1ο Εργαστήριο: Συμφωνία με ένα δέντρο
1η Δραστηριότητα
-Διαβάζουμε το ομώνυμο ποίημα του Γιώργη Κρόκου
- Τι δίνει ο ποιητής στο δέντρο και με τι αντάλλαγμα
- Τι άλλο μας δίνει ένα δέντρο
- Εκτός από πουλιά, τι άλλο ζει πάνω στο δέντρο
Φύλλο αξιολόγησης
2η Δραστηριότητα
-Μέσα από το διαδίκτυο μαθαίνουμε τα δέντρα του δάσους.
- Υιοθετούμε τα δέντρα στην αυλή μας και το κάθε παιδί κάνει την δική του συμφωνία μαζί του.
- Στο τέλος, αφήνουμε στα κλαδιά τους τα δωράκια μας
3η Δραστηριότητα
-Δείχνουμε στα παιδιά δέντρα του δάσους σε διάφορες καταστάσεις.
- Ποια είναι η ιστορία τους;
2ο Εργαστήριο:Το δάσος, ζωντανός οργανισμός
1η Δραστηριότητα
-Τι μας έρχεται στο μυαλό όταν ακούμε την λέξη Δάσος
- Τι μπορούμε να δούμε σε αυτό
- Πως μπορούμε να διασκεδάσουμε, μέσα στο δάσος
- Τι δεν επιτρέπεται να κάνουμε
- Τι μας προσφέρει
- Φύλλο αξιολόγησης
2η Δραστηριότητα
-Φανταζόμαστε ότι βρισκόμαστε σε ένα δάσος.
- Τι άραγε θα συναντήσουμε;
- Ακρόαση : Ακούμε ήχους του δάσους
3η Δραστηριότητα
https://youtu.be/hzjEIvwetFQ
-Μέσα από το παραπάνω βίντεο, διαπιστώνουμε, ότι το δάσος είναι ένας ζωντανός οργανισμός και δίνει ζωή
-Παίζουμε ένα παιχνίδι αρίθμησης, με ελαφάκια
3ο Εργαστήριο:Το Δάσος φοβάται
1η Δραστηριότητα
-Ξεκινάμε με την ερώτηση: Τι φοβάται ένα δάσος, για να διερευνήσουμε τις γνώσεις και απόψεις των παιδιών
- Βρίσκουμε εικόνες στο διαδίκτυο και σχολιάζουμε
- Με τη βοήθεια του παραπάνω υλικού, κατανοήσαμε τη σχέση ανάμεσα στην αιτία και το αποτέλεσμα
Φύλλο αξιολόγησης
2η Δραστηριότητα
-Μια ομάδα ζώων, επισκέπτονται το Νηπιαγωγείο μας και ζητάνε τη βοήθεια μας.
- Πως μπορούμε να τη βοηθήσουμε; Προτείνουμε λύσεις.
- Διαβάζουμε το παραμύθι: Η υπόσχεση του παιδιού | παραμύθι της Έρης Ρίτσο
3η Δραστηριότητα
-Παρακολουθούμε το παρακάτω εκπαιδευτικό βίντεο και μαθαίνουμε την έννοια της ΠΡΟΛΗΨΗΣ
https://youtu.be/I20YNsXcpxg
-Με αφορμή το βιντεάκι, μαθαίνουμε τα ζώα του δάσους και τα ταξινομούμε ανάλογα με τις συνήθειες τους
( worksheet: Ποιος άλλος μένει εδώ;)
4ο Εργαστήριο:Το δάσος πρέπει να σωθεί
1η Δραστηριότητα
-Ερώτηση: Καταστρέφοντας το Δάσος, ποιοι υποφέρουν πρώτοι;
- Διαβάζουμε το παραμύθι: «Ο κότσυφας απαιτεί, το δάσος να σωθεί»
- Βοηθάμε την παπαρούνα- φίλη του κότσυφα να……κοκκινίσει
Φύλλο αξιολόγησης
2η Δραστηριότητα
-Μέσα από το διαδίκτυο, γνωρίζουμε τους εθνικούς Δρυμούς της χώρας μας
https://youtu.be/THXdVc_x6GY
και…
3η Δραστηριότητα
-Φτιάχνουμε μία αφίσα με τα ΔΕΝ και τα ΟΧΙ του δάσους.
5ο Εργαστήριο: Το Δάσος ξαναγεννιέται
1η Δραστηριότητα
-Ερώτηση: «Πρέπει να αφήσουμε το δάσος καμένο;»
«Μπορεί ένα καμένο δάσος να ξαναγεννηθεί;»
- Μέσα από το διαδίκτυο, γνωρίζουμε την Τεχνητή αναδάσωση
https://youtu.be/Q2GuYN-5BCg
- Βάζουμε στις σειρά εικόνες που δείχνουν την χρονική σειρά της Αναδάσωσης
Φύλλο αξιολόγησης
2η Δραστηριότητα
-Μαθαίνουμε τι σημαίνει Φυσική αναδάσωση και συνθέτουμε ένα παραμύθι με τίτλο: Οι αναμνήσεις ενός πεύκου
3η Δραστηριότητα
-Με την βοήθεια των παιδιών, στέλνουμε ένα μέιλ στην Δασική υπηρεσία του Νομού μας και ζητάμε την δωρεά δασικών δέντρων, αλλά και την βοήθεια τους στο φύτεμα τους, στην αυλή του σχολείου μας.
6ο Εργαστήριο: Ανακύκλωση χαρτιού
1η Δραστηριότητα
-Διαβάζουμε το παραμύθι : «Το δάσος που θα γινόταν χαρτί»
- Ανακυκλώνουμε χαρτί, με την βοήθεια των ηρώων του παραμυθιού
2η Δραστηριότητα
-Πάνω σε ανακυκλωμένο χαρτί , γράφουμε τα συνθήματα μας, για την προστασία του δάσους.
3η Δραστηριότητα
-Κλείνουμε με το παρακάτω τραγούδι
https://youtu.be/7pT7LCkM7Hk
Πρόσφατα σχόλια