«

Μάι 01

Ο γαλάζιος πλανήτης, δραστηριότητες

1. Γνωρίζω τον πλανήτη μου

1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Περιγράφω τον πλανήτη μου

- Ξεκινάμε, διαβάζοντας το βιβλίο: ΤΑ 4 ΣΤΟΙΧΕΙΑ- ΓΗ

-Αφήνουμε τα παιδιά να ζωγραφίσουν, ότι φαντάζονται για τη Γη

DSC06479

-Αρχίζουμε τη συζήτηση ως προς…

  • Τ ι είναι η Γη
  • Τι σχήμα έχει;
  • Πως δημιουργήθηκε
  • Που βρίσκεται
  • Τι υπάρχει πάνω στη γη
  • Πως ήταν η Γη, πριν πολλά χρόνια
  • Από την Παγγαία στην σημερινή γη
  • DSC06480

2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ένας προστατευτικός μανδύας

- Μετά από παρατήρηση εικόνων, γνωρίζουμε την Ατμόσφαιρα και την προστασία που παρέχει στη γη

-Παρακολουθούμε το παρακάτω βίντεο για παραπάνω πληροφορίες

https://youtu.be/CMZVymACs-g

-Δραματοποιούμε ,βάζοντας σε μια σειρά τα στρώματα της ατμόσφαιρας

DSC06483

-Φύλλο εργασίας

DSC06484

3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Το τραγούδι της γης

-Ακούμε το παρακάτω τραγούδι

https://youtu.be/xPaTqRYHz-k

-Γινόμαστε χορογράφοι

4Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Το μήλο του Νεύτωνα

-Βλέπουμε την ιστορία του Νεύτωνα

-Γνωρίζουμε την Βαρύτητα και πειραματιζόμαστε με διάφορα υλικά

-Βγάζουμε τα συμπεράσματά μας, ομαδοποιώντας τα αντικείμενα  που πέφτουν αργά και αυτά που πέφτουν γρήγορα

DSC06487

5Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Το κλίμα της γης

-Παρακολουθούμε το παρακάτω poverpoint

ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΤΗΣ ΓΗΣ

-Εξηγούμε στα παιδιά τι είναι το κλίμα και από που επηρεάζεται και ποια τα χαρακτηριστικά του

-Με τη βοήθεια του παγκόσμιου χάρτη και ανάλογες εικόνες, βοηθάμε τα ζώα να φτάσουν στο κλίμα που μπορούν να επιβιώσουν

DSC06488

-Φύλλο εργασίας

DSC06490

6Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Στεριά και θάλασσα

-Τα παιδιά σε κύκλο. Εμείς στη μέση κρατώντας μία μπάλα. Πετάμε την μπάλα σε ένα παιδί κάθε φορά φωνάζοντας: Στεριά ή Θάλασσα Το παιδί που θα πιάσει την μπάλα θα πρέπει να πει κάτι που ανήκει στην Στεριά ή στην Θάλασσα, ανάλογα

7Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Τι κρύβει μέσα της η γη;

-Κάνουμε την παραπάνω ερώτηση στα παιδιά και καταγράφουμε τις απαντήσεις τους

-Μέσα από ανάλογο εποπτικό υλικό, γνωρίζουμε το εσωτερικό της

https://youtu.be/6WBHHco0MK8

-Με τη βοήθεια του παραπάνω τραγουδιού, παροτρύνουμε τα παιδιά να …..εισχωρήσουν στο εσωτερικό της γης

κάπως έτσι…

DSC06492

-Φύλλο εργασίας

DSC06493

8Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Σφαίρα είναι και γυρίζει

-Με τι μοιάζει η Γη μας;

-Ποια η διαφορά της με τον κύκλο;

-Ποια η διαφορά των σχημάτων και των στερεών σωμάτων;

-Aς  γνωρίσουμε τα στερεά σώματα, μέσα από ένα ποίημα (melerino.gr)

Σφαίρα η Γη, σαν μπάλα γυρίζει,

ευτυχώς πάει αργά και δεν μας ζαλίζει!

Κώνος το καπελάκι για το πάρτυ,

σ’εκείνα τα γενέθλια το Μάρτη.

Έξι τετράγωνα έχει παρέα,

ναι, για τον κύβο, η ζωή είναι ωραία!

Κύλινδρος το ντενεκεδάκι που κρατάς,

στον κάδο ανακύκλωσης πάντα να το πετάς!

Μυτερή η πυραμίδα!

Μην μου πεις μετά, δεν είδα!

 -Στο σύμπαν υπάρχουν άλλα σώματα εκτός από σφαίρες;

-Φανταστείτε ένα σύμπαν με πλανήτες διαφόρων στερεών σωμάτων .Ποιοι θα ζούσαν εκεί;

DSC06494

9Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Η Γη, μια μεγάλη χορεύτρια

-Με την βοήθεια μουσικής, δραματοποιούμε τον…..χορό της γης, γύρω από τον εαυτό της και γύρω από τον ήλιο

1. Η Στεριά

1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ήπειροι, η στεριά της γης

-Ξεκινάμε, με την βοήθεια της υδρογείου σφαίρας, να γνωρίσουμε τι είναι η στεριά και σε τι χωρίζεται

- Παρακολουθούμε το παρακάτω βιντεάκι και βρίσκουμε τις ηπείρους στο χάρτη

https://youtu.be/rmzWF6aKNxg

DSC06496

-Παίζουμε με κάρτες μνήμης

DSC06497

-Φτιάχνουμε το παζλ της γης

2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Οι ήπειροι, μια ακροστιχίδα

-Αναγνωρίζουμε  τα αρχικά των ηπείρων και τα απομονώνουμε

-Φτιάχνουμε μια ακροστιχίδα με τίτλο: Τι έχουν ανάγκη οι ήπειροι;

DSC06498

3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Με ένα μαντηλάκι ταξιδεύω

-Παίζουμε το παραδοσιακό παιχνίδι, Το μαντηλάκι 

1α . Η Στεριά

  • (Ποτάμια)

1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Από που είσαι ποταμάκι;

-Ξεκινάμε ακούγοντας το τραγούδι: Από που είσαι ποταμάκι

https://youtu.be/iTy8SarU1qM

-Μέσα από ανάλογο εποπτικό συζητάμε:

  • Τι είναι το ποτάμι;
  • Πως δημιουργείτε;
  • Από που ξεκινάει και που καταλήγει
  • Υπάρχει ζωή στα ποτάμια;
  • Ποια η χρησιμότητα τους

-Μια μακέτα από τους μικρούς δημιουργούς μας

DSC06499

2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Τα ποτάμια στον κόσμο της τέχνης

-Βλέπουμε διάφορους πίνακες ζωγραφικής με θέμα τα ποτάμια

  • Σχολιάζουμε και παρατηρούμε
  • Ψάχνουμε…..άτακτα κομμάτια που βγήκαν από τους πίνακες

-Φύλλο εργασίας

DSC06501

3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ένα τραγούδι, μια ζωγραφιά

-Αφήνουμε τα παιδιά να εικονογραφήσουν το παραπάνω τραγούδι

DSC06500

1β . Η Στεριά

  • (Λίμνες)
  • 1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Μια λιμνούλα

-Διαβάζουμε το παραμύθι:

 «Μια Σταγονοπαρέα στη Λίμνη μας»του ΚΠΕ Καστοριάς.

 και….

  • Τι είναι η λίμνη;
  • Πως δημιουργείτε;
  • Από που ξεκινάει και που καταλήγει
  • Υπάρχει ζωή στις λίμνες;
  • Ποια η χρησιμότητα τους

2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Τα Ζώα της λίμνης..έχουν φωνή

-Παιχνίδι φωνολογικής επίγνωσης

DSC06502

-Φύλλο εργασίας

DSC06503

3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Μια λιμνούλα στην αυλή μας

-Φτιάχνουμε μια τεχνητή λίμνη στην αυλή μας

1γ. Η Στεριά

(Βουνά)

1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Κίνησε μια μέρα το βουνό

-Με την βοήθεια εποπτικού υλικού αρχίζουμε την συζήτηση ως προς:

  • Πως δημιουργούνται τα βουνά. Πότε μεγαλώνουν και πότε μικραίνουν
  • Από ποια μέρη αποτελούνται

-Φύλλο εργασίας

DSC06506

  • Ποιες οι καιρικές συνθήκες και πως ζουν οι άνθρωποι εκεί
  • Πως μπορούμε να διασκεδάσουμε σε ένα βουνό

2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Γραμμές καμπύλες στην σειρά, φτιάχνουν μια οροσειρά

-Πειραματιζόμαστε με χαρτιά κάνσον για να δείξουμε πως δημιουργείται ένα βουνό

κάπως έτσι…

DSC06508

-Το κάθε παιδί, με την βοήθεια της καμπύλης γραμμής και με υλικά που θα επιλέξουν, φτιάχνουν μια οροσειρά

DSC06507

 3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ελάτε να γίνουμε …νησιά

-Ακούμε το τραγούδι του Σωκράτη Μάλαμα: Το βουνό

-Δραματοποίηση τραγουδιού

1δ. Η Στεριά

(Ηφαίστεια)

1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Με αφορμή ένα παραμύθι

-Διαβάζουμε το παραμύθι: Το συναχωμένο ηφαίστειο

-Γνωρίζουμε  τι είναι το ηφαίστειο

https://youtu.be/r5BzvpMzGrY

-Παρακολουθούμε σχετικά βίντεο

2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Το ηφαίστειο στις 4 εποχές

-Με αφορμή τις εικόνες του παραμυθιού….

Το ηφαίστειο στις 4 εποχές

???????????????????????????????

???????????????????????????????

3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Όταν η γη τρέμει

-Ο μύθος του Εγκέλαδου

-Άσκηση ετοιμότητας για προστασία από τους σεισμούς

4Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Πειραματισμοί

-Πως θα φτιάξουμε ένα ηφαίστειο στο σχολείο μας

2. Η Θάλασσα

 1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ωκεανοί και θάλασσες

-Μέσα από ανάλογο εποπτικό υλικό, γνωρίζουμε τους Ωκεανούς

-Βρίσκουμε τις διαφορές και τις ομοιότητες μεταξύ τους

-Γνωρίζουμε τα πελάγη της Ελλάδας και τους ανάλογους μύθους

2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Βαθύ- Ρηχό

-Μέσα από δραματοποιήσεις και χρήση διαφόρων υλικών, μαθαίνουμε το Βαθύ και το Ρηχό

3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ζώα του βυθού 

-Γνωρίζουμε τον βυθό και ομαδοποιούμε τα ζώα της θάλασσας, ανάλογα με τα νερά στα οποία ζουν

Και τελειώνουμε με την ρύπανση και την προστασία της γης

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>