Β’ Θεματικός κύκλος:Φροντίζω το περιβάλλον-Υποθεματικη:Οικολογική συνείδηση: Θεματική ενότητα: “Ένας μικρός- μικρούτσικος εργάτης της ΕΥΔΑΠ”

Εργαστήριο 1ο: Η επίσκεψη του Σταγονούλη

-Ο Σταγονούλης, επισκέπτεται το Νηπιαγωγείο μας και μας συστήνεται, ως ο μικρότερος εργαζόμενος στην ΕΥΔΑΠ

-Μας μαθαίνει για….

  • Το νερό είναι φυσικός πόρος
  • Η ανεπάρκεια του νερού και οι επιπτώσεις του
  • Κάνουμε διάλογο με τον καινούριο φίλο μας

-Ο Σταγονούλης μας δίνει ένα Ερωτηματολόγιο για την σωστή και μη, χρήση του νερού

???????????????????????????????

  • Πως πρέπει να δράσουμε

-Τι είναι η ΕΥΔΑΠ και ποιες οι αρμοδιότητές της

  • Αν είχε ανθρώπινη μορφή, πως θα έμοιαζε;

  • Επίσκεψη του Αντιδήμαρχου Ύδρευσης στο σχολείο μας

??????????????????????????????????????????????????????????????

Εργαστήριο 2ο: Τι είναι το νερό;

-Τι σας έρχεται στο μυαλό, όταν ακούτε την λέξη νερό

  • Ποιες οι χρήσεις του

https://www.sferikos.gr/wp-content/uploads/2021/03/NERENIA-1080p.mp4?_=1

  • Που είναι κρυμμένο το νερό (Πίνακας αναφοράς)

???????????????????????????????

???????????????????????????????Φύλλο εργασίας

  • Πως συμβολίζεται

Τα εργαστήρια μας:

Υδραγωγείο και Πηγάδι

  • Πειράματα με το νερό.Τα παιδιά σε ομάδες αναλαμβάνουν ένα πείραμα, παρουσιάζουν τα αποτελέσματα στις άλλες ομάδες, βγάζουν συμπεράσματα

Φύλλο εργασίας

  • Λαϊκό παραμύθι “Ο δράκος που δεν άφηνε το νερό να τρέξει”

Εργαστήριο 3ο: Κύκλους κάνει το νερό

– Ο φυσικός κύκλος του νερού

  • Παρακολουθούμε το παρακάτω βίντεο και σχολιάζουμε

https://youtu.be/V2cY_I1JAYg

  • Κάνουμε το πείραμα της βροχής

DSC06940

  • Βάζουμε αντίστοιχες κάρτες στην σωστή σειρά

???????????????????????????????

Και….

-Διαβάζουμε το παραμύθι Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα και σχολιάζουμε

  • Παίζουμε με το περιεχόμενο του

  • Ζωγραφίζουμε ότι μας άρεσε

???????????????????????????????

– Ιδιότητες του νερού

  • Το νερό αλλάζει μορφές .Είναι τρίδυμο.

-Μας το επιβεβαιώνει το νερό

-Τα υλικά της τάξης μας

???????????????????????????????

-Οι μεγάλοι ζωγράφοι

???????????????????????????????

  • Και για να το εμπεδώσουμε παίζουμε και ένα παιχνίδι

???????????????????????????????

Εργαστήριο 4ο: Το νερό ταξιδεύει

  • Ποια είναι τα επιφανειακά ύδατα
  • Τι είναι τα υπόγεια ύδατα

(Πείραμα: Βάζουμε σε δύο ρηχούς δίσκους λίγο νερό. Στον ένα ρίχνουμε τούβλα και στον άλλο χαλίκια. Παρατηρούμε πως το νερό συγκεντρώνεται από το μη πορώδες πέτρωμα, δηλαδή τα χαλίκια και πως λιγοστεύει στο πορώδες, δηλαδή στα τούβλα)

???????????????????????????????

– Από την πηγή στη βρύση μας

  • Με τους …μηχανικούς μας φτιάχνουμε μια μονάδα βιολογικού καθαρισμού

DSC06955

 3η Δραστηριότητα: Τι σημαίνει ΕΥΔΑΠ

???????????????????????????????

  • Παίζουμε με τα αρχικά γράμματα

???????????????????????????????

  • Εντοπίζουμε και γνωρίζουμε τον δίδυμο αδερφό του

???????????????????????????????

Εργαστήριο 5ο: Ύδρευση στα παλιότερα χρόνια

– Στα χρόνια των παππούδων μας

  • Μέσα από κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό , γνωρίζουμε τον τρόπο με τον οποίο υδρεύονταν οι άνθρωποι σε παλιότερα χρόνια και τις δυσκολίες που αντιμετώπιζαν

Ύδρευση

  • Ζωγραφίζουμε ότι μας έκανε εντύπωση και γράφουμε το βαθμό δυσκολίας, αφού πρώτα δικαιολογήσουμε την απάντησή μας

Φύλλο εργασίας

  • Επισκεπτόμαστε το πηγάδι μιας γιαγιάς και την αφήνουμε να μας διηγηθεί πως και γιατί το πηγάδι χτίστηκε στην αυλή της

Παραμύθι με εικόνες

    • Δίνουμε στα παιδιά εικόνες και Συνθέτουν ένα παραμύθι με τίτλο: Το πάθημα της Ρηνιώς

???????????????????????????????

???????????????????????????????

– Δραματοποίηση παραδοσιακού παραμυθιού

 

Εργαστήριο 6ο: Νερό…..η βάση του πολιτισμού

1η Δραστηριότητα: Η ιστορία του νερού συμβαδίζει με την ιστορία του ανθρώπου.

  • Γιατί οι άνθρωποι ήθελαν να κατοικήσουν δίπλα στο νερό;
  • Κάνουμε τις απαντήσεις μας ζωγραφιά

Φύλλο εργασίας

???????????????????????????????

  • Ποιοι λαοί εκπολιτίστηκαν με την βοήθεια του νερού;
  • Παρακολουθούμε ένα σχετικό power point

Νερό-και-Πολιτισμός (1)

???????????????????????????????

– Μύθοι, γύρω από το νερό

  • Παρακολουθούμε τον μύθο της Λερναίας Ύδρας

  • Γνωρίζουμε τον αριθμό 9, με αφορμή τα κεφάλια της Λερναίας Ύδρας

???????????????????????????????

-Παραμύθι: Δεν φοβάμαι το νερό

  • Μετά από όλα όσα μάθαμε για το νερό, δεν θα το φοβόμαστε πια. Μας το επιβεβαιώνει και ο Πάρης

Εργαστήριο 7ο: Μόλυνση των υδάτων- Λειψυδρία

– Φίλοι και εχθροί του Νερού

  • Ξεκινάμε με την παρατήρηση και τον σχολιασμό ανάλογων εικόνων
  • Κάνουμε τα παρακάτω πειράματα με στόχο να κατανοήσουν τα παιδιά, πως η σπατάλη και η μόλυνση του  νερού, επηρεάζει όλους μας.

-Φανταστείτε ότι στο σπίτι μας δεν ανοίγουμε ποτέ τη βρύση, αλλά ο γείτονάς μας  την αφήνει συνέχεια ανοιχτή. Ποιος σπαταλάει το νερό? Από ποιον θα λείψει το νερό?

???????????????????????????????

-Στο νεροχύτη του σπιτιού μου ρίχνω ακαθαρσίες και απορρυπαντικά. Ποιανού νερό μολύνω?

???????????????????????????????

-Ποια τα συμπεράσματά μας;

-Τι λύσεις θα προτείνουμε για την προστασία του νερού;

  • Διαβάζουμε το βιβλίο: Αν δεν κάνουμε αγώνα δεν θα μείνει ούτε σταγόνα, ζωντανεύοντας ταυτόχρονα τους ήρωες

DSC06964

  • Φτιάχνουμε αφίσες και τις κολλάμε σε κεντρικά σημεία του χωριού

???????????????????????????????

– Τα μάθαμε…όλα

  • Ακούγοντας: Τα τραγούδια του νερού, το κάθε παιδί, έδωσε μία υπόσχεση στον σταγονούλη μας..

 Φύλλο εργασίας

???????????????????????????????

1 σχόλιο

    • ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΤΖΙΩΚΑ στο 12 Ιουλίου 2015 στις 10:45

    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.