«

»

Αυγ 21

Εγώ, οι άλλοι και η Κυρία Συνεργασία – Νηπιαγωγείο Λακκώματος

Καταγραφή

Η ομαδική εργασία είναι η ικανότητα να δουλέψουμε μαζί προς ένα κοινό όραμα .

Είναι το καύσιμο που επιτρέπει σε κοινούς ανθρώπους να συμμετάσχουν σε σπουδαία αποτελέσματα. – Andrew Carnegie

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ

1η Δραστηριότητα: 

  • Καταγράφουμε τις απαντήσεις των παιδιών στην ερώτηση:

«Τι σου έρχεται στο μυαλό, όταν ακούς την λέξη: Εαυτός;»

  • Το κάθε παιδί μπροστά στον καθρέφτη του, (Ζητάμε από τους γονείς να φέρουν από ένα καθρεφτάκι) περιγράφει τον εαυτό του
  • Στη συνέχεια, πάντα με την βοήθεια του καθρέφτη, φτιάχνει το πορτραίτο του

Φύλλο εργασίας

2η Δραστηριότητα:

  • Ένα παιδί κάθε φορά, παρουσιάζει το όνομα του στους άλλους
  • Ο καθένας συνθέτει το δικό του όνομα
  • Βρίσκουν ίδια ονόματα, ίδια αρχικά , ίσο αριθμό γραμμάτων.
  • Ομαδοποιούμε τα ονόματα, ανάλογα με το αρχικό τους

Φύλλο εργασίας

3η Δραστηριότητα:

  • Χαλαρώνουμε με το τραγούδι:

https://youtu.be/kHPxgSLras0

«Εγώ είμαι εγώ»

4η Δραστηριότητα: 

-Με αφορμή το βιβλίο του Πίτερ Ρέινολντς: Να είσαι ο εαυτός σου

  • Απλώνουμε στη μοκέτα εικόνες του βιβλίου και τα παιδιά επιλέγουν αυτή που ταιριάζει περισσότερο στην προσωπικότητα τους και στα θέλω τους και….

Φύλλο εργασίας

5η Δραστηριότητα: 

-Το εξώφυλλο του παραπάνω βιβλίου μας έδωσε την ιδέα να φτιάξουμε….το σουπλά του εαυτού μας και να παρουσιάσουμε στους συμμαθητές μας τον εαυτό μας

ΟΙ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΜΟΥ

6η Δραστηριότητα:

-Ετοιμάζουμε μία πίστα με στόχο να μάθουμε τα ονόματα των συμμαθητών μας. Τα υλικά που θα μας βοηθήσουν,μικρά καβαλέτα με τις φωτογραφίες των παιδιών, παλέτες με το όνομα τους, έναν πίνακα αναφοράς και ένα …ζωγράφο.

  • Τοποθετούμε στην πίστα  τα  καβαλέτα
  • Τα παιδιά, οδηγούν τον ζωγράφο από την σωστή διαδρομή για να βάλει τις παλέτες στο σωστό όνομα.

Φύλλο εργασίας

7η Δραστηριότητα: 

-Σε συνέχεια από το παραπάνω φύλλο εργασίας, το κάθε παιδί παίρνει συνέντευξη από το παιδί που επέλεξε να έχει στην ομάδα του και βρίσκει ομοιότητες και διαφορές.

( Ιδέα από το Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο)

8η Δραστηριότητα: 

-Παίζουμε το ομαδικό παιχνίδι :Οι φωλιές , λίγο διαφορετικά

  • Φτιάχνουμε στην αυλή μας φωλιές. Τα παιδιά γίνονται πουλιά και πετούν γύρω, ακούγοντας μουσική. Όταν αυτή σταματήσει, ψάχνουν ένα ταίρι και μπαίνουν σε μία φωλιά
  • Υιοθετούμε έναν χαιρετισμό και τα πουλιά τον εκτελούν μέσα στις φωλιές τους, ενώ ταυτόχρονα χαιρετούν το ταίρι τους
ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΜΟΥ

9η Δραστηριότητα: 

https://youtu.be/c7VkRDJokRc

-Παρακολουθούμε το παραπάνω βίντεο

  • Δείχνουμε στην ολομέλεια εικόνες και τις ομαδοποιούν ανάλογα με το περιεχόμενο τους (Σεβασμός – Ασέβεια)

Φύλλο εργασίας

10η Δραστηριότητα: 

 – Τα παιδιά σε ομάδες φτιάχνουν μια αφίσα με τίτλο:

«Όπως τα λουλούδια και ο σεβασμός,χώμα, νερό ,χρειάζεται και φως»

11η Δραστηριότητα: 

-Με τη βοήθεια εικόνων, εντοπίζουμε την σωστή και λάθος συμπεριφορά μαθαίνοντας έτσι να σεβόμαστε ο ένας τον άλλον

Η ΚΥΡΊΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΊΟ 

12η Δραστηριότητα 

  • Διαβάζουμε το παραμύθι της  Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη: Η Σκάλα της Αγάπης
  • Παίζουμε με το παραμύθι…κάπως έτσι..

-Συνθέτουμε τον τίτλο του παραμυθιού

-Βρίσκουμε το σωστό και λάθος σε μια εικόνα του

-Παίζουμε παιχνίδι μνήμης με τους ήρωες του παραμυθιού

13η Δραστηριότητα 

-Με αφορμή το παραμύθι, συζητάμε για την Συνεργασία και το συναίσθημα που κυριαρχεί

  • Μαθαίνουμε το γράμμα Α από τη λέξη: ΑΓΑΠΗ
  • Φύλλο εργασίας

14η Δραστηριότητα  

-Κλείσαμε το πρόγραμμά μας με ένα συνεργατικό παιχνίδι

  • Και αφού η Συνεργασία χρειάζεται Αγάπη για να…γεννηθεί, την ζωντανεύουμε με μία ζωγραφιά

Κέντρα μάθησης: 

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>