολέμου

Σαν-σήμερα

  • Αν ήσουν εσύ ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας τι θα απαντούσες στους Ιταλούς;

 *

Ανάγνωση

-Με τη βοήθεια ενός εικονόλεξου…….

  • Διαβάζουμε τι έγινε την 28η Οκτωβρίου 1940
  • Συνδέουμε τις εικόνες με τις αντίστοιχες λέξεις
  • Τοποθετούμε τις λέξεις στο εικονόλεξο

DSC05310

DSC05313

-Τι θα έστελνες στο γιο σου αν πολεμούσε στα βουνά της Πίνδου;

DSC05314

 

 *

Φυσική αγωγή

Παραδοσιακό Παιχνίδι: ¨Τα στρατιωτάκια»: Ένα παιδί ακουμπά στον τοίχο με τα μάτια κλειστά και την πλάτη γυρισμένη στα άλλα παιδιά, που βρίσκονται σε απόσταση κρατώντας τη σημαία τους και λέει: «»Στρατιωτάκια ακούνητα, με τη σημαία στο χέρι!»

Στο διάστημα αυτό τα παιδιά παίρνουν στάσεις στρατιωτών, προσέχοντας να έχουν βρει ποια πόζα θα πάρουν προτού τελειώσει το παράγγελμα! Μόλις γυρίσει αυτός που τα φυλάει προσέχει μήπως κάποιο παιδί κουνιέται. Προσπαθεί να τα κάνει να μιλήσουν ή να γελάσουν και να χάσουν. Αρχίζει να τα ρωτά διάφορες ερωτήσεις πχ. Εσύ έφτιαξες τη σημαία; Αν το παιδί απαντήσει χάνει και τα φυλάει.
natalinaeton5.blogspot.com/2015/10/28-1940.html
Μία άλλη μέρα…
Ανθρωπογενές περιβάλλον
-Αφού παρακολουθήσαμε το παρακάτω powerpoint….
  • Παίξαμε ντόμινο

DSC05315

Έγγραφο1

Έγγραφο2

 *

Προφορική επικοινωνία

– Μέσα από ερωταπαντήσεις συνδέσαμε το αίτιο και το αποτέλεσμα

DSC05316

 

 

-Στη συνέχεια φτιάξαμε έναν γελαστό και ένα λυπημένο πλανήτη και τα παιδιά ρωτήθηκαν με το ΑΝ….και απάντησαν με το ΤΟΤΕ Τις απαντήσεις τους τις ζωγράφισαν, τις έκοψαν και τις κόλλησαν στην……ατμόσφαιρα

DSC05317

DSC05318

Λυπημένος πλανήτης

Χαρούμενος πλανήτης

*

Λογοτεχνία

-Διαβάσαμε το παραμύθι: Το δάσος  με τους κισσούς και….

  • Αν η ειρήνη και ο πόλεμος ήταν χρώμα, συναίσθημα, γεύση, ακοή, όραση

DSC05319

 

Αποχαιρετήσαμε τον Πικάσο και την Γκουέρνικα, κάπως έτσι….

Μουσική αγωγή

-Αφού ακούσαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι του Νίκου Ξυλούρη: Το παραμύθι

  • Δέσαμε την δική μας κόκκινη κλωστή γύρω από την ΕΙΡΗΝΗ και στείλαμε το δικό μας μήνυμα με τίτλο….δανεικό

ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ

DSC05320

*

Προφορική επικοινωνία

-Αφού ζητήσαμε από τα παιδιά να φανταστούν τι συμβολίζει το κάθε πρόσωπο του πίνακα….

  • Διαβάσαμε ένα πίνακα αναφοράς με τις εικόνες και τον συμβολισμό τους

Έγγραφο1

Έγγραφο 2

  • Μάθαμε τι είναι, πως και γιατί υπάρχουν τα σύμβολα

Σύμβολα

  • Τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους σύμβολο όχι όμως για τον Πόλεμο αλλά για την Ειρήνη

DSC05321

 

28η Οκτωβρίου 1940, Γκουέρνικα, γιορτή

 http://users.sch.gr/mkalfapa/

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>