«

»

Μαρ 31

Το Αγρόκτημα και τα ζώα του, δραστηριότητες

Καταγραφή

Η ζωή στην εξοχή και στο χωριό, με την ξενοιασιά και την γραφικότητά της αποτελεί πάντα ένα σαγηνευτικό όνειρο για το παιδί της πόλης Τα ζώα, μικρά και μεγάλα του αγροκτήματος αποτελούν την μεγάλη αγάπη του κάθε παιδιού. Το παιδί του χωριού τα χαίρεται καθημερινά και τα έχει φίλους. Το παιδί της πόλης επίσης τα γνωρίζει και τα αγαπά μέσα από βιβλία και παραμύθια και κατά τις εξόδους του στην εξοχή Σαν σχολείο ζωής το Νηπιαγωγείο πως να μη δώσει μια διέξοδο στις λογής-λογής τάσεις των παιδιών μέσα από ένα τόσο οικείο και γνωστό θέμα; Πως να αγνοήσει τις μεγάλες αυτές αγάπες των παιδιών;

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

1. Τι είναι το αγρόκτημα

1η Δραστηριότητα

-Με αφορμή τον πίνακα ζωγραφικής του Βασίλη Γερμενή και ανάλογο εποπτικό υλικό ….

  • Τι είναι το αγρόκτημα;
  • Που βρίσκεται συνήθως;
  • Πως είναι;
  • Ποιοι ζουν σε αυτό;
  • Ποιες οι ασχολίες τους;
  • Ποια η προσφορά του αγροκτήματος στην παραγωγή τροφίμων;
  • Ποια προϊόντα παράγει ένα αγρόκτημα;
  • c0bc13ff-6477-4742-9bcd-82c67a6fe4ec
  • Ποια εργαλεία χρησιμοποιούν οι αγρότες ;

(Παίζουμε με κάρτες μνήμης)152e6cfa-e782-4178-a2c6-e76c798c3ea7

2η Δραστηριότητα

–Παρουσιάσαμε στα παιδιά τον πίνακα ζωγραφικής του Βάσου Γερμενή : Το αγρόκτημα και αφού τον επεξεργαστήκαμε……

  • Παρακολουθούμε το παρακάτω βίντεο

Ζωή στο αγρόκτημα – YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=LuWustfkp70
  • Έφτιαξαν τον δικό τους πίνακα με θέμα:

 Το αγρόκτημα των ονείρων μας 

7ab9b41d-f9af-4ab8-8811-7a19f36ac7e7

  • Συνεργαστήκαμε και φτιάξαμε ένα πολύ όμορφο αγρόκτημα

9b2bbd03-1d56-4cdb-90d7-5038c63025fa 3η Δραστηριότητα

-Με αφορμή τη λέξη ΑΓΡΟΚΤΗΜΑ, παίξαμε, μαθαίνοντας το γράμμα Α

  • Ακούσαμε την παρακάτω ιστορία

https://youtu.be/d60yvZ0FU5s?si=YghguiPJ2yIAoPQ9

  • Βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από Α

e73751ec-a97b-40f7-b2d4-673092413d28

80b05a68-18a7-4f28-9504-654a94e604d5

  • Μάθαμε πως γράφεται
  • Φύλλο εργασίας

b365d36e-165a-4c1a-9b69-714598738831

2. Τα ζώα στο αγρόκτημα

1η Δραστηριότητα

-Ποια ζώα ζουν στο αγρόκτημα;

  • Έχουν το δικό τους σπίτι;
  • Ποιος το φτιάχνει;
  • Τι χρειάζονται για να μεγαλώσουν;
  • Βρίσκουν μόνα τους τροφή;
  • Τρώνε όλα το ίδιο φαγητό;
  • Τι γεννούν;

-Τέλος, αντιστοιχίζουν το κάθε ζώο με το σπίτι του 

1

2η Δραστηριότητα

-Τα ζώα κάνουν πάρτι. Φτιάξαμε ένα πίνακα αναφοράς με τα ζώα

- Προτείναμε τα παιδιά να κάνουμε ένα πάρτι. Όλα τα παιδιά φόρεσαν στο κεφάλι ένα καπελάκι στο οποίο αναγράφονταν το όνομα του ζώου Το κάθε παιδί διάβαζε την λέξη στο καπέλο του και πήγαινε στην…..αίθουσα χορού

-Με σιγανή μουσική τα ζώα περιφέρονταν και έψαχναν να βρουν το ταίρι τους

-Όταν όλα τα…..ζωάκια γινόταν ζευγάρια χόρευαν στο ρυθμό ενός βαλς

-Όταν ο χορός έφτανε στο τέλος του το κάθε ζώο χαιρετούσε το άλλο στην δική του…..γλώσσα

b83960f7-0e63-4379-aeb2-5e0bdd395714

f2706b9f-fd8c-4f10-80c7-646f443149c9

3. Το αγαπημένο μου ζωάκι

- Διαβάσαμε το ποίημα της Ρένας Καρθαίου: Οι καλύτεροί μου φίλοι

Με ποιο ζώο του αγροκτήματος θα ήθελες να είσαι φίλος; Γιατί;

dd29bb0c-499e-4d71-af7d-5e9c46d22c67

-Ομαδοποιήσαμε τα ζώα,  με βάση κάποια γνωρίσματα-κριτήρια

  • Μας δίνουν κρέας, μαλλί, δέρμα, γάλα
  • Βοηθούν τον άνθρωπο στις δουλειές του
  • Γεννούν αυγά
  • Γεννούν μικρά
  • Έχουν δύο ή τέσσερα πόδια
  • Είναι φυτοφάγα, σαρκοφάγα, παμφάγα

bd1354d3-6f3c-441b-9a92-896fe2a8584e

Φύλλο εργασίας

aa5f9a3a-8d49-43cc-8bd5-abfa1f49b75b

-Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε το παραμύθι: Το δίκροκο αυγό

4. Οι οικογένειες των ζώων

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

-Μάθαμε την οικογένεια του κάθε ζώου

-Μοιράσαμε στα παιδιά κάρτες με τις οικογένειες .Ένα παιδί κάθε φορά σήκωνε την κάρτα του, αναγνώριζε το ζώο και αμέσως συμπλήρωνε τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας Π. Χ

Άλογο: φοράδα – πουλάρι

9141832d-dd9a-419d-816d-c28f9a9dddc1

-Στη συνέχεια, με τη βοήθεια συμβόλων οι……μαμάδες έβρισκαν τα μικρά τους.

1091cf24-7d0e-4e28-a9c3-66b24274ebf8

5. Η φροντίδα των ζώων

-Συζητήσαμε …..

  • Γιατί ο άνθρωπος έχει κοντά του όλα αυτά τα ζώα
  • Τι πρέπει να κάνουμε όταν αρρωσταίνουν
  • Τι πρέπει να προσέχουμε όταν ζούμε κοντά στα ζώα
  • Πως πρέπει να τα φροντίζουμε

27b501fa-03b9-4717-81a4-f5385ecfbf06

-Με τη βοήθεια εικόνων, τα παιδιά φτιάχνουν την σωστή εξελικτική……γραμμή, έτσι ώστε να δίνεται η γέννηση και η ανάπτυξη ενός ζώου

-Τραγουδήσαμε……

https://youtu.be/7k7-8R1o6z0?si=SoOwPHKVi6x0jsml

Και τελειώσαμε…..

 -Παρουσιάσαμε στα παιδιά πίνακες ζωγραφικής με θέμα : Τα κατοικίδια ζώα και αφού τους επεξεργάστηκαν  και εξέφρασαν  τις εντυπώσεις και τις εμπειρίες τους

  • Έφτιαξαν ένα ποιηματάκι για τον κάθε πίνακα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>