«

»

Μαρ 16

Η φωτογραφία και η φωτογραφική μηχανή, δραστηριότητες

aspromavres-eikones-dinfo-26

 

 

 

 

Από όλα τα μέσα έκφρασης, η φωτογραφία είναι το μόνο που ακινητοποιεί μια συγκεκριμένη στιγμή στο χρόνο.

 

 

 

Άραγε ποια συγκεκριμένη στιγμή ήθελε ο φωτογράφος να ακινητοποιήσει με αυτή τη φωτογραφία; Που βρισκόταν το κορίτσι πριν; Που θα πάει μετά; Τι σκέφτεται;Τι κοιτάζει με τέτοια προσήλωση;

Ξεκινήσαμε λοιπόν ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα, ακριβώς από αυτή την φωτογραφία.Το συγκεκριμένο κορίτσι κίνησε το ενδιαφέρον της τάξης και μας έδωσε αφορμή να μάθουμε αρκετές πληροφορίες για τη φωτογραφία, τους φωτογράφους, την ανακάλυψή της και την εξελικτική της πορεία και……πολλά άλλα

Έτσι λοιπόν….

  •  Δείξαμε την φωτογραφία στα παιδιά και τα αφήσαμε να εκφράσουν τις απόψεις τους όσο αφορά στο προφίλ του κοριτσιού
  • Δώσαμε στα παιδιά από ένα αντίγραφο της φωτογραφίας και συμπλήρωσαν αυτό που πίστευαν ότι έλειπε από τον περιβάλλοντα χώρο( ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ)

DSC03836

*

Άραγε, βλέποντας τη φωτογραφία  ποιο νομίζετε ότι είναι το αγαπημένο θέμα του φωτογράφου μας ;

  • Αφού τα παιδιά έδωσαν τις απαντήσεις τους, παρουσιάσαμε διάφορες φωτογραφίες και ομαδοποίησαν αυτές που είχαν το ίδιο θέμα με την παραπάνω φωτογραφία
  • Στη συνέχεια, ζωντανέψαμε τις ίδιου θέματος φωτογραφίες, συνθέτοντας κόμικς( ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ)

DSC03837

*

  • Μια ομάδα ανέλαβε να φτιάξει κάρτες, έτσι ώστε να δείξουμε τι έγινε πριν και τι μετά, αφότου ο φωτογράφος ακινητοποίησε τη συγκεκριμένη στιγμή του κοριτσιού ( ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)

DSC03839DSC03840

Και  φύλλα εργασίας που χρησιμοποιήσαμε

gf

VBNV

BC

Μια άλλη μέρα….

  •  Το κάθε παιδί επέλεξε τη φωτογραφία που του άρεσε, την…….κορνίζωσε και πρόσθεσε ένα μόνο χρώμα σε κάποιο σημείο( ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ)

Κάπως έτσι….

DSC03849

*

Το καταπληκτικό υλικό από το μουσείο Μπενάκη μας έδωσε μια ιδέα…

  • Επιλέξαμε κάποιες φωτογραφίες που πρότειναν τα παιδιά και τις έδωσαν τίτλους (ΓΡΑΦΗ)

DSC03850

*

  • Στη συνέχεια, με τις ίδιες φωτογραφίες συνέθεσαν μια ιστορία ( ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ)
Και να το αποτέλεσμα..

DSC03851

*

Είναι δυνατό μια ιστορία να μην έχει μουσική;

  • Έτσι τα παιδιά επέλεξαν  διάφορα μουσικά όργανα και έντυσαν με αυτά την ιστορία μας( ΜΟΥΣΙΚΗ)

DSC03854

Στη συνέχεια….

  •  Μοιράσαμε στα παιδιά από ένα πρόσωπο κάποιας φωτογραφίας

- Ζωγράφισαν τον περιβάλλοντα χώρο και στη συνέχεια τον σύγκριναν με τις πραγματικές φωτογραφίες( ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ)

-Γέμισε ο καθένας τη…..δική του μηχανή  με όμορφες φωτογραφίες

DSC03855

*

Χόρτασε το μάτι και η ψυχή μας όμορφες φωτογραφίες. Τι κοινά έχουν μεταξύ τους; Σε τι διαφέρουν από τις σημερινές φωτογραφίες;

  • Το κάθε παιδί παρουσίασε την φωτογραφία που έφερε από το σπίτι και τις συγκρίναμε με αυτές που είχαμε αναρτήσει στον πίνακά μας
  • Ομαδοποιήσαμε τις φωτογραφίες σε ασπρόμαυρες και έγχρωμες ( ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)

DSC03899

Και ένα φύλλο εργασίας

 NMB

*

  • Ζωντανέψαμε την παρακάτω φωτογραφία ( ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ)
1369374883_anexigites-fwtografies-03Καμαρώστε μας…

Καταγραφή

Την επομένη…..

Ξεκινήσαμε την σημερινή μέρα με κουβεντούλα

-Ποιος έβγαλε όλες αυτές τις φωτογραφίες;

-Ποια η διαφορά ανάμεσα στο ζωγράφο, τον γλύπτη και τον φωτογράφο;

ΓΛΥΠΤΕΣ

Ζωγράφοι

ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΙ

-Γιατί βγάζουμε φωτογραφίες και γιατί τις κρατάμε;

-Πότε συνήθως βγάζουμε;

-Τι πληροφορίες μπορούμε να πάρουμε από τις φωτογραφίες;

-Με τι τραβάμε φωτογραφίες;

 

*

Που πηγαίνει ο φωτογράφος για να βγάλει τις φωτογραφίες του;

Που θα πήγαινες εσύ για να βγάλεις τις δικές σου φωτογραφίες;

  • Τα παιδιά εξέφρασαν τις επιθυμίες τους και ζωγράφισαν αυτό που θα διάλεγαν να φωτογραφίσουν ( ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ)
Και ένα σχετικό φύλλο εργασίας

dfbgfg

*

Τελείωσε η σημερινή μας μέρα με παιχνίδια φωτογραφικής…μνήμης

-Απλώσαμε στη μοκέτα μας φωτογραφίες από τις οποίες αφαιρέσαμε κάποια εικονίδια

  • Βάλαμε τα εικονίδια στη σειρά και τα παιδιά παρατηρούσαν με προσοχή, έκλειναν τα μάτια και προσπαθούσαν να τα θυμηθούν με τη σωστή σειρά

DSC03876

  • Στη συνέχεια, τοποθετούσαν τα εικονίδια στη σωστή φωτογραφία

DSC03878

-Σε άλλη φάση, δώσαμε τα παραπάνω εικονίδια ανά δύο ίδια

  • Παρατηρούσαν με προσοχή και κατόπι τα αναποδογυρίζαμε
  • Τα παιδιά προσπαθούσαν να θυμηθούν που βρίσκονται οι ίδιες εικόνες και τις έκαναν ζευγάρια( ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)

DSC03877

 Και ένα φύλλο εργασίας

ghg

Συνεχίσαμε…

Είδαμε τόσες πολλές φωτογραφίες. Ήρθε η ώρα λοιπόν να γίνουμε και μεις φωτογράφοι και να……

  • Το κάθε παιδί πειραματίστηκε με τη φωτογραφική μας μηχανή και τράβηξε διάφορες φωτογραφίες από στιγμές και δραστηριότητες της τάξης μας
  • Στη συνέχεια, εκτυπώσαμε αυτές τις φωτογραφίες και φτιάξαμε ένα όμορφο άλμπουμ (ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ)

Κάπως έτσι……

DSC03898

*

Για να ξεκουραστούμε από την ένταση της μέρας διαβάσαμε….

«Η Αλεπού φωτογράφος» του Τζάνι Ροντάρι (ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ)

Η αλεπού φωτογράφος

Την αμέσως επόμενη μέρα…

 

  • Μάθαμε το φώνημα  Φ, φ και πως γράφεται η λέξη φωτογράφος

-Σε εμφανή σημείο αφήνουμε μια κάρτα με την λέξη φωτογράφος Βάζουμε στις μύτες δέκα παιδιών από ένα γράμμα της λέξης αυτής Κάθε φορά που ακούγεται μουσική τα παιδιά-γράμματα, χορεύουν Μόλις η μουσική σταματήσει μπαίνουν στη σειρά, έτσι ώστε να σχηματίσουν τη λέξη Φωτογράφος

DSC03901

-Τέλος διαβάζουμε το ποιήμα Φίλος φίλευε το φίλο και κάθε φορά που ακουγόταν το φώνημα φ, τα παιδιά έκαναν μια στροφή γύρω από τον εαυτό τους ( ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: ΑΝΑΓΝΩΣΗ)

Και ένα φύλλο εργασίας

 xzcc

*

  • Πήραμε αφορμή από την….αλεπού τη φωτογράφο και είδαμε εικόνες φωτογράφων παλιά και σήμερα

ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΙ

  • Ακούσαμε εντυπώσεις και σχόλια ( ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ)
  • Γνωρίσαμε τον εφευρέτη της φωτογραφίας ( ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ)

Δεν τελειώσαμε…..συνεχίζουμε

Τελικά η φωτογραφική μηχανή είναι ένα θαυμάσιο, μαγικό, καταπληκτικό μηχάνημα. Γι΄ αυτό και μεις είπαμε να το γνωρίσουμε καλύτερα

  • Δείξαμε στα παιδιά το παρακάτω σχέδιο

img11-1και εξηγήσαμε το κάθε όργανο και την λειτουργία του

  • Παρατηρήσαμε ότι όλα τα όργανα αρχίζουν από Φ και έχουν……αρχηγό το φως

΄Για να δούμε!!!!! Μπορούμε να συναρμολογήσουμε τη μηχανή μας;

  • Απλώσαμε στη μοκέτα το παραπάνω σχέδιο χωρίς τις λέξεις και σκορπίσαμε κάρτες με διάφορες λέξεις σχετικές και άσχετες. Τα παιδιά έπρεπε να βρουν και να προσθέσουν στη μηχανή, μόνο τις λέξεις που αφορούσαν τη μηχανή μας( ΑΝΑΓΝΩΣΗ)

DSC03905

Και ένα φύλλο εργασίας

cbc

*

  • Το παραπάνω σχέδιο μας βοήθησε να φτιάξουμε τη δική μας μηχανή , να πειραματιστούμε και να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας( ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ)
    Γίναμε φωτογράφοι της…….παλιάς σχολής. Το κάθε παιδί έμπαινε στον …..σκοτεινό θάλαμο και φωτογράφιζε αυτά που ήθελε( ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ)

DSC03902

  • Εμφάνιζε το….φιλμ κάπως έτσι…..

DSC03903

ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ

*

Και μετά από όλα όσα μάθαμε διασκεδάσαμε και φτιάξαμε απίστευτες φωτογραφίες με…….PHOTOSHOP

DSC03906

Και κάτι άλλο….

Η φωτογραφία θα μπορούσε να συμπεριληφθεί  στα μέσα επικοινωνίας;

  • Μέσα από εικόνες γνωρίσαμε παλιούς τρόπους επικοινωνίας και συζητήσαμε τους λόγους που οι άνθρωποι θέλουν να επικοινωνούν μεταξύ τους

Μέσα επικοινωνίας

  • Συζητήσαμε για τους τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι επικοινωνούν και φτιάξαμε ένα πίνακα αναφοράς( ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ)

DSC03908

 

*

  • Στη συνέχεια κάναμε στα παιδιά την παραπάνω ερώτηση και ακούσαμε τα σχόλια τους
  • Παρατηρήσαμε φωτογραφίες μεγάλων φωτογράφων και τα παιδιά εντόπισαν και κατέγραψαν  τα μηνύματα που αυτοί ήθελαν να στείλουν στους ανθρώπους και να επικοινωνήσουν μεταξύ τους( ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ)

Φωτογραφίες και μηνύματα

DSC03909

*

-Τέλος, αποχαιρετήσαμε την φωτογραφική μηχανή, βάζοντας στη γραμμή του χρόνου, μηχανές από την παλιότερη ως την σύγχρονη( ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)

DSC03912

Δείτε και αυτό…..
DSC03910

Με καφέ και νερό….πεπαλαιώσαμε πορτραίτα

Εξερευνώντας το μουσείο φωτογραφίας του κυρίου Ερινέλη, στην Ν.Μηχανιώνα

DSC03914DSC03915

Και με μεγάλο ενθουσιασμό αρχίσαμε να προετοιμαζόμαστε για την έκθεση φωτογραφίας

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>