«

»

Ιουν 12

Καινοτόμο πρόγραμμα: Τρέλες που κάνει σήμερα το Αγέρι


Τρέλες που κάνει σήμερα το αγέρι….

 Ο Αέρας στη ζωή μας. Φίλος ή εχθρός?

1η Δραστηριότητα: 

  • Στη γωνιά της βιβλιοθήκης κάνει την εμφάνισή του ένας φάκελος .Αφού ακούσουμε τις απόψεις των παιδιών σχετικά με την προέλευσή του, τον ανοίγουμε και από μέσα βγάζουμε ένα ποίημα, διάφορες εικόνες και ένα βιβλίο
  • Αρχίζουμε να τα επεξεργαζόμαστε ένα-ένα για να καταλήξουμε στο συμπέρασμα, ότι το ποίημα έχει σχέση με τον αέρα. Προσπαθούμε να μαντέψουμε τον τίτλο και για να……το πάρει το ποτάμι είναι «Τα παιχνίδια του Αέρα «,της Ντίνας Χατζηνικολάου.

???????????????????????????????

  • Για να την…..ευχαριστήσουμε, το απαγγέλλουμε και μεις, βρίσκουμε εικόνες που μας άρεσαν και τις ζωγραφίζουμε

Φύλλο εργασίας

???????????????????????????????

2η Δραστηριότητα: 

-Με αφορμή το ποίημα είπαμε να γνωρίσουμε τον αέρα και να μάθουμε τον ρόλο που έχει στη ζωή των ανθρώπων και του πλανήτη γενικότερα. Έτσι η συζήτηση εξελίχθηκε κάπως έτσι:

  • Τι είναι αέρας
  • Που βρίσκεται
  • Πως τον καταλαβαίνουμε
  • Είναι χρήσιμος? Τι μπορεί άραγε να κάνει?
  • Πόσο σημαντικός είναι για την ζωή όλου του πλανήτη
  • Πότε γίνεται επικίνδυνος
  • Τι πρέπει να κάνουμε για να είναι καθαρός χωρίς ρύπους

Φύλλο αξιολόγησης

Πως φαντάζεσαι τον αέρα; Αν θέλεις να τον παρακαλέσεις για κάτι, τι θα ήταν αυτό;

???????????????????????????????

3η Δραστηριότητα: 

  • Τραγούδι: Φύσα αεράκι

O…. Kύριος Μποφόρ και η κλίμακά του

1η Δραστηριότητα

  • Γνωρίζουμε τον Ναύαρχο Μποφόρ και την κλίμακά του
  • Παρατηρούμε εικόνες της θάλασσας σε διάφορες καταστάσεις και πως επηρεάζεται από την ένταση του αέρα.
  • Φτιάχνουμε το πορτραίτο του Μποφόρ

???????????????????????????????

2η Δραστηριότητα 

  • Δείχνουμε στα παιδιά εικόνες που απεικονίζουν την ένταση του αέρα, στο περιβάλλον της ξηράς.
  • Τις διατάσσουν ,ξεκινώντας από τον άνεμο με την μικρότερη ένταση

και αντίστροφα(«Πειράματα στο Νηπιαγωγείο ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΘΑΝΟΥ)

???????????????????????????????

Φύλλο αξιολόγησης 

???????????????????????????????

3η Δραστηριότητα 

  • Γινόμαστε…..αέρηδες και ……

Βγαίνουμε στην αυλή και προσπαθούμε να μετρήσουμε την ένταση του αέρα σύμφωνα με την κλίμακα Μποφόρ

  • Η φλογέρα, οι μαράκες και το τύμπανο μας βοηθούν να γίνουμε άνεμοι
  • Η φλογέρα γίνεται αύρα, η μαράκα, μέτριος ή ισχυρός άνεμος, ενώ το τύμπανο θύελλα και καταιγίδα
  • Μια ομάδα χρησιμοποιεί τα όργανα και μια άλλη αναπαριστά την ένταση του ανέμου

Ο Αίολος……..και τα παιδιά του

1η Δραστηριότητα

  •  Διαβάζουμε τον μύθο του θεού Αίολου.
  • Βάζουμε τον Αίολο στο περιβάλλον του

???????????????????????????????

2η Δραστηριότητα

  • Γνωρίζουμε τα παιδιά του Αίολου, μέσα από μία πυξίδα
  • Δείχνουμε στο χάρτη τα 4 σημεία του ορίζοντα και τα αναπαριστούμε με το σώμα μας
  • Κουίζ ερωτήσεων Απλώνουμε στην παρεούλα…… αερούληδες οι οποίοι θέλουν να γίνουν φίλοι μας και μας κάνουν ερωτήσεις
  • Το κάθε παιδί τραβάει έναν αερούλη και……κουβεντιάζει μαζί του και με την βοήθεια ενός πίνακα, βάζει τον αέρα στην σωστή θέση.

(Περίπου έτσι : ΑΕΡΟΥΛΗΣ Είμαι ο πιο δυνατός και κρύος άνεμος

ΠΑΙΔΙ Είσαι ο Βοριάς)

???????????????????????????????

???????????????????????????????

Φύλλο αξιολόγησης

Βάζουμε τους αερούληδες στα κάστρα τους

???????????????????????????????

3η Δραστηριότητα

  • Το Ανεμολόγιο του Γιάννη Τσαρούχη
  • Τα παιδιά παρατηρούν ,σχολιάζουν και φτιάχνουν το δικό τους ανεμολόγιο
  • Γίνονται αέρηδες και ανάλογα με το που θα δείξει το ανεμόμετρο, βρίσκουν τον αέρα στον πίνακα

???????????????????????????????

  • 4η Δραστηριότητα
  • Μάθαμε σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη….ΑΕΡΑΣ και ΑΝΕΜΟΣ

???????????????????????????????

  • 5η Δραστηριότητα
  • Με αφορμή τον παραπάνω μύθο και τον διάλογο μεταξύ των ανέμων….

-Μάθαμε τι είναι Διάλογος

-Γίναμε άνεμοι και κουβεντιάσαμε

Φύλλο αξιολόγησης

???????????????????????????????

Πειραματισμοί και παιχνίδια με τον αέρα

1η Δραστηριότητα

  • Πειραματιζόμαστε και παίζουμε με τον αέρα.
DSC05862

Ο αέρας εμποδίζει το νερό να βρέξει την χαρτοπετσέτα

DSC05864

Η φωτιά σβήνει χωρίς οξυγόνο

DSC05868

Έχει βάρος

DSC05869

Υπάρχει στο νερό

  • Καταγράφουμε τα συμπεράσματά μας

???????????????????????????????

2η Δραστηριότητα

  • Απαρίθμηση από το 1 ως το 10 και…..αντίστροφα

(Φύλλα πέσαν από τα δέντρα καθώς η αύρα τα ακουμπά με το μαγικό ραβδί της. Πόσα φύλλα υπάρχουν? Πόσα θα ρίξει η αύρα? Πόσα μένουν?)

???????????????????????????????

3η Δραστηριότητα

-Μέσα από την ενασχόληση μας με τον αέρα βγάλαμε το συμπέρασμα ότι έχει μεγάλη δύναμη

-Ψάχνουμε στο διαδίκτυο και βρίσκουμε πληροφορίες για την Αιολική ενέργεια……

https://youtu.be/nE1n9PNUmbY

  •  Φτιάξαμε το δικό μας Αιολικό πάρκο

???????????????????????????????

Aέρας και ……..μουσική

1η Δραστηριότητα

  • Το Νηπιαγωγείο μας μετατρέπεται σε εκλογικό κέντρο για την ανάδειξη του δημοφιλέστερου ανεμο…….τραγουδιού

Ψηφοφόροι «Όλα τα νήπια»

Υποψήφιοι «Του μικρού βοριά» ΜΑΡΙΑ ΦΑΡΑΝΤΟΥΡΗ

“Ο άνεμος στο νησί» ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ

«Δρόμο άλλαξε ο αέρας «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΜΑΛΑΜΑΣ

«Στο περιγιάλι το κρυφό «ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ

  • Οι ψηφοφόροι ακούνε με μεγάλη προσοχή τα τραγούδια και περνούν στις κάλπες για να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα
  • Καταγράφουν και καταμετρούν τις ψήφους

???????????????????????????????

  • Τα παιδιά ζωγραφίζουν εικόνες από το τραγούδι-νικητή

Φύλλο αξιολόγησης

???????????????????????????????

2η Δραστηριότητα

  • Γνωρίζουμε τα πνευστά όργανα
  • Ακούμε την…..μουσική τους
  • Ομαδοποιούμε τα όργανα σε πνευστά, κρουστά και έγχορδα
  • ???????????????????????????????

Αέρας και ……αναπαραγωγή

1η Δραστηριότητα

  • Δημιουργική γραφή: Δείχνουμε στα παιδιά την παρακάτω εικόνα και προσπαθούν μέσα από κατάλληλες ερωτήσεις να φτιάξουν μια ιστορία

Τι βλέπετε τώρα;

Τι νομίζετε ότι έγινε πριν;

Τι νομίζετε ότι θα γίνει μετά;

Πως βρέθηκε το καρύδι στο έδαφος;

Ποιος το “έριξε;

???????????????????????????????

2η Δραστηριότητα

  • Συζητάμε για την συμβολή του αέρα στην αναπαραγωγή των φυτών

Φύλλο αξιολόγησης

???????????????????????????????

  • Μέσα από το διαδίκτυο γνωρίζουμε τον πύργο των ανέμων και την ιστορία του.

O Aέρας ζητάει ……..βοήθεια

1η Δραστηριότητα

  • Ο αέρας μας προσφέρει τόσα πολλά πράγματα. Γιατί άραγε ζητάει τη βοήθειά μας?
  • Ακούμε τις απόψεις τους
  • Συζητάμε για τη ρύπανση του και τις συνέπειες από αυτή

ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΑ

  •  -Φτιάξαμε μια κονκάρδα με το μήνυμα μας
  • ???????????????????????????????

και μία αφίσα

???????????????????????????????

2η Δραστηριότητα

  • Διαβάσαμε το παραμύθι: Το νεφοσυννεφάκι
  • Υλοποιήσαμε δραστηριότητες με αφορμή το παραμύθι

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

  • Παρακολουθούμε το παρακάτω βιντεάκι και…

3η Δραστηριότητα

  • Τι είναι το φαινόμενο του θερμοκηπίου;
  • Σε ποιες περιπτώσεις το φαινόμενο αυτό κρύβει κινδύνους;
  • Κάναμε το παρακάτω πείραμα:

 Δύο γυάλες, ένα σακουλάκι και χαρτοταινία είναι αυτά που θα χρειαστείτε για το πρώτο. Γεμίζετε τις γυάλες με νερό και στη μία τυλίγεται το σακουλάκι στο στόμιο με χαρτοταινία. Τις γεμίζετε με την ίδια ποσότητα ΄κρύου νερού και τις αφήνετε στον ήλιο Κάνετε υποθέσεις για την θερμοκρασία που θα έχει το νερό μετά το διάλειμμα και στα δύο δοχεία. Ποιο θα είναι πιο κρύο, ποιο ζεστό; Μήπως θα παραμείνει η ίδια; (πώς τα καυσαέρια και οι ρύποι δημιουργούν αυτό το φιλμ/σεντόνι στην ατμόσφαιρά που παγιδεύει τις ακτίνες του ήλιου και υπερθερμαίνει τη Γη).

pro-sxolika.blogspot.com/2012/01/blog-post_24.html
Φύλλο αξιολόγησης
???????????????????????????????

(Παρουσιάζουμε τις εργασίες των παιδιών από το καινοτόμο πρόγραμμα μας στους γονείς και κλείνουμε με ένα μικρό θεατρικό, εμπνευσμένο από το παραμύθι: Το νεφοσυννεφάκι)

 Η Γη, εκπέμπει SOS!!!!

Μόνιμος σύνδεσμος: http://users.sch.gr/mkalfapa/?p=824

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>