«Ή θα βρέξει ή θα χιονίσει ή καλό καιρό θα κάνει.»
1. Ο καιρός από μέρα σε μέρα
Ανθρωπογενές περιβάλλον
-Ο καιρός δεν είναι πάντα ο ίδιος. Μπορεί να αλλάξει από τη μία μέρα στην άλλη ή και την ίδια μέρα
-Συμφωνείτε; Τι καιρό είχαμε χθες; Τι καιρό κάνει σήμερα;
-Τα παιδιά παρατήρησαν εικόνες και συζήτησαν για τις αλλαγές του καιρού και πως τις καταλαβαίνουμε
-Ζωγράφισαν το καιρό που είχαμε σήμερα
*
Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση
-Φτιάξαμε ένα πίνακα αναφοράς με τα καιρικά φαινόμενα
- Τα παιδιά διάβασαν τον πίνακα
-Διαβάσαμε ένα δελτίο καιρού και….
- Για ποιες μεταβολές μιλάει το δελτίο;
- Ποιες λέξεις μιλούν για τον καιρό;
- Ποιες άλλες ξέρεις;
-Ξαναδιαβάσαμε το δελτίο και τα παιδιά ακούγοντάς το, εντόπιζαν στον πίνακα το καιρικό φαινόμενο και το έδειχναν
Γνωρίσαμε την.. ΕΜΥ ,αποκρυπτογραφήσαμε τα αρχικά της και μας παρουσίασε τους βοηθούς της, το Θερμόμετρο και την Κλίμακα Μποφόρ
*
Θεατρική Αγωγή
-Υποδύθηκαν τους μετεωρολόγους, αφού πρώτα είδαμε ένα δελτίο καιρού στον υπολογιστή μας
2. Αλλάζει ο καιρός, αλλάζει και η θερμοκρασία
Φυσικό περιβάλλον
-Ανάλογα με τον καιρό, αλλάζει και η θερμοκρασία. Έτσι λοιπόν…..
-Γνωρίσαμε το θερμόμετρο και τις ιδιότητές του
-Πειραματιστήκαμε παίζοντας και βγάλαμε τα συμπεράσματά μας
(Βγάλαμε το θερμόμετρο έξω από την τάξη και μετά το τοποθετήσαμε πάνω στο καλοριφέρ.)
-Μετρήσαμε την θερμοκρασία μιας εβδομάδας
*
Μαθηματικά
-Συγκρίναμε το θερμόμετρο με ένα σπίτι, όπου το ισόγειο συμβολίζει το 0 και τα σκαλοπάτια τους βαθμούς θερμοκρασίας. Ανεβαίνοντας έχουμε +, κατεβαίνοντας - ( Δραστηριότητες για την ανακάλυψη και κατανόηση του περιβάλλοντος “ Μιχαλοπούλου-Χιωτάκη)
-Φτιάξαμε λοιπόν ένα σπίτι ,μια σκάλα και θερμόμετρα με ενδείξεις θερμοκρασίας. Τα παιδιά ανέβαιναν από τη σκάλα στα διάφορα επίπεδα του σπιτιού και τοποθετούσαν τα αντίστοιχα θερμόμετρα
-Τέλος, τοποθέτησαν τα θερμόμετρα στη σωστή σειρά ξεκινώντας από αυτό με τη χαμηλότερη θερμοκρασία και αντίστροφα
*
Παιδί και γλώσσα
-Μάθαμε σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό το θερμο -
-Παίξαμε με το φώνημα: Θ, κάπως έτσι:
«Η δεσποινίς ΕΜΥ είναι πολύ προνοητική. Χειμώνα έχουμε ,η θερμοκρασία είναι χαμηλή και το κρύο τσουχτερό Βγήκε λοιπόν παρέα με τον βοηθό της, το Θερμόμετρο να μαζέψουν τους άτακτους που τριγυρίζουν…..ξεσκούφωτοι Τους βρήκαν και τους φόρεσαν τα σκουφάκια τους για να μην αρπάξουν κανένα κρυολόγημα»
-Απλώσαμε στη μοκέτα σκουφάκια, πάνω στα οποία υπήρχαν διάφορα γράμματα και φιγούρες παιδιών – λέξεων Τα παιδιά έβρισκαν τις φιγούρες που οι λέξεις τους άρχιζαν από θ και τους φορούσαν το αντίστοιχο σκουφάκι
3.Εποχές και καιρικά φαινόμενα
Προφορική επικοινωνία
-Παρακολουθούμε την παρακάτω ιστορία….
#παραμύθιαγιαονειραγλυκά #παραμύθιμεαφήγηση #greekaudiobooks
Όλες οι Εποχές του Χρόνου σ’ένα ΔΕΝΤΡΟ | Αφήγηση Παραμυθιών✨| Παιδικά Παραμύθια ✨
- Ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν τι εποχή έχουμε, να τη βρουν ανάμεσα στις εικόνες που υπάρχουν στην παρεούλα και να σχολιάσουν την θερμοκρασία και τα καιρικά φαινόμενα
- Στη συνέχεια, δίνουμε τις λέξεις, κρύο, παγωνιά, δροσιά, ζέστη, καύσωνας και τα παιδιά επιλέγουν μια εποχή και περιγράφουν την θερμοκρασία, διαλέγοντας μία από τις παραπάνω λέξεις και ένα θερμόμετρο και την αντιστοιχίζουν με ένα καιρικό φαινόμενο
*
Παιδί και γλώσσα: Γραφή
-Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες ανάλογα με την εποχή που προτιμούν
-Δούλεψαν ομαδικά και έφτιαξαν ένα πίνακα εποχών και για να είμαστε….. ήσυχοι και προετοιμασμένοι έγραψαν και τα καιρικά φαινόμενα που μπορεί να συναντήσουμε σε κάθε μία από αυτές
*
Μουσική
-Και επειδή όλα είναι………ΝΕΡΟ, μάθαμε….
O κύκλος του νερού
-Δραματοποιήσαμε τον κύκλο του νερού
4.Ο καιρός από τόπο σε τόπο
Ανθρωπογενές περιβάλλον
Ο καιρός αλλάζει από τόπο σε τόπο.Αν ξεκινήσουμε από τη θάλασσα, για να ανεβούμε στο βουνό, ΠΡΟΣΟΧΗ!!!! πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι
-Τα παιδιά παρατηρούν τις εικόνες και σχολιάζουν για τα καιρικά φαινόμενα που συναντάμε κατά την ανάβασή μας από τη θάλασσα στο βουνό και για την θερμοκρασία
-Και αφού μάθαμε για τις αλλαγές θερμοκρασίας και των καιρικών φαινομένων, βοηθήσαμε την φίλη μας την Έμυ να ταξιδέψει. Η Έμυ αγαπάει πολύ τις εξερευνήσεις και συνέχεια μετακινείται από τόπο σε τόπο. Εκεί που κολυμπάει στη θάλασσα, ξαφνικά πετάγεται στο βουνό για ορειβασία. Η βαλίτσα της πάντα γεμάτη με τα απαραίτητα ρούχα και αξεσουάρ
*
Προφορική επικοινωνία
-Τα παιδιά περιέγραψαν τα καιρικά φαινόμενα στην παρακάτω εικόνα
*
Εικαστική αγωγή
-Φανταστείτε ότι είστε ψηλά σε ένα δορυφόρο. Τι καιρό δίνεται σήμερα στην Ελλάδα;
-Το κάθε παιδί έχοντας μπροστά του το χάρτη της Ελλάδας σημειώνει τα καιρικά φαινόμενα
5. Τελικά, τι είναι ο καιρός;
Ανθρωπογενές περιβάλλον
-Διαβάσαμε το μύθο του θεού Καιρού και μάθαμε τι πίστευαν οι αρχαίοι άνθρωποι για αυτόν
-Ο θεός Καιρός κρατάει στο χέρι του μια ζυγαριά. Τι νομίζετε ότι σημαίνει;
Καταγράφουμε τις απαντήσεις τους και αφού εξηγήσουμε την σημασία της….
…..μαθαίνουμε τις παρακάτω παροιμίες. Ποια παροιμία ταιριάζει στην ζυγαριά του θεού;
- Έχει ο καιρός γυρίσματα να πληρωθούν τα κρίματα
- Κατά πως είναι οι καιροί, έτσι και να αρμενίζεις
- Ο καιρός είναι γιατρός
- Τον καιρό σαν λογαριάζεις, δε θα πάψεις να σοδιάζεις
*
Φυσικό περιβάλλον
-Ρωτήσαμε τα παιδιά να μας πουν, μετά από όλα αυτά που ακούσανε τι πιστεύουν ότι είναι ο καιρός και καταγράψαμε τις απαντήσεις τους
-Τέλος, με απλές δραματοποιήσεις, προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε πως διαμορφώνεται ο καιρός
( Πρωταγωνιστές, ο ήλιος, η ατμόσφαιρα, η γη )
*
Παιδί και ΤΠΕ
-Γνωρίσαμε μερικά ακραία καιρικά φαινόμενα με τη βοήθεια του υπολογιστή
Πρόσφατα σχόλια