«

»

Ιουν 12

Ο Αέρας


1-blown-away-leslie-allen

«Γεια σου χαρά σου Βενετιά, πήρα τους δρόμους του Νοτιά και απ’το κατάρτι το ψηλό τον άνεμο παρακαλώ

Φύσα αεράκι φύσαμε μη χαμηλώνεις ίσαμε……..»

Εδώ σταματάμε και τον λόγο έχουν τα παιδιά.Αφού γνωρίσουμε τον αέρα και τον κάνουμε φίλο μας θα δώσουν τη δική τους συνέχεια στον παραπάνω στίχο αυτού του υπέροχου τραγουδιού

 

Ο Αέρας στη ζωή μας.Φίλος ή εχθρός?

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

-Στη γωνιά της βιβλιοθήκης κάνει την εμφάνισή του ένας φάκελος.Αφού ακούσουμε τις απόψεις των παιδιών σχετικά με την προέλευσή του, τον ανοίγουμε και από μέσα βγάζουμε ένα ποίημα,μια φωτογραφία και μία κασέτα

DSC05830

-Αρχίζουμε να τα επεξεργαζόμαστε ένα-ένα για να καταλήξουμε στο συμπέρασμα, ότι το ποίημα είναι «Τα παιχνίδια του Αέρα «,το “εγραψε η Ντίνα Χατζηνικολάου και στην κασέτα ακούγεται η φωνή της που απαγγέλει το ποίημα

-Για να την…..ευχαριστήσουμε, το απαγγέλλουμε και μεις,βρίσκουμε εικόνες που μας άρεσαν και τις ζωγραφίζουμε και βάζουμε το ποίημα στον κήπο των ποιητών μας

???????????????????????????????

  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

-Με αφορμή το ποίημα είπαμε να γνωρίσουμε τον αέρα και να μάθουμε τον ρόλο που έχει στη ζωή των ανθρώπων και του πλανήτη γενικότερα. Έτσι η συζήτηση εξελίχθηκε κάπως έτσι:

  • Τι είναι αέρας
  • Που βρίσκεται
  • Πως τον καταλαβαίνουμε
  • Είναι χρήσιμος?Τι μπορεί άραγε να κάνει?
  • Πόσο σημαντικός είναι για την ζωή όλου του πλανήτη
  • Πότε γίνεται επικίνδυνος
  • Τι πρέπει να κάνουμε για να είναι καθαρός χωρίς ρύπους

- Τέλος…..

Πως φαντάζεσαι τον αέρα; Αν θέλεις να τον παρακαλέσεις για κάτι, τι θα ήταν αυτό;

???????????????????????????????

ΜΟΥΣΙΚΗ

Τραγούδι: Φύσα αεράκι

  • O…. Kύριος Μποφόρ και η κλίμακά του

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Γνωρίζουμε τον Ναύαρχο Μποφόρ και την κλίμακά του

-Παρατηρούμε εικόνες της θάλασσας σε διάφορες καταστάσεις και πως επηρεάζεται από την ένταση του αέρα

Δουλεύουμε ομαδικά  και ζωγραφίζουμε την εικόνα που μας έκανε εντύπωση

DSC05834

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Δείχνουμε στα παιδιά εικόνες που απεικονίζουν την ένταση του αέρα, από 0 ως 12 Μποφόρ

-Τις διατάσσουν,ξεκινώντας από τον άνεμο με την μικρότερη ένταση και αντίστροφα(«Πειράματα στο Νηπιαγωγείο ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΘΑΝΟΥ)

DSC01577

-Γινόμαστε…..αέρηδες και ……

DSC05835

Μέτριος αέρας

DSC05842

Αύρα

-Βγαίνουμε στην αυλή και προσπαθούμε να μετρήσουμε την ένταση του αέρα σύμφωνα με την κλίμακα Μποφόρ

DSC05843

DSC05844

ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ

  • Η φλογέρα,οι μαράκες και το τύμπανο μας βοηθούν να γίνουμε άνεμοι

Η φλογέρα γίνεται αύρα, η μαράκα,μέτριος ή ισχυρός άνεμος, ενώ το τύμπανο θύελλα και καταιγίδα

-Μια ομάδα χρησιμοποιεί τα όργανα και μια άλλη αναπαριστά την ένταση του ανέμου

  • Στη συνέχεια,γινόμαστε «Ζωγράφοι των ανέμων».Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες,παίρνουν καλαμάκια και νερομπογιές και στον ήχο των παραπάνω οργάνων φυσούν με την ίδια ένταση και……αποδίδουν την ένταση του ανέμου με ζωγραφιά

Ο Αίολος……..και τα παιδιά του

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΙΒΑΛΛΟΝ

-Αφού διαβάσουμε τον μύθο του θεού Αίολου….

  • Γνωρίζουμε τα παιδιά του,ανάλογα με την κατεύθυνση που φυσάνε

DSC05847

  • Δείχνουμε στο χάρτη τα 4 σημεία του ορίζοντα και τα αναπαριστούμε με το σώμα μας

???????????????????????????????

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

-Κουίζ ερωτήσεων Απλώνουμε στην παρεούλα……αερούληδες οι οποίοι θέλουν να γίνουν φίλοι μας και μας κάνουν ερωτήσεις

-Το κάθε παιδί τραβάει έναν αερούλη και……κουβεντιάζει μαζί του

(Περίπου έτσι :ΑΕΡΟΥΛΗΣ Είμαι ο πιο δυνατός και κρύος άνεμος

ΠΑΙΔΙ Είσαι ο Βοριάς)

DSC05850

-Βάζουμε τους αερούληδες στα κάστρα τους

DSC05853

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Το Ανεμολόγιο του Γιάννη Τσαρούχη

-Τα παιδιά παρατηρούν ,σχολιάζουν και φτιάχνουν το δικό τους ανεμολόγιο

DSC05854

 ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ 

-Μάθαμε σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη….ΑΕΡΑΣ και ΑΝΕΜΟΣ

DSC05857

Ψάχνοντας την…..οικογένεια του Ανέμου

???????????????????????????????

 ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΤΕΧΝΗ

-Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε:Ο Βοριάς και ο Ήλιος

 ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Με αφορμή τον παραπάνω μύθο και τον διάλογο μεταξύ των ανέμων….

  • Μάθαμε τι είναι Διάλογος
  • Γίναμε άνεμοι και κουβεντιάσαμε

Κάπως έτσι…..

DSC05860

Πειραματισμοί και παιχνίδια με τον αέρα

ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Πειραματιζόμαστε και παίζουμε με τον αέρα.

DSC05862

Ο αέρας εμποδίζει το νερό να βρέξει την χαρτοπετσέτα

DSC05864

Η φωτιά σβήνει χωρίς οξυγόνο

DSC05868

Έχει βάρος

DSC05869

Υπάρχει στο νερό

-Καταγράφουμε τα συμπεράσματά μας

???????????????????????????????

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Απαρίθμηση από το 1 ως το 10 και…..αντίστροφα

(Φύλλα πέσαν από τα δέντρα καθώς η αύρα τα ακουμπά με το μαγικό ραβδί της.Πόσα φύλλα υπάρχουν? Πόσα θα ρίξει η αύρα?Πόσα μένουν?)

DSC05875

Ο αέρας φυσάει και στροβιλίζει τα φύλλα

DSC05877

Κάποια φύλλα πέφτουν. Πόσα μένουν;

???????????????????????????????

DSC01613

Μάλλον η αύρα,μας…..παραχτύπησε με το ραβδί της γιατί μας ήρθε έμπνευση και φτιάξαμε ένα δικό μας τραγούδι.Την μουσική την….δανειστήκαμε από το «ΔΕΚΑ ΜΙΚΡΑ ΑΡΑΠΑΚΙΑ»

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

-Μέσα από την ενασχόληση μας με τον αέρα βγάλαμε το συμπέρασμα ότι έχει μεγάλη δύναμη

-Ψάχνουμε στο διαδίκτυο και βρίσκουμε πληροφορίες για την Αιολική ενέργεια……

…..και φτιάξαμε το δικό μας Αιολικό πάρκο

DSC05884

Aέρας και ……..μουσική

- Το Νηπιαγωγείο μας μετατρέπεται σε εκλογικό κέντρο για την ανάδειξη του δημοφιλέστερου ανεμο…….τραγουδιού

Ψηφοφόροι «Όλα τα νήπια»

Υποψήφιοι «Του μικρού βοριά»ΜΑΡΙΑ ΦΑΡΑΝΤΟΥΡΗ

“Ο άνεμος στο νησί»ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ

«Δρόμο άλλαξε ο αέρας»ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΜΑΛΑΜΑΣ

«Στο περιγιάλι το κρυφό»ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ

  • Οι ψηφοφόροι ακούνε με μεγάλη προσοχή τα τραγούδια και περνούν στις κάλπες για να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα
  • Καταγράφουν και καταμετρούν τις ψήφους
  • Το τραγούδι που ο καθένας ψήφισε αποδίδεται καλλιτεχνικά

???????????????????????????????

-Γνωρίζουμε τα πνευστά όργανα

  • Ακούμε την…..μουσική τους
  • Ομαδοποιούμε τα όργανα σε πνευστά, κρουστά, έγχορδα

DSC05886

Αέρας και ……αναπαραγωγή

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ

-Δείχνουμε στα παιδιά την παρακάτω εικόνα και προσπαθούν μέσα από κατάλληλες ερωτήσεις να φτιάξουν μια ιστορία

  • Τι βλέπετε τώρα;
  • Τι νομίζετε ότι έγινε πριν;
  • Τι νομίζετε ότι θα γίνει μετά;
  • Πως βρέθηκε το καρύδι στο έδαφος;
  • Ποιος το “έριξε;

Καταγραφή

-Αλλά και να συζητήσουμε για την συμβολή του αέρα στην αναπαραγωγή των φυτών

DSC05887

O Aέρας ζητάει ……..βοήθεια

-Ο αέρας μας προσφέρει τόσα πολλά πράγματα. Γιατί άραγε ζητάει τη βοήθειά μας?

  • Ακούμε τις απόψεις τους
  • Συζητάμε για τη ρύπανση του και τις συνέπειες από αυτή

ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΑ

  • Διαβάσαμε το παραμύθι:Το νεφοσυννεφάκι

-Παρακολουθούμε το παρακάτω βιντεάκι και…

  • Τι είναι το φαινόμενο του θερμοκηπίου;
  • Σε ποιες περιπτώσεις το φαινόμενο αυτό κρύβει κινδύνους;
  • Κάναμε το παρακάτω πείραμα:

 Δύο γυάλες, ένα σακουλάκι και χαρτοταινία είναι αυτά που θα χρειαστείτε για το πρώτο. Γεμίζετε τις γυάλες με νερό και στη μία τυλίγετε το σακουλάκι στο στόμιο με χαρτοταινία. Τις γεμίζετε με την ίδια ποσότητα ΄κρύου νερού και τις αφήνετε στον ήλιο Κάνετε υποθέσεις για την θερμοκρασία που θα έχει το νερό μετά το διάλειμμα και στα δύο δοχεία. Ποιο θα είναι πιο κρύο, ποιο ζεστό; Μήπως θα παραμείνει η ίδια; (πώς τα καυσαέρια και οι ρύποι δημιουργούν αυτό το φιλμ/σεντόνι στην ατμόσφαιρά που παγιδεύει τις ακτίνες του ήλιου και υπερθερμαίνει τη Γη).

pro-sxolika.blogspot.com/2012/01/blog-post_24.html

 -Φτιάξαμε μια κονκάρδα με το μήνυμα μας

DSC05890

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>