1ο Βήμα : Ο ΆΝΘΡΩΠΟΣ
1η Δραστηριότητα
«Ποιο είναι το ζώο που το πρωί περπατά με τα 4, το μεσημέρι με τα 2 και το βράδυ με τα 3 ;»
-Ξεκινήσαμε μαθαίνοντας, αναλύοντας ,βρίσκοντας και ζωγραφίζοντας, τη λύση του παραπάνω αινίγματος με τη βοήθεια εικόνων
2η Δραστηριότητα
Στη συνέχεια συζητήσαμε…
- Περιγράψτε έναν άνθρωπο
- Είναι όλοι οι άνθρωποι ίδιοι;
- Σε τι διαφέρουν και τι έχουν κοινό όλοι.
- Πως αναπαράγεται ο άνθρωπος;
- Μπορεί να ζήσει μόνος του;
- Ποιοι κίνδυνοι τον απειλούν;
- Πως μπορεί να προφυλαχτεί;
- Μένει πάντα ο ίδιος; Τι γίνεται καθώς ο χρόνος περνάει;( Μαλλιά, δόντια, δύναμη, ύψος, βάρος)
3η Δραστηριότητα
-Διαβάσαμε τον μύθο: Πύρρα και Δευκαλίωνας
και….
- Βοηθήσαμε τους ήρωες μας να πετάξουν τις πέτρες τους για να γεννηθούν οι καινούριοι άνθρωποι
- Πόσες πέτρες πέταξε η Πύρρα και πόσες ο Δευκαλίωνας;
- Αν τους προσθέσουμε πόσοι άνθρωποι είναι όλοι μαζί;
2ο Βήμα: ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
1η Δραστηριότητα
- Φτιάξαμε το περίγραμμα ενός σώματος και..
- Με την βοήθεια αινιγμάτων που λύσαμε, βάζουμε στο κεφάλι τα όργανά του.
(Ανοιγοκλείνουν κάμαρες και κρότος δεν ακούγεται ( βάλαμε τα μάτια)
Γύρω-γύρω κάγκελα, στη μέση πάπια παίζει
Μία την έχω στο κεφάλι μα είναι πολύ σημαντική, γιατί από αυτή παίρνω αναπνοή
Πάνω απ” τα μάτια βασιλεύουν και πολύ τα προστατεύουν
Απ” τη μια και από την άλλη, τα έχω πάνω στο κεφάλι και ότι ακούγεται τριγύρω τα αρπάζουν με καμάρι
Συνέχεια τα κόβω, μα αυτά ξαναμακραίνουν και αν καμιά φορά τα αφήσω με τα πόδια μου θα τα πατήσω)
Έτοιμο το κεφάλι μας
- Μια ομάδα βρήκε τις αντίστοιχες λέξεις
- Και τέλος συζητήσαμε για την χρησιμότητα των παραπάνω οργάνων και ποιες οι διαφορές από άνθρωπο σε άνθρωπο
Φύλλο εργασίας
2η Δραστηριότητα
-Παίξαμε με τα μονά και τα διπλά που έχουμε στο εξωτερικό μέρος του σώματος μας Μάθαμε έτσι τον αριθμό 2 και θυμηθήκαμε και το 1
Φύλλο εργασίας
3η Δραστηριότητα
-Παίξαμε τον….άνθρωπο δίχως πρόσωπο
4η Δραστηριότητα
-Διαβάσαμε το ποίημα:
«Μες στο μεγάλο τον καθρέφτη» ( Γιώργος Μαρίνος¨ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ)
-Φτιάξαμε το πορτρέτο μας
5η Δραστηριότητα
-Μάθαμε τα υπόλοιπα μέλη του σώματος, με τη βοήθεια ενός ζαριού και διάφορων χρωμάτων.
6η Δραστηριότητα
-Χορέψαμε με….τα ζουζούνια:
Κεφάλι, ώμοι, γόνατα και πόδια
3ο Βήμα: ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
( ΚΑΡΔΙΑ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΟΝΕΣ : ΑΧΩΡΙΣΤΟΙ ΦΙΛΟΙ )
1η Δραστηριότητα
-Διαβάσαμε το βιβλίο:Η Λούλα η Καρδούλα και παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο, για να μάθουμε τη λειτουργία της καρδιάς
https://youtu.be/fJutpBstFok?feature=shared
-Προτείναμε τρόπους για να είναι η καρδιά μας πάντα γερή
-Μετρήσαμε την πίεση μας και φτιάξαμε το καρδιογράφημα μας
2η Δραστηριότητα
Ο Κύριος Εγκέφαλος δεν αισθάνεται πολύ καλά. Έχει….. ταχυπαλμίες. Τι του συμβαίνει; Όταν τον ρωτήσαμε μας είπε τα εξής:
«Το στήθος και γενικότερα η καρδιά, αποτελεί μια περιοχή του σώματος που ενεργοποιείται -και μάλιστα έντονα- στα περισσότερα συναισθήματα. Αλλαγές στην αναπνοή και τον καρδιακό ρυθμό παρατηρούνται στον θυμό, την ευτυχία, το άγχος, την αγάπη και την περηφάνια.»
-Για να τον βοηθήσουμε λοιπόν και μεις του προτείναμε λύσεις και του μάθαμε κανόνες για να αποφεύγει τα αρνητικά συναισθήματα του θυμού και του άγχους
3η Δραστηριότητα
-Πήραμε πληροφορίες για τους πνεύμονες μέσα από το παρακάτω βίντεο
https://youtu.be/1CxsAaWssbI?feature=shared
-Φυσήξαμε για να δούμε ποιος έχει τα πιο δυνατά πνευμόνια
( ΚΑΙ ΆΛΛΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ)
1η Δραστηριότητα
-Συζητήσαμε και για τα υπόλοιπα εσωτερικά όργανα και την λειτουργία τους και….
- Διαβάσαμε τον πίνακα αναφοράς
- Παίξαμε με τις κινητές κάρτες
- Συναρμολογήσαμε το……σώμα μας με την βοήθεια καρτών και ερωτήσεων
2η Δραστηριότητα
Ένα αλλιώτικο ταξίδι θα κάνουμε σήμερα. Εμείς και….οι αιματούληδες
-Διαβάζουμε το ποίημα: Μια σταγόνα αίμα και με αφορμή την ανάγνωση αυτή, μαθαίνουμε για την κυκλοφορία του αίματος στο σώμα μας.
-Μέσα από δραματοποίηση, με πρωταγωνιστές, την καρδιά, τους πνεύμονες , τους μικρούς αιματούληδες, τα αιμοσφαίρια και τα αιμοπετάλια το…..αίμα μας κυκλοφόρησε σε όλο μας το σώμα.
3η Δραστηριότητα
-Οι βοηθοί της καρδιάς και των πνευμόνων
4ο Βήμα: Ο ΣΚΕΛΕΤΟΣ ΜΑΣ
1η Δραστηριότητα
-Παρακολουθήσαμε…..
- Συζητήσαμε για τις λειτουργίες, την προστασία και την σκοπιμότητά του σκελετού μας
- Βρήκαμε τα οστά στο μπαουλάκι του κυρίου Εγκέφαλου και τα συναρμολογήσαμε με τη βοήθεια ενός πίνακα αναφοράς
2η Δραστηριότητα
-Παρακολουθήσαμε και χορέψαμε το παρακάτω βιντεάκι και…..
https://www.youtube.com/watch?v=qeSSmNRBlgY
-Στη συνέχεια, απομονώναμε την κίνηση του, στο βιντεάκι, ονομάζαμε το οστό και το καταγράφαμε στον δικό μας Σκελετούλη
Κάπως έτσι
Ο Σκελετούλης μας τώρα δεν είναι ένα μάτσο κόκαλα μόνο, είναι ο φίλος μας που μας βοηθάει να κάνουμε πολλές κινήσεις και γι” αυτό πρέπει να τον προσέχουμε
3η Δραστηριότητα
΄Μπορούμε να δούμε τον σκελετούλη που……κρύβουμε μέσα μας; Όχι; Λάθος
-Είδαμε ακτινογραφίες διαφόρων μελών του σώματος και στη συνέχεια , φτιάξαμε τις δικές μας
5ο Βήμα: ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
1η Δραστηριότητα
-Παρακολουθήσαμε το παρακάτω powerpoint, για μα ξεκινήσουμε την γνωριμία μας με τους μύες και να συζητήσουμε για την σημαντική τους προσφορά στο σώμα μας
PPT – Μυικό σύστημα PowerPoint Presentation – ID:4726107
- Σηκώναμε ένα παιδί κάθε φορά, του δείχναμε μια εικόνα και έκανε ακριβώς την ίδια κίνηση
-Τα υπόλοιπα παιδιά, προσπαθούσαν να βρουν ποιος μυς του σώματος βοήθησε τον συμμαθητή τους να κάνει την συγκεκριμένη κίνηση και τον κατέγραφαν
Κάπως έτσι
2η Δραστηριότητα
Και επειδή κουράσαμε τον Εγκέφαλό μας με τόσες πολλές γνώσεις, χαλαρώσαμε…..
-……κάνοντας γυμναστική για να δυναμώσουμε τους μύες μας
https://youtu.be/iVexQB5dDtY?si=5o0-uoKuELOnOpbT
6ο Βήμα: ΠΕΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
1η Δραστηριότητα
Ξεκινήσαμε διαβάζοντας……
«Ο Μάκης ο Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι»
-Μάθαμε για την λειτουργία του στομάχου
-Συζητήσαμε για το ταξίδι της τροφής
-Συζητήσαμε για το έντερο και τι ακριβώς σχέση έχει με το στομάχι μας
-Παίξαμε Το ταξίδι της τροφής. Μια ομάδα παιδιών με το σώμα τους έφτιαξε τον οισοφάγο και το στομάχι, ενώ μια άλλη ήταν τα τρόφιμα
Κάπως έτσι…..
2η Δραστηριότητα
-Ζωγραφίσαμε το ταξίδι της τροφής
3η Δραστηριότητα
-Προσανατολισμός στο χώρο, με τη βοήθεια των τροφών
Ποια διαδρομή πρέπει να ακολουθήσω για να φτάσω στο….χαρούμενο στομάχι;
Τι θα γίνει αν πάρω λάθος δρόμο;
7ο Βήμα: ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ
1η Δραστηριότητα
Ο Κύριος Εγκέφαλος σήμερα μας ταξίδεψε σε μέρος……αισθητικό
-Συζητήσαμε για τις αισθήσεις
-Επισκεφτήκαμε τα σπίτια 5 οικοδεσποινών, των αισθήσεων. Για να μπούμε στο καθένα από αυτά όμως, μας βοήθησε ο Εγκέφαλος δείχνοντάς μας το σωστό δρόμο και επιλέγοντας τα σωστά δώρα που θα κάναμε στην…..οικοδέσποινα.
κάπως έτσι…
και…
2η Δραστηριότητα
-Ο χειμώνας μέσα από τις αισθήσεις: Ρωτάμε τα παιδιά να μας πουν τι εποχή έχουμε τώρα και να την συνδέσουν με τις αισθήσεις
3η Δραστηριότητα
-Αισθήσεις και τέχνη: Αφού παρουσιάσουμε στα παιδιά μερικούς πίνακες ζωγραφικής και τους περιγράψουμε…..
- Τους συνδέουμε με τις αισθήσεις μας
- Χωριζόμαστε σε 5 ομάδες και η καθεμιά φτιάχνει τον δικό της πίνακα ζωγραφικής, ανάλογα με την αίσθηση στην οποία ανήκει
8ο Βήμα: ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΦΥΛΑΞΕΙΣ
1η Δραστηριότητα
Μάθαμε πόσο θαυμαστό είναι το σώμα μας και πόσο τέλεια φτιαγμένο. Τι πρέπει λοιπόν να κάνουμε για να το προστατεύουμε και να είναι πάντα γερό;
-Συζητήσαμε για τους τρόπους που πρέπει να υιοθετήσουμε για να έχουμε ένα σώμα γερό και δυνατό και αρχίσαμε από τα ατυχήματα
- Που και πως μπορεί να μας συμβεί ένα ατύχημα;
- Πως μπορούμε να προφυλάξουμε το σώμα μας;
-Διαβάσαμε το βιβλίο «Κίνδυνος» από τη σειρά: ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΛΥΚΟΥ και τα παιδιά ζωγράφισαν μία δική τους άτυχη εμπειρία
2η Δραστηριότητα
-Παίξαμε παιχνίδια ταύτισης, παρατηρητικότητας και ταχύτητας
για τα ατυχήματα!
Και επειδή όσο και να προσέχουμε, ατυχήματα συμβαίνουν, ας είμαστε προετοιμασμένοι
3η Δραστηριότητα
https://youtu.be/Ez9NSGE3944?feature=shared
-Παρακολουθήσαμε το παραπάνω βίντεο
-Φτιάξαμε ένα βιβλιαράκι πρωτοβοηθημάτων για τους γονείς μας
Και για τους γονείς μας και όχι μόνο……
Επίδειξη πρώτων βοηθειών και ανάνηψης από ομάδα της πολιτικής προστασίας της Επανομής
Πρόσφατα σχόλια