Εργαστήριο Δεξιοτήτων. Γ” Θεματικός κύκλος:
«Ενδιαφέρομαι και ενεργώ»
Ομάδα δράσης: Τα Δικαιώματα των παιδιών
1ο Εργαστήριο: «Όλα τα παιδιά είναι ίσα»
1η Δραστηριότητα: Μελαμψός αυτός, λευκός εγώ, κάνουμε την πιο νόστιμη σοκολάτα γάλακτος
-Διαβάζουμε την πρώτη ιστορία από το βιβλίο της Σταυρούλας Βενιέρη,τα δικαιώματα των παιδιών, εκδόσεις, Κούρος και…
- Ακούμε εντυπώσεις και προβληματισμούς
- Παίζουμε με γεμιστά σοκολατένια μπισκότα και βγάζουμε συμπεράσματα
- Φύλλο αξιολόγησης
2η Δραστηριότητα: Ένα αναπάντεχο δώρο
-Ένα χαρτόκουτο φτάνει στο Νηπιαγωγείο μας. Ποιος μας το στέλνει; Το ανοίγουμε και από μέσα ξεπετάγεται ένα μαυρούλικο, γελαστό παιδάκι
- Πιάσαμε την συζήτηση και μάθαμε το όνομά του
- Μας μίλησε για την πατρίδα του και τις συνθήκες ζωής εκεί
- Μας μίλησε για πράγματα που του αρέσουν και διαπιστώσαμε ότι πολλά κοινά μας ενώνουν
- Μας έκανε δώρο το περιεχόμενο του κουτιού
-Τέλος, αποφασίσαμε να του φτιάξουμε ένα πολύχρωμο χαλάκι για να το στρώσει η μαμά του στο σπίτι
3η Δραστηριότητα: Ένα παιχνίδι μας ενώνει
«Μουσικές καρέκλες» Ένα παιχνίδι που ήταν γνωστό σχεδόν σε όλες τις χώρες από τις οποίες προέρχονταν τα παιδιά ήταν οι «μουσικές καρέκλες». Αρχικά τις παίζουμε στην παραδοσιακή τους μορφή, όπου οι συμμετέχοντες πρέπει να τρέχουν γύρω από ένα κύκλο από καρέκλες, ενώ παίζει μουσική και να βρουν μια καρέκλα να καθίσουν όταν η μουσική σταματά. Παραδοσιακά, αφαιρούμε μία καρέκλα σε κάθε γύρο, ώστε οι μαθητές που δεν μπορούσαν να βρουν μια καρέκλα αρκετά γρήγορα αποκλείονταν από το παιχνίδι μέχρι να απομείνει μόνο ένας, ο νικητής. Αμέσως μετά το πρώτο παιχνίδι, τους έδειξε μια παραλλαγή, χωρίς αποκλεισμούς. Αυτή τη φορά, καθώς οι καρέκλες απομακρύνονταν, οι μαθητές έπρεπε να βρουν μια καρέκλα και να τη μοιραστούν με κάποιον άλλον, έως ότου όλοι έπρεπε να συνεργαστούν και να βρουν έναν τρόπο να χωρέσουν μόνο σε δύο καρέκλες. Αμέσως μετά τα δύο παιχνίδια, η εκπαιδευτικός ενέπλεξε τους μαθητές σε μια διαλογική συζήτηση όπου τα παιδιά είχαν το χρόνο να προβληματιστούν και να αναστοχαστούν πάνω στην εμπειρία των δύο εκδοχών του παιχνιδιού, κουβεντιάζοντας τα πλεονεκτήματα των ομαδοσυνεργατικών παιχνιδιών.
Πηγή: Μαθαίνοντας να Ζούμε Μαζί .Δημιουργήθηκε σε συνεργασία και υπό την αιγίδα των UNESCO και UNICEF
Εργαστήριο Δεξιοτήτων. Γ” Θεματικός κύκλος:
«Ενδιαφέρομαι και ενεργώ»
Ομάδα δράσης: Τα Δικαιώματα των παιδιών
2ο Εργαστήριο: Ένα σχολείο διαφορετικό από τα άλλα
1η Δραστηριότητα: Πριν διαβάσουμε την δεύτερη ιστορία από το παραπάνω βιβλίο ζητάμε τα παιδιά:
- Να περιγράψουν τον ιδανικό δάσκαλο
- Να περιγράψουν το σχολείο που ονειρεύονται
Φύλλο αξιολόγησης
2η Δραστηριότητα: Διαβάζουμε την ιστορία και συζητάμε ως προς:
- Μοιάζει ο δάσκαλος της ιστορίας με αυτόν που εσείς φανταστήκατε;
- Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με όσα έκανε ο δάσκαλος της ιστορίας;
-Φτιάχνουμε την δική μας πυξίδα και οργανώνουμε την τάξη μας όπως μας αρέσει
3η Δραστηριότητα: Παροτρύνουμε τα παιδιά να χωριστούν σε μικρές ομάδες και να αναλάβει η καθεμιά να φτιάξει κάτι στην γωνιά που θα επιλέξει και στο τέλος η μία ομάδα θα παρουσιάσει το έργο της στην άλλη
Έτσι θα μας δοθεί η ευκαιρία να συζητήσουμε για τα πλεονεκτήματα της ομαδικής συνεργασίας
Εργαστήριο Δεξιοτήτων. Γ” Θεματικός κύκλος:
«Ενδιαφέρομαι και ενεργώ»
Ομάδα δράσης: Τα Δικαιώματα των παιδιών
3ο Εργαστήριο: Η αξία της Ειρήνης
1η Δραστηριότητα: Πριν διαβάσουμε την τρίτη ιστορία από το παραπάνω βιβλίο, ζητάμε από τα παιδιά να εκφράσουν τις απόψεις τους για το τι είναι ο Πόλεμος και τι η Ειρήνη. Στη συνέχεια…
- Διαβάζουμε την ιστορία και ακούμε τις εντυπώσεις και τις παρατηρήσεις τους
- Φτιάχνουμε τα πορτραίτα του Πολέμου και της Ειρήνης
Φύλλο αξιολόγησης
2η Δραστηριότητα:Ταυτίζουμε την Ειρήνη και τον Πόλεμο με τις 5 αισθήσεις μας
Ομαδοποιούμε εικόνες ανάλογα με το θέμα Πόλεμος- Ειρήνη
Φύλλο εργασίας
3η Δραστηριότητα: Φτιάχνουμε το σύμβολο της Ειρήνης. Θα γίνει σύμβολο της τάξης μας
Εργαστήριο Δεξιοτήτων. Γ” Θεματικός κύκλος:
«Ενδιαφέρομαι και ενεργώ»
Ομάδα δράσης: Τα Δικαιώματα των παιδιών
4ο Εργαστήριο: Μιλάω και εκφράζομαι ελεύθερα
1η Δραστηριότητα: Διαβάζουμε την ιστορία με τον ομώνυμο τίτλο και…
- Ακούμε τις απόψεις τους και τις εμπειρίες τους από την καθημερινότητά τους
- Φύλλο αξιολόγησης
- 2η Δραστηριότητα: Στην τάξη δημιουργούνται διάφορα θέματα που προκαλούν εντάσεις. Πρέπει να δίνουμε λύσεις εκφράζοντας την άποψή μας ελεύθερα και να κάνουμε διάλογο
- Χωρίζουμε τα παιδιά σε 4 ομάδες.
- Σε κάθε μία, παρουσιάζουμε ένα…πρόβλημα που πρέπει να λυθεί
Κάπως έτσι..
3η Δραστηριότητα: Τι δεν ταιριάζει στον Διάλογο;
Εργαστήριο Δεξιοτήτων. Γ” Θεματικός κύκλος:
«Ενδιαφέρομαι και ενεργώ»
Ομάδα δράσης: Τα Δικαιώματα των παιδιών
5ο Εργαστήριο: Το πείραμα των πέντε δακτύλων
1η Δραστηριότητα: Διαβάζουμε από το παραπάνω βιβλίο, την ιστορία με τον ομώνυμο τίτλο και….
- Σχολιάζουμε και θυμόμαστε τυχόν δικές μας εμπειρίες
- Φτιάχνουμε το πείραμα των πέντε δακτύλων στη….δική μας παλάμη
Φύλλο αξιολόγησης
2η Δραστηριότητα: Παρακολουθούμε την ιστορία:
Πρόσφατα σχόλια