1ο Εργαστήριο: Ο καιρός από μέρα σε μέρα
1η Δραστηριότητα
-Ο καιρός δεν είναι πάντα ο ίδιος. Μπορεί να αλλάξει από τη μία μέρα στην άλλη ή και την ίδια μέρα
-Συμφωνείτε; Τι καιρό είχαμε χθες; Τι καιρό κάνει σήμερα;
-Τα παιδιά παρατήρησαν εικόνες και συζήτησαν για τις αλλαγές του καιρού και πως τις καταλαβαίνουμε
-Φτιάξαμε έναν εβδομαδιαίο πίνακα καιρού, για καλύτερη παρατήρηση.
Φύλλο αξιολόγησης
-Ζωγράφισαν το καιρό που είχαμε σήμερα
2η Δραστηριότητα
-Φτιάξαμε ένα πίνακα αναφοράς με τα καιρικά φαινόμενα
- Τα παιδιά διάβασαν τον πίνακα
-Διαβάσαμε ένα δελτίο καιρού και….
- Για ποιες μεταβολές μιλάει το δελτίο;
- Ποιες λέξεις μιλούν για τον καιρό;
- Ποιες άλλες ξέρεις;
-Ξαναδιαβάσαμε το δελτίο και τα παιδιά ακούγοντάς το, εντόπιζαν στον πίνακα το καιρικό φαινόμενο και το έδειχναν
-Παίζουμε memories, με εικόνες των καιρικών φαινομένων.
3η Δραστηριότητα
-Γνωρίσαμε την.. ΕΜΥ ,αποκρυπτογραφήσαμε τα αρχικά της και μας παρουσίασε τους βοηθούς της, το Θερμόμετρο και την Κλίμακα Μποφόρ
-Υποδύθηκαν τους μετεωρολόγους, αφού πρώτα είδαμε ένα δελτίο καιρού στον υπολογιστή μας
-Τέλος με την βοήθεια του υπολογιστή μας, είδαμε τον καιρό των επόμενων ημερών.
Φύλλο αξιολόγησης
2ο Εργαστήριο: Αλλαγή καιρού, αλλαγή θερμοκρασίας
1η Δραστηριότητα
-Ανάλογα με τον καιρό, αλλάζει και η θερμοκρασία. Έτσι λοιπόν…..
-Γνωρίσαμε το θερμόμετρο και τις ιδιότητές του
-Πειραματιστήκαμε παίζοντας και βγάλαμε τα συμπεράσματά μας
- Βγάλαμε τρία θερμόμετρα, το ένα έξω από την τάξη, το άλλο πάνω στο καλοριφέρ και το τρίτο μέσα στην τάξη μας. Καταγράψαμε την θερμοκρασία.
- Φτιάξαμε έναν εβδομαδιαίο πίνακα για να παρακολουθούμε την θερμοκρασία.
2η Δραστηριότητα
-Παρατηρήσαμε διάφορους μετεωρολογικούς χάρτες
- Σχολιάσαμε τον καιρό σε κάθε χάρτη και…..μαντέψαμε την θερμοκρασία.
-Τέλος, τοποθέτησαν τα θερμόμετρα στη σωστή σειρά ξεκινώντας από αυτό με τη χαμηλότερη θερμοκρασία και αντίστροφα
Φύλλο αξιολόγησης
Φτιάξε τον δικό σου μετεωρολογικό χάρτη
3η Δραστηριότητα
-Παίξαμε με το φώνημα: Θ, αφού μάθαμε σταδιακά τα βέλη του κώδικα προγραμματισμού: μπροστά-πίσω, δεξιά-αριστερά, αρχή-τέλος.
«Η δεσποινίς ΕΜΥ είναι πολύ προνοητική. Χειμώνα έχουμε ,η θερμοκρασία είναι χαμηλή και το κρύο τσουχτερό Βγήκε λοιπόν παρέα με τον βοηθό της, το Θερμόμετρο να μαζέψουν τους άτακτους που τριγυρίζουν…..ξεσκούφωτοι Τους βρήκαν και τους φόρεσαν τα σκουφάκια τους για να μην αρπάξουν κανένα κρυολόγημα»
-Απλώσαμε στη μοκέτα σκουφάκια, πάνω στα οποία υπήρχαν διάφορα γράμματα και φιγούρες παιδιών – λέξεων Τα παιδιά έβρισκαν τις φιγούρες που οι λέξεις τους άρχιζαν από θ και τους φορούσαν το αντίστοιχο σκουφάκι, με την βοήθεια των βελών
Φύλλο αξιολόγησης
Βέλη του κώδικα προγραμματισμού
3ο Εργαστήριο: Εποχές και καιρικά φαινόμενα
1η Δραστηριότητα
-Παρακολουθούμε την παρακάτω ιστορία….
Όλες οι Εποχές του Χρόνου σ” ένα ΔΕΝΤΡΟ | Αφήγηση Παραμυθιών✨| Παιδικά Παραμύθια ✨
- Γνωρίσαμε τις εποχές, παρατηρήσαμε τη φύση , εντοπίσαμε τα καιρικά φαινόμενα και τοποθέτησαν σε κάθε εποχή το ανάλογο φαινόμενο.
4-εποχεσ (wordwall)
- Στη συνέχεια, δώσαμε έναν πίνακα με τις λέξεις, κρύο, παγωνιά, δροσιά, ζέστη, καύσωνας και τα παιδιά επέλεξαν μια εποχή και περιέγραψαν την θερμοκρασία, διαλέγοντας μία από τις παραπάνω λέξεις και τις αντιστοίχισαν με ένα θερμόμετρο .
Φύλλο αξιολόγησης
2η Δραστηριότητα
-Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες ανάλογα με την εποχή που προτιμούν
-Δούλεψαν ομαδικά και έφτιαξαν ένα πίνακα εποχών και για να είμαστε….. ήσυχοι και προετοιμασμένοι έγραψαν και τα καιρικά φαινόμενα που μπορεί να συναντήσουμε σε κάθε μία από αυτές
3η Δραστηριότητα
-Μαθαίνουμε τι είναι το μοτίβο και φτιάχνουμε μοτίβα με καιρικά φαινόμενα.
Φύλλο αξιολόγησης
4ο Εργαστήριο: Ο καιρός από τόπο σε τόπο
1η Δραστηριότητα
Ο καιρός αλλάζει από τόπο σε τόπο. Αν θέλουμε να ταξιδέψουμε, πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι!!
-Δείξαμε στα παιδιά εικόνες από διάφορα μέρη του πλανήτη και σχολίασαν τις καιρικές συνθήκες, τα καιρικά φαινόμενα και την θερμοκρασία.
-Αντιστοίχισαν τον κάθε τόπο με την αντίστοιχη θερμοκρασία και το αντίστοιχο θερμόμετρο
Φύλλο αξιολόγησης
Βρες-σε-ποιο-μέρος-του-πλανήτη-μένει-το-κάθε-παιδί
2η Δραστηριότητα
Η ΕΜΥ, θα ταξιδέψει στην μακρινή Αρκτική. Βοήθησε την να ετοιμάσει την βαλίτσα της
-Δώσαμε στα παιδιά, αυτή τη φορά , κάρτες με σύμβολα .Τα αποκρυπτογράφησαν και μάζεψαν τα ρούχα της φίλης μας για να είναι έτοιμη για το ταξίδι της.
- Στο τέλος της διαδρομής, καθώς φτάσαμε στα γάντια, βρήκαμε ένα μήνυμα από την ΕΜΥ. Για να το διαβάσουμε έπρεπε να σπάσουμε τον κώδικα.
3η Δραστηριότητα
-Ρωτήσαμε τα παιδιά να μας πουν, μετά από όλα αυτά που ακούσανε τι πιστεύουν ότι είναι ο καιρός και καταγράψαμε τις απαντήσεις τους
-Τέλος, με απλές δραματοποιήσεις, προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε πως διαμορφώνεται ο καιρός
( Πρωταγωνιστές, ο ήλιος, η ατμόσφαιρα, η γη )
5ο Εργαστήριο: Οι μηχανές του καιρού
1η Δραστηριότητα
-Κάναμε στα παιδιά την εξής ερώτηση: Μετά από αυτά που μάθαμε, τι νομίζετε ότι είναι ο καιρός; Πως άραγε να δημιουργείτε;
-Καταγράψαμε τις απαντήσεις τους
2η Δραστηριότητα
-Αφού καταγράψαμε τις απαντήσεις τους, δείξαμε τις….μηχανές του καιρού, εξηγώντας με απλά λόγια και μέσα από πειραματισμούς, πως μεταβάλλεται ο καιρός και τα καιρικά φαινόμενα και τι ρόλο παίζει η ατμοσφαιρική πίεση στην διαμόρφωση του καιρού
Πειράματα για την κατανόηση της ατμοσφαιρικής πίεσης
- https://youtu.be/zRSfxWeaHCI
Καταγραφή συμπερασμάτων
6ο Εργαστήριο: Επειδή όλα είναι νερό
1η Δραστηριότητα
-Αφού εξηγήσαμε στα παιδιά ότι όλα τα καιρικά φαινόμενα κρύβουν μέσα τους νερό….
- Κύκλος του νερού
- Το νερό στις τρεις μορφές του
- Το ουράνιο τόξο
-Κατασκευάσαμε τον τροχό του νερού
2η Δραστηριότητα
-«Είναι σημαντικό, να ξέρουμε τι καιρό θα κάνει αύριο και γιατί». Ρωτήσαμε τα παιδιά.
-Η συζήτηση που ακολούθησε μας οδήγησε στην κατασκευή ενός βαρόμετρου, αφού πρώτα μάθαμε τι είναι και σε τι μας χρησιμεύει.
( Την ιδέα για την κατασκευή την βρήκαμε από..nipmesoch’s blog)
Πρόσφατα σχόλια