1. Γνωρίζω τον πλανήτη μου
1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Περιγράφω τον πλανήτη μου
- Ξεκινάμε, διαβάζοντας το βιβλίο: ΤΑ 4 ΣΤΟΙΧΕΙΑ- ΓΗ
-Αφήνουμε τα παιδιά να ζωγραφίσουν, ότι φαντάζονται για τη Γη
-Αρχίζουμε τη συζήτηση ως προς…
- Τ ι είναι η Γη
- Τι σχήμα έχει;
- Πως δημιουργήθηκε
- Που βρίσκεται
- Τι υπάρχει πάνω στη γη
- Πως ήταν η Γη, πριν πολλά χρόνια
- Από την Παγγαία στην σημερινή γη
2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ένας προστατευτικός μανδύας
- Μετά από παρατήρηση εικόνων, γνωρίζουμε την Ατμόσφαιρα και την προστασία που παρέχει στη γη
-Παρακολουθούμε το παρακάτω βίντεο για παραπάνω πληροφορίες
https://youtu.be/CMZVymACs-g
-Δραματοποιούμε ,βάζοντας σε μια σειρά τα στρώματα της ατμόσφαιρας
-Φύλλο εργασίας
3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Το τραγούδι της γης
-Ακούμε το παρακάτω τραγούδι
https://youtu.be/xPaTqRYHz-k
-Γινόμαστε χορογράφοι
4Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Το μήλο του Νεύτωνα
-Βλέπουμε την ιστορία του Νεύτωνα
-Γνωρίζουμε την Βαρύτητα και πειραματιζόμαστε με διάφορα υλικά
-Βγάζουμε τα συμπεράσματά μας, ομαδοποιώντας τα αντικείμενα που πέφτουν αργά και αυτά που πέφτουν γρήγορα
5Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Το κλίμα της γης
-Παρακολουθούμε το παρακάτω poverpoint
-Εξηγούμε στα παιδιά τι είναι το κλίμα και από που επηρεάζεται και ποια τα χαρακτηριστικά του
-Με τη βοήθεια του παγκόσμιου χάρτη και ανάλογες εικόνες, βοηθάμε τα ζώα να φτάσουν στο κλίμα που μπορούν να επιβιώσουν
-Φύλλο εργασίας
6Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Στεριά και θάλασσα
-Τα παιδιά σε κύκλο. Εμείς στη μέση κρατώντας μία μπάλα. Πετάμε την μπάλα σε ένα παιδί κάθε φορά φωνάζοντας: Στεριά ή Θάλασσα Το παιδί που θα πιάσει την μπάλα θα πρέπει να πει κάτι που ανήκει στην Στεριά ή στην Θάλασσα, ανάλογα
7Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Τι κρύβει μέσα της η γη;
-Κάνουμε την παραπάνω ερώτηση στα παιδιά και καταγράφουμε τις απαντήσεις τους
-Μέσα από ανάλογο εποπτικό υλικό, γνωρίζουμε το εσωτερικό της
https://youtu.be/6WBHHco0MK8
-Με τη βοήθεια του παραπάνω τραγουδιού, παροτρύνουμε τα παιδιά να …..εισχωρήσουν στο εσωτερικό της γης
κάπως έτσι…
-Φύλλο εργασίας
8Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Σφαίρα είναι και γυρίζει
-Με τι μοιάζει η Γη μας;
-Ποια η διαφορά της με τον κύκλο;
-Ποια η διαφορά των σχημάτων και των στερεών σωμάτων;
-Aς γνωρίσουμε τα στερεά σώματα, μέσα από ένα ποίημα (melerino.gr)
Σφαίρα η Γη, σαν μπάλα γυρίζει,
ευτυχώς πάει αργά και δεν μας ζαλίζει!
Κώνος το καπελάκι για το πάρτυ,
σ’εκείνα τα γενέθλια το Μάρτη.
Έξι τετράγωνα έχει παρέα,
ναι, για τον κύβο, η ζωή είναι ωραία!
Κύλινδρος το ντενεκεδάκι που κρατάς,
στον κάδο ανακύκλωσης πάντα να το πετάς!
Μυτερή η πυραμίδα!
Μην μου πεις μετά, δεν είδα!
-Στο σύμπαν υπάρχουν άλλα σώματα εκτός από σφαίρες;
-Φανταστείτε ένα σύμπαν με πλανήτες διαφόρων στερεών σωμάτων .Ποιοι θα ζούσαν εκεί;
9Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Η Γη, μια μεγάλη χορεύτρια
-Με την βοήθεια μουσικής, δραματοποιούμε τον…..χορό της γης, γύρω από τον εαυτό της και γύρω από τον ήλιο
1. Η Στεριά
1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ήπειροι, η στεριά της γης
-Ξεκινάμε, με την βοήθεια της υδρογείου σφαίρας, να γνωρίσουμε τι είναι η στεριά και σε τι χωρίζεται
- Παρακολουθούμε το παρακάτω βιντεάκι και βρίσκουμε τις ηπείρους στο χάρτη
https://youtu.be/rmzWF6aKNxg
-Παίζουμε με κάρτες μνήμης
-Φτιάχνουμε το παζλ της γης
2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Οι ήπειροι, μια ακροστιχίδα
-Αναγνωρίζουμε τα αρχικά των ηπείρων και τα απομονώνουμε
-Φτιάχνουμε μια ακροστιχίδα με τίτλο: Τι έχουν ανάγκη οι ήπειροι;
3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Με ένα μαντηλάκι ταξιδεύω
-Παίζουμε το παραδοσιακό παιχνίδι, Το μαντηλάκι
1α . Η Στεριά
- (Ποτάμια)
1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Από που είσαι ποταμάκι;
-Ξεκινάμε ακούγοντας το τραγούδι: Από που είσαι ποταμάκι
https://youtu.be/iTy8SarU1qM
-Μέσα από ανάλογο εποπτικό συζητάμε:
- Τι είναι το ποτάμι;
- Πως δημιουργείτε;
- Από που ξεκινάει και που καταλήγει
- Υπάρχει ζωή στα ποτάμια;
- Ποια η χρησιμότητα τους
-Μια μακέτα από τους μικρούς δημιουργούς μας
2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Τα ποτάμια στον κόσμο της τέχνης
-Βλέπουμε διάφορους πίνακες ζωγραφικής με θέμα τα ποτάμια
- Σχολιάζουμε και παρατηρούμε
- Ψάχνουμε…..άτακτα κομμάτια που βγήκαν από τους πίνακες
-Φύλλο εργασίας
3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ένα τραγούδι, μια ζωγραφιά
-Αφήνουμε τα παιδιά να εικονογραφήσουν το παραπάνω τραγούδι
1β . Η Στεριά
- (Λίμνες)
- 1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Μια λιμνούλα
-Διαβάζουμε το παραμύθι:
«Μια Σταγονοπαρέα στη Λίμνη μας»του ΚΠΕ Καστοριάς.
και….
- Τι είναι η λίμνη;
- Πως δημιουργείτε;
- Από που ξεκινάει και που καταλήγει
- Υπάρχει ζωή στις λίμνες;
- Ποια η χρησιμότητα τους
2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Τα Ζώα της λίμνης..έχουν φωνή
-Παιχνίδι φωνολογικής επίγνωσης
-Φύλλο εργασίας
3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Μια λιμνούλα στην αυλή μας
-Φτιάχνουμε μια τεχνητή λίμνη στην αυλή μας
1γ. Η Στεριά
(Βουνά)
1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Κίνησε μια μέρα το βουνό
-Με την βοήθεια εποπτικού υλικού αρχίζουμε την συζήτηση ως προς:
- Πως δημιουργούνται τα βουνά. Πότε μεγαλώνουν και πότε μικραίνουν
- Από ποια μέρη αποτελούνται
-Φύλλο εργασίας
- Ποιες οι καιρικές συνθήκες και πως ζουν οι άνθρωποι εκεί
- Πως μπορούμε να διασκεδάσουμε σε ένα βουνό
2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Γραμμές καμπύλες στην σειρά, φτιάχνουν μια οροσειρά
-Πειραματιζόμαστε με χαρτιά κάνσον για να δείξουμε πως δημιουργείται ένα βουνό
κάπως έτσι…
-Το κάθε παιδί, με την βοήθεια της καμπύλης γραμμής και με υλικά που θα επιλέξουν, φτιάχνουν μια οροσειρά
3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ελάτε να γίνουμε …νησιά
-Ακούμε το τραγούδι του Σωκράτη Μάλαμα: Το βουνό
-Δραματοποίηση τραγουδιού
1δ. Η Στεριά
(Ηφαίστεια)
1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Με αφορμή ένα παραμύθι
-Διαβάζουμε το παραμύθι: Το συναχωμένο ηφαίστειο
-Γνωρίζουμε τι είναι το ηφαίστειο
https://youtu.be/r5BzvpMzGrY
-Παρακολουθούμε σχετικά βίντεο
2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Το ηφαίστειο στις 4 εποχές
-Με αφορμή τις εικόνες του παραμυθιού….
Το ηφαίστειο στις 4 εποχές
3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Όταν η γη τρέμει
-Ο μύθος του Εγκέλαδου
-Άσκηση ετοιμότητας για προστασία από τους σεισμούς
4Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Πειραματισμοί
-Πως θα φτιάξουμε ένα ηφαίστειο στο σχολείο μας
2. Η Θάλασσα
1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ωκεανοί και θάλασσες
-Μέσα από ανάλογο εποπτικό υλικό, γνωρίζουμε τους Ωκεανούς
-Βρίσκουμε τις διαφορές και τις ομοιότητες μεταξύ τους
-Γνωρίζουμε τα πελάγη της Ελλάδας και τους ανάλογους μύθους
2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Βαθύ- Ρηχό
-Μέσα από δραματοποιήσεις και χρήση διαφόρων υλικών, μαθαίνουμε το Βαθύ και το Ρηχό
3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ζώα του βυθού
-Γνωρίζουμε τον βυθό και ομαδοποιούμε τα ζώα της θάλασσας, ανάλογα με τα νερά στα οποία ζουν
Και τελειώνουμε με την ρύπανση και την προστασία της γης
Πρόσφατα σχόλια