Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ
1η Δραστηριότητα
- Καταγράφουμε τις απαντήσεις των παιδιών στην ερώτηση:
«Τι σου έρχεται στο μυαλό, όταν ακούς την λέξη: Εαυτός;»
- Το κάθε παιδί μπροστά στον καθρέφτη του, (Ζητάμε από τους γονείς να φέρουν από ένα καθρεφτάκι) περιγράφει τον εαυτό του
- Στη συνέχεια, πάντα με την βοήθεια του καθρέφτη, φτιάχνει το πορτραίτο του
Φύλλο εργασίας
2η Δραστηριότητα
- Ένα παιδί κάθε φορά, παρουσιάζει το όνομα του στους άλλους
- Ο καθένας συνθέτει το δικό του
- Βρίσκουν ίδια ονόματα, ίδια αρχικά , ίσο αριθμό, γραμμάτων, ίδια γράμματα
- Ομαδοποιούμε τα ονόματα, ανάλογα με το αρχικό τους
Φύλλο εργασίας
3η Δραστηριότητα
- Χαλαρώνουμε με το τραγούδι:
https://youtu.be/kHPxgSLras0
«Εγώ είμαι εγώ»
4η Δραστηριότητα
- Διαβάζουμε το βιβλίο: Ο Θυμός και η Υπομονή και σχολιάζουμε
- Το κάθε παιδί παίρνει τις ανάλογες εκφράσεις και τα υπόλοιπα απαντούν στην ερώτηση:
«Με τι μοιάζει ο συμμαθητής σας, όταν θυμώνει ή όταν κάνει υπομονή;» (Ομαδική εργασία)
Φύλλο εργασίας
«Τι μπορώ να κάνω για να διώξω τον Θυμό μου, μακριά;¨»
5η Δραστηριότητα
-Με αφορμή το βιβλίο του Πίτερ Ρέινολντς: Να είσαι ο εαυτός σου
- Παροτρύνουμε τα παιδιά να κλείσουν τα μάτια τους, βάζουμε χαλαρωτική μουσική και όταν σταματήσει…
Φύλλο εργασίας
«Για να είσαι ο εαυτός σου, πρέπει να γίνεις….»
6η Δραστηριότητα
-Μια έντονη, ζωηρή μουσική, μας βοηθάει να εκτονωθούμε και να εκφραστούμε
- Με το άκουσμα της μουσικής τα παιδιά χορεύουν. Στο σταμάτημα μένουν ακίνητα και προσπαθούν να εξωτερικεύσουν το συναίσθημα που βίωσαν την συγκεκριμένη μέρα
Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΜΟΥ
7η Δραστηριότητα
- Στην μοκέτα, ένας πίνακας αναφοράς με τα ονόματα και κάρτες. Τα διαβάζουμε
- Ένα παιδί κάθε φορά, βγαίνει από την τάξη, ενώ ένα δεύτερο κρύβεται κάτω από ένα πανί. Το πρώτο παιδί, επιστρέφει και προσπαθεί να αναγνωρίσει τον συμμαθητή του και να βρει το όνομά του, από την φωνή του
8η Δραστηριότητα
- Βγαίνουμε φωτογραφίες, τις προσαρμόζουμε ,ώστε να γίνουν παζλ και τα παιδιά φτιάχνουν το παζλ της τάξης
9η Δραστηριότητα
-Παίζουμε το ομαδικό παιχνίδι :Οι φωλιές , λίγο διαφορετικά
- Φτιάχνουμε στην αυλή μας φωλιές. Τα παιδιά γίνονται πουλιά και πετούν γύρω, ακούγοντας μουσική. Όταν αυτή σταματήσει, ψάχνουν ένα ταίρι και μπαίνουν σε μία φωλιά
- Υιοθετούμε έναν χαιρετισμό και τα πουλιά τον εκτελούν μέσα στις φωλιές τους, ενώ ταυτόχρονα λένε το όνομά τους
( Αυτόν τον χαιρετισμό τον χρησιμοποιούμε κάθε μέρα μπαίνοντας στην τάξη)
ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΜΟΥ
10η Δραστηριότητα
- Επινοούμε μια ιστορία με τίτλο: Το παράπονο ενός δέντρου και την διηγούμαστε στα παιδιά
- Το δέντρο μας συστήθηκε σαν: Σεβασμός και το παράπονό του ήταν ότι δεν είχε φύλλα και λουλούδια
- Βοηθάμε λοιπόν το δέντρο μας να ζωντανέψει, καταγράφοντας λέξεις που δηλώνουν σεβασμό ( Ομαδική εργασία)
11η Δραστηριότητα
- Ομαδοποιούμε εικόνες ανάλογα με το περιεχόμενό τους ( Σεβασμός- Ασέβεια)
- Δραματοποιούμε ανάλογες καταστάσεις μέσα στην τάξη
Φύλλο εργασίας
«Πότε δείχνω σεβασμό και πότε ασέβεια σε κάποιον συνάνθρωπό μου;»
12η Δραστηριότητα
- Παρουσιάζουμε στα παιδιά τον παρακάτω πίνακα ζωγραφικής και ….
-Τον περιγράφουμε
-Μετράμε τους ανθρώπους και τους χωρίζουμε ανάλογα με το φύλλο και την ηλικία τους
-Δίνουμε ο καθένας τον δικό του τίτλο
«Πρωινό Σεπτεμβρίου στο Artek Ilya Mashkov 1926″
- Εντοπίζουμε στοιχεία σεβασμού ή ασέβειας
Φύλλο εργασίας
«Φαντάσου και ζωγράφισε, πως θα έμοιαζε ο πίνακας, αν υπήρχαν στοιχεία ασέβειας»
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣ ΕΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
13η Δραστηριότητα
- Παρακολουθούμε το παρακάτω βίντεο και σχολιάζουμε
Σχολική Βία «το παιχνίδι με τα μήλα»
- Δραματοποιούμε την ιστοριούλα, με πρωταγωνιστές δύο παιδιά. Σχολιάζει το καθένα τα συναισθήματά του
Φύλλο εργασίας
«Φαντάσου ότι οι συμμαθητές σου, σου συμπεριφέρονται άσχημα. Πως θα είναι η καρδιά σου;»
14η Δραστηριότητα
- Τι μπορώ να κάνω για αντιμετωπίσω κάποιον που με εκφοβίζει;
15η Δραστηριότητα
https://youtu.be/PVkbBFDzvwU
- Ακούμε το παραπάνω τραγούδι και το δραματοποιούμε
https://youtu.be/PVkbBFDzvwU
Η Κυρία Συνεργασία, επισκέπτεται το Νηπιαγωγείο μας
16η Δραστηριότητα
- Διαβάζουμε το παραμύθι της Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη: Η Σκάλα της Αγάπης
- Παίζουμε με το παραμύθι…κάπως έτσι..
-Συνθέτουμε τον τίτλο του παραμυθιού
-Βρίσκουμε το σωστό και λάθος σε μια εικόνα του
-Παίζουμε παιχνίδι μνήμης με τους ήρωες του παραμυθιού
17η Δραστηριότητα
- Με αφορμή το παραμύθι, συζητάμε για την Συνεργασία και πως την πετυχαίνουμε
- Φανταζόμαστε την Συνεργασία, σαν ένα χταπόδι με πολλά πλοκάμια και σε κάθε πλοκάμι, γράφουμε τους οπαδούς της
18η Δραστηριότητα
- Κλείσαμε το πρόγραμμά μας με ένα συνεργατικό παιχνίδι
Πρόσφατα σχόλια