«

»

Μαρ 31

Το Αγρόκτημα και τα ζώα του, δραστηριότητες

Η ζωή στην εξοχή και στο χωριό, με την ξενοιασιά και την γραφικότητά της αποτελεί πάντα ένα σαγηνευτικό όνειρο για το παιδί της πόλης Τα ζώα, μικρά και μεγάλα του αγροκτήματος αποτελούν την μεγάλη αγάπη του κάθε παιδιού. Το παιδί του χωριού τα χαίρεται καθημερινά και τα έχει φίλους. Το παιδί της πόλης επίσης τα γνωρίζει και τα αγαπά μέσα από βιβλία και παραμύθια και κατά τις εξόδους του στην εξοχή Σαν σχολείο ζωής το Νηπιαγωγείο πως να μη δώσει μια διέξοδο στις λογής-λογής τάσεις των παιδιών μέσα από ένα τόσο οικείο και γνωστό θέμα; Πως να αγνοήσει τις μεγάλες αυτές αγάπες των παιδιών;

Ξεκινήσαμε λοιπόν ……

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Με αφορμή τον πίνακα ζωγραφικής του Βασίλη Γερμενή και ανάλογο εποπτικό υλικό ….

  • Τι είναι το αγρόκτημα;
  • Που βρίσκεται συνήθως;
  • Πως είναι;
  • Ποιοι ζουν σε αυτό;
  • Ποιες οι ασχολίες τους;
  • Ποια η προσφορά του αγροκτήματος στην παραγωγή τροφίμων;
  • Ποια προϊόντα παράγει ένα αγρόκτημα;
  • (Παίζουμε με κάρτες μνήμης)
  • Ποια εργαλεία χρησιμοποιούν οι αγρότες ;

Και για του λόγου το αληθές……

Ζωή στο αγρόκτημα – YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=LuWustfkp70

- Φανταστείτε ότι ζείτε σε ένα αγρόκτημα. Ποια θα ήταν η αγαπημένη ασχολία σας;

DSC05805

*

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Παρουσιάσαμε στα παιδιά τον πίνακα ζωγραφικής του Βάσου Γερμενή : Το αγρόκτημα και αφού τον επεξεργαστήκαμε……

Φτιάξαμε τον δικό μας πίνακα με θέμα: Το αγρόκτημα των ονείρων μας

*

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε το παραμύθι: Το δίκροκο αυγό

Συνεχίσαμε με…..

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Ποια ζώα ζουν στο αγρόκτημα;

  • Έχουν το δικό τους σπίτι;
  • Ποιος το φτιάχνει;
  • Τι χρειάζονται για να μεγαλώσουν;
  • Βρίσκουν μόνα τους τροφή;
  • Τρώνε όλα το ίδιο φαγητό;
  • Τι γεννούν;

-Τέλος, αντιστοιχίζουν το κάθε ζώο με το σπίτι του

Και ένα φύλλο εργασίας

njmn

*

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ : ΑΝΑΓΝΩΣΗ

-Τα ζώα κάνουν πάρτυ Φτιάξαμε ένα πίνακα αναφοράς με τα ζώα

- Προτείναμε τα παιδιά να κάνουμε ένα πάρτυ Όλα τα παιδιά φόρεσαν στο κεφάλι ένα καπελάκι στο οποίο αναγράφονταν το όνομα του ζώου Το κάθε παιδί διάβαζε την λέξη στο καπέλο του και πήγαινε στην…..αίθουσα χορού

-Με σιγανή μουσική τα ζώα περιφέρονταν και έψαχναν να βρουν το ταίρι τους

-Όταν όλα τα…..ζωάκια γινόταν ζευγάρια χόρευαν στο ρυθμό ενός βαλς

-Όταν ο χορός έφτανε στο τέλος του το κάθε ζώο χαιρετούσε το άλλο στην δική του…..γλώσσα

*

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

- Διαβάσαμε το ποιήμα της Ρένας Καρθαίου: Οι καλύτεροί μου φίλοι

-Με ποιο ζώο του αγροκτήματος θα ήθελες να είσαι φίλος;

???????????????????????????????

Επίσης……

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Ομαδοποιήσαμε τα ζώα, ανάλογα με βάση κάποια γνωρίσματα-κριτήρια

  • Μας δίνουν κρέας, μαλλί, δέρμα,γάλα
  • Βοηθούν τον άνθρωπο στις δουλειές του
  • Γεννούν αυγά
  • Γεννούν μικρά
  • Έχουν δύο ή τέσσερα πόδια
  • Είναι φυτοφάγα, σαρκοφάγα, παμφάγα

*

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

-Μάθαμε την οικογένεια του κάθε ζώου

-Μοιράσαμε στα παιδιά κάρτες με τις οικογένειες .Ένα παιδί κάθε φορά σήκωνε την κάρτα του, αναγνώριζε το ζώο και αμέσως ερχόταν κοντά του τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας Π. Χ

Άλογο: φοράδα – πουλάρι

-Στη συνέχεια, βάλαμε τις οικογένειες των ζώων στα σπίτια τους

*

ΜΟΥΣΙΚΗ

-Μάθαμε : Όταν θα πάω κυρά μου στο παζάρι

Και……

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: ΑΝΑΓΝΩΣΗ

-Στη μοκέτα απλώσαμε εικόνες ζώων και κάρτες με τις αντίστοιχες φωνές τους

  • Ποιος γαβγίζει; Πως γαβγίζει ο σκύλος; Δείξαμε την αντίστοιχη κάρτα

-Στη συνέχεια,τα παιδιά- ζωάκια, κινήθηκαν  στο χώρο με συνοδεία μουσικής Όταν η μουσική σταματούσε  δείχναμε μια κάρτα-φωνή και τα παιδιά την αναγνώριζαν και υποδύονταν το ζώο

-Τέλος, δείξαμε κάρτες με τα ρήματα, γαβγίζει, κακαρίζει, νιαουρίζει, μουγκανίζει και αφού δείχναμε τις εικόνες των ζώων, αντιστοίχιζαν την φωνή με το σωστό ρήμα

*

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Συζητήσαμε …..

  • Γιατί ο άνθρωπος έχει κοντά του όλα αυτά τα ζώα
  • Τι πρέπει να κάνουμε όταν αρρωσταίνουν
  • Τι πρέπει να προσέχουμε όταν ζούμε κοντά στα ζώα
  • Πως πρέπει να τα φροντίζουμε

-Τέλος συζητήσαμε για τα αδέσποτα ζώα και αφού επιλέξαμε ένα από αυτά για ήρωα, φτιάξαμε μια αφίσα

*

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Παντομίμα: ένα παιδί διαλέγει κρυφά μια εικόνα ενός ζώου του αγροκτήματος και την κολλάει στην πλάτη του. Με παντομίμα προσπαθεί να μιμηθεί το ζώο που επέλεξε. Τα άλλα παιδιά προσπαθούσαν να καταλάβουν ποιο ζώο είναι.

Τέλος…..

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Με τη βοήθεια εικόνων, τα παιδιά φτιάχνουν την σωστή εξελικτική……γραμμή, έτσι ώστε να δίνεται η γέννηση και η ανάπτυξη ενός ζώου

*

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Παρουσιάσαμε στα παιδιά πίνακες ζωγραφικής με θέμα : Τα κατοικίδια ζώα και αφού τους επεξεργάστηκαν  και εξέφρασαν  τις εντυπώσεις και τις εμπειρίες τους

  • Έφτιαξαν ένα ποιηματάκι για τον κάθε πίνακα

DSC03973

 

Κλείσαμε το πρόγραμμά μας……

Διαβάζοντας το παραμύθι : Ένα γουρούνι με ταλέντο και φτιάξαμε τις δικές μας λασπο…..κατασκευές

DSC03974

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>