«

»

Ιουν 02

Νερό, «πηγή ζωής»!

 

images νερόΝερό… »  πηγή ζωής «!

1η  Μέρα

Εισαγωγή στο θέμα:

  • Διερεύνηση και αυθόρμητη έκφραση πρότερων ιδεών των παιδιών για το θέμα μας .
  • Δημιουργία ιστογράμματος με τη βοήθεια της νηπιαγωγού, από τα παιδιά σχετικά με το τι θέλουν να μάθουν το νερό.
  • DSC01490
  • Συνεργασία & εμπλοκή γονέων, οι οποίοι βοηθούν στο σπίτι τα παιδιά τους να συγκεντρώσουν υλικό για το νερό ( πληροφορίες – φωτογραφίες από περιοδικά, εφημερίδες , internet – βιβλία )

DSC01527

 

Water droplet with the earth in it.

«Ας γνωρίσουμε το… » γαλάζιο πλανήτη » τη Γη μας»

ΠΑΙΔΙ & ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

«Πως φτιάχνεται το νερό;»

DSC01493

- Γνωρίζουμε που υπάρχει νερό στον πλανήτη μας ( μορφολογία του πλανήτη: λίμνες ,ποτάμια, θάλασσες κ.α.)

DSC01491

- σε τι μορφή βρίσκουμε το νερό στη φύση ( στερεό , υγρό, αέριο)+

+

- το νερό στην πατρίδα μας

ΠΑΙΔΙ & ΓΛΩΣΣΑ

- Πως φτάσαμε από το «νεαρόν ύδωρ» της αρχαιότητας στο σημερινό « νερό»!

- Ας βοηθήσουμε τον μικρό ερευνητή με το χάρτη του, σε ποιες περιοχές μπορεί να βρει νερό.

DSC01524

ΠΑΙΔΙ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Φωτογραφικό υλικό & video από το internet

? Planet Earth – Πλανήτης Γη HD Official Trailer

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Μια πρώτη επαφή με μαθηματικές έννοιες όπως τα κλάσματα:

- Τα 3/4 της επιφάνειας της Γης καλύπτονται από νερό

DSC01494

- Το 1/10 του νερού που υπάρχει στον πλανήτη είναι πόσιμο

- Τα 9/10 του νερού της Γης είναι αλμυρό

DSC01497

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

-Λαϊκό παραμύθι «Ο δράκος που δεν άφηνε το νερό να τρέξει»

DSC01500

2η  Μέρα

«Ένας «αέναος» … κύκλος ζωής !!! »

ΠΑΙΔΙ & ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
«Ο κύκλος του νερού»
Συζήτηση – προβληματισμοί – απορίες
Κατανόηση νέων ιδεών

DSC01504

Τρισδιάστατη απεικόνηση του κύκλου του νερού

DSC01501

Βιωματικό παιχνίδι – δραματοποίησης του κύκλου του νερού

ΠΑΙΔΙ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Παρακολούθηση σχετικών βίντεο για τον κύκλο του νερού από το διαδίκτυο

ΠΑΙΔΙ & ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Πειράματα: » Πως δημιουργείται η βροχή;»

DSC01505

Πείραμα βροχής

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
– Ποίημα του Ζαχ. Παπαντωνίου «το ποταμάκι»

- Απαγγελία – παιχνίδι ερωταποκρίσεων – δραματοποίησης

DSC01507

- Ζωγραφίζουμε το ποίημα

ΜΟΥΣΙΚΗ

Ακρόαση – διάκριση ήχων νερού

Τραγούδι : » το ποταμάκι  » μελοποίηση Γ. Ζουγανέλης

ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ

-Σύνθεση ιστορίας από τα παιδιά με τίτλο «Η περιπέτεια της Νούλας Σταγονούλας»

DSC01509

3η & 4η  Μέρα

«Από το νερό ξεκίνησε… η ζωή στη Γη!»

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

- Η ζωή του ανθρώπου και το νερό (χρησιμότητα & χρήση)

- Το νερό χθες & σήμερα στη ζωή του ανθρώπου

- Το νερό στο περιβάλλον

- Το νερό στο σπίτι μας

ΠΑΙΔΙ & ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  • Μετρήσεις όγκου & διατήρηση των υγρών

Συγκρίσεις – εκτιμήσεις – ακολουθίες

DSC01510Δοκιμές – προβληματισμοί – εκτιμήσεις

DSC01511Δοκιμές & συγκρίσεις χωρητικότητας διαφόρων δοχείων και υγρών

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

«Νεροδρομίες

DSC01514

Είμαστε αστέρια ! Δεν ρίξαμε ούτε… σταγόνα!

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Κατασκευή χάρτινης κούκλας «η σταγόνα»

DSC01518

ΠΑΙΔΙ & ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΤΕΧΝΗ

Κουκλοθέατρο – αυτοσχεδιασμοί :  «οι σταγόνες κουβεντιάζουν»( ήρωες τα νήπια με τις χάρτινες κούκλες που έφτιαξαν)

DSC01517ΠΑΙΔΙ & ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Πειράματα για την πίεση του νερού

DSC01515

DSC01516

5η Μέρα

«Το νερό ένα πολύτιμο αγαθό … ας το εκτιμούμε, χωρίς να το σπαταλούμε!!!»

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

- Έκφραση και καταγραφή των ιδεών των παιδιών για την σωστή & λάθος χρήση από τον άνθρωπο του νερού

DSC01520

DSC01521

Έτοιμο, το δικό μας βιβλιαράκι.

- Συνέπειες & επιπτώσεις

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

νερο 1«Αν δεν κάνουμε αγώνα δε θα μείνει ούτε σταγόνα!»   Ε.Σπύρου – Α.Λαζαρίνη

ΠΑΙΔΙ & ΓΛΩΣΣΑ

Αυτοσχεδιάζουμε και καταγράφουμε τα δικά μας συνθήματα για τη σωστή χρήση του νερού

DSC01522

DSC01523

…και πως νιώθουν οι σταγόνες όταν τις σπαταλούμε!

6η Μέρα

«Yπόγεια και επιφανειακά ύδατα»

ΠΑΙΔΙ & ΓΛΩΣΣΑ

-Ποια είναι τα επιφανειακά ύδατα

-Τι είναι τα υπόγεια ύδατα

(Πείραμα:Βάζουμε σε δύο ρηχούς δίσκους λίγο νερό.Στον ένα ρίχνουμε τούβλα και στον άλλο χαλίκια.Παρατηρούμε πως το νερό συγκεντρώνεται από το μη πορώδες πέτρωμα,δηλαδή τα χαλίκια και πως λιγοστεύει στο πορώδες,δηλαδή στα τούβλα)

DSC01531

πορώδες πέτρωμα

DSC01532

Μη πορώδες πέτρωμα Δημιουργία πηγης

-Τι είναι πηγές και πως δημιουργούνται τα πηγάδια

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

- Χρονική ακολουθία :Από την πηγή στη βρύση μας

DSC01530

DSC01533

ΜΟΥΣΙΚΗ

- Τραγούδι :»Eνα νερό Κυρα-Βαγγελιώ»

7η Μέρα

«Νερό πηγή ζωής……στο ποτάμι»

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Τι είναι το ποτάμι, πως γεννιέται και που χύνεται

-Τι είναι οι καταρράκτες και τα φράγματα

-Η ζωή στα ποτάμια

- Ποιοι ζουν από τα ποτάμια

-Ποιο το μεγαλύτερο ποτάμι του πλανήτη μας

-Τι θα γίνει αν πεθάνουν τα ποτάμια και πως μπορεί να συμβεί αυτό

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Συγκρίσεις μεγεθών:Πλατύ – Στενό

DSC01537

Φαρδιά και στενή γέφυρα με οικοδομικό υλικό από τους μάστορες της τάξης μας

DSC01538

Ποιος χωράει να περάσει από την στενή γέφυρα?

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

-Ποίημα : «Στα νερά του ποταμού»

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Ομαδική εργασία με μικτή τεχνική και φυσικά υλικά

DSC01539

Η ζωή κοντά στο νερό

8η Μέρα

«Λίνμη και Νερό……δίδυμο σημαντικό»

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Τι είναι λίμνη και τι βάλτος και ποια η διαφορά τους με το ποτάμι

-Πως δημιουργήθηκαν και η ζωή μέσα σε αυτά

-Τεχνητές λίμνες και φυσικά φράγματα

-Πως πεθαίνει μια λίμνη και οι επιπτώσεις στο περιβάλλον

-Υπόγειες λίμνες

-Η μεγαλύτερη λίμνη του πλανήτη μας

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Αφαίρεση Τα παιδιά γίνονται ψαράδες.Πόσα ψαράκια ψάρεψαν?Πόσα έμειναν στη λίμνη?

DSC01541

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

-Κολλάζ με θέμα:»H ζωή στη λίμνη»

DSC01542

9η Μέρα

»Λίγο…..διαφορετικό,μα νερό και αυτό,πολύ σημαντικό»

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

-Παραμύθι:» Η Μεσόγειος είμαι εγώ και δεν είμαι πια εδώ»

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Η Θάλασσα και ο κόσμος της

-Τα δώρα της θάλασσας

-Η μόλυνση και οι επιπτώσεις της

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Συγκρίσεις ως προς το βάθος

(Πολύ καλή αφορμή για την εξέλιξη της δραστηριότητας,ο μύθος του Αισώπου :Ο πελαργός και η αλεπού)

DSC01547

Ψάχνουμε τις βαθιές θάλασσες στο χάρτη

DSC01549

……..βαθιά και ρηχή θάλασσα.Ποιος πρέπει να προσέχει?

ΑΝΑΓΝΩΣΗ

-Τα «10 ΔΕΝ“ της θάλασσας

DSC01550

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Ατομική κατασκευή :  «χρωματιστοί νερομπουκαλάκhδες»

Υλικά : πλαστικά μπουκάλια νερού, κορδέλες, νερό, νερομπογιές, χάρτινες θήκες κέικ

DSC01543

Τα υλικά μας

DSC01544

Ανακινούμε το νερό με το χρώμα

DSC01546

Έτοιμοι ! Οι χρωματιστοί νερομπουκαλάκιδες

10η Μέρα

«Μόλυνση των υδάτωνΛειψυδρία»

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Ερωτήσεις για το ξεκίνημα της δραστηριότητας

  • Φανταστείτε ότι στο σπίτι μας δεν ανοίγουμε ποτέ τη βρύση, αλλά ο γείτονάς μας  την αφήνει συνέχεια ανοιχτή. Ποιος σπαταλάει το νερό? Από ποιον θα λείψει το νερό?
DSC01563

O Γιώργος σπαταλάει το νερό στο σπίτι του……ρουφώντας με ένα καλαμάκι σε ένα κομμάτι από τα τέσσερα που έχουμε χωρίσει ένα τάπερ. Τα παιδιά διαπιστώνουν ότι μειώθηκε το νερό και από τα άλλα κομμάτια- σπίτια των γειτόνων του

Στο νεροχύτη του σπιτιού μου ρίχνω ακαθαρσίες και απορρυπαντικά. Ποιανού νερό μολύνω?

DSC01564

Η Αθηνά ρίχνει ακαθαρσίες στο νεροχύτη του σπιτιού της(μωβ τέμπερα) Τα παιδιά διαπιστώνουν ότι όταν ένας μολύνει το νερό μολύνεται το νερό του συνόλου,καθώς η ακαθαρσία της Αθηνάς εξαπλώθηκε και στα άλλα κομμάτια- σπίτια του τάπερ

ΑΝΑΓΝΩΣΗ

-Αφίσα με συνθήματα των παιδιών κατά της λειψυδρίας και της μόλυνσης των νερών

DSC01558

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

-Αντίθετες λέξεις με πρωταγωνιστή το νερό

DSC01562

Παιχνίδια με κάρτες

…..ΚΑΙ  ΜΙΑ ΠΟΥ ΤΟ ΕΦΕΡΕ  Η ΚΟΥΒΕΝΤΑ….

DSC01559

….και με το σώμα μας ΛΥΠΗΜΕΝΟΣ – ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ

DSC01560

ΠΑΝΩ–ΚΑΤΩ

 ΜΟΥΣΙΚΗ

  • Μεγάλοι συνθέτες έχουν εμπνευστεί από τη μαγεία του νερού…!

? χρήσιμη ιστοσελίδα: «Ρώτα το νερό… τι τρέχει « ( http://tetarti.wikispaces.com)

Ακρόαση μουσικής

 

Ας φανταστούμε τι μας λέει η μουσική & ας το περιγράψουμε!

Χωριζόμαστε σε δυο ομάδες : την ομάδα της «μουσικής του νερού» & την ομάδα της «λίμνης των κύκνων» . Η κάθε ομάδα περιγράφει το δικό της κομμάτι.

  • Πως μπορούμε να κάνουμε μουσική χωρίς μουσικά όργανα,    μόνο με το σώμα μας!

Τελειώνοντας το πρόγραμμά μας για το Νερό το ταμπλώ μας είχε γεμίσει με…….

ΝΕΡΟ………ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΕΣ

DSC01525DSC01526

1 σχόλιο

  1. ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΤΖΙΩΚΑ

    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>