«

»

Μάι 24

Ζώα σε τόπους μακρινούς, δραστηριότητες

Μετά τα ζώα του αγροκτήματος και τα ζώα του δάσους και κυρίως μετά τον ενθουσιασμό των παιδιών για τα ζώα γενικότερα, αποφασίσαμε να γνωρίσουμε και άλλα που ζουν σε τόπους μακρινούς και εξάπτουν την φαντασία και την περιέργεια

Ξεκινήσαμε την θεματική μας προσέγγιση με την βοήθεια του παγκόσμιου χάρτη Έτσι η εξερεύνηση μας έγινε πιο εύκολη και σιγουρευτήκαμε ότι θα γνωρίσουμε όσο το δυνατό περισσότερα ζώα

250px-Africa_satellite_plane1. Ζώα στην Αφρική

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Μια καμήλα, ένας ελέφαντας και ένας γορίλας συζητάνε μαζί μας. Τι μπορεί να συζητάμε; Πολλά θέματα….

  • Ποια είναι η πατρίδα τους
  • Που ζει το καθένα από αυτά
  • Το κάθε ζώο μας δίνει πληροφορίες για τον τόπο που ζει και τις συνθήκες επιβίωσής τους
  • Μας γνωρίζουν τα υπόλοιπα ζώα της ομάδας τους

ΖΩΑ ΣΕ ΤΟΠΟΥΣ ΜΑΚΡΙΝΟΥΣ

  • Τέλος……

-Ποιο ζώο σας έκανε την μεγαλύτερη εντύπωση; Γιατί; Ζωγράφισέ το και βάλτο στο σωστό περιβάλλον

fgrhh

*

Παιδί και γλώσσα : Γραφή

-Η καμήλα, ο ελέφαντας και ο γορίλας θέλουν να παίξουν μαζί μας. Μπήκαν σε ένα κουτί και παίξαν μαζί μας…..κρυφτό. Έτσι…..

  • Βάλαμε σε ένα κουτί τις εικόνες των παραπάνω ζώων και ένα παιδί κάθε φορά, τραβούσε στην τύχη μια
  • Αναγνώριζε το ζώο και  την πατρίδα του
  • Τέλος,δημιουργήθηκαν τρεις ομάδες. Η ομάδα της ερήμου, της σαβάνας και του δάσους Τα παιδιά της κάθε ομάδας κατέγραφαν τα ζώα που ζουν στην κάθε περιοχή, κάπως έτσι…..

DSC04107

*

Λογοτεχνία

-Διαβάσαμε το παραμύθι:

«Χορεύουν οι καμηλοπαρδάλεις;»

250px-Asia_satellite_orthographic

2. Ζώα στην Ασία

Ανθρωπογενές περιβάλλον

- Ξεκινήσαμε βλέποντας το παρακάτω video

Tigers Take Down a Bear

  •  Αφήσαμε την τίγρη να μας γνωρίσει την πατρίδα της και τα άλλα ζώα που ζουν μαζί της

ΖΩΑ ΣΕ ΤΟΠΟΥΣ ΜΑΚΡΙΝΟΥΣ

  • Μιλήσαμε για τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση και……

-Το όνειρο του Πάντα

Scan

*

Μαθηματικά

-Θυμηθήκαμε την Πρόσθεση και μάθαμε την αφαίρεση, βοηθώντας το Πάντα να βρει την τροφή του

DSC04109

*

Μουσική αγωγή

-Δείξαμε στα παιδιά τα παρακάτω φθογγόσημα και αφού τα χτυπήσαμε, τα περπατήσαμε μάθαμε τα ονόματά τους και εξηγήσαμε που τα χρησιμοποιούμε…

Απλοί ρυθμοί

Καταγραφή12

  • Απλώσαμε στη μοκέτα τις αντίστοιχες κάρτες και τα παιδιά ψάχνοντας ανάμεσα στις εικόνες των ζώων, αντιστοίχισαν τα φθογγόσημα με τα ζώα.

( Ελέφαντας – Μισό, Ουρακοτάγκος- Τέταρτο, Τίγρης- Όγδοο)

  • Δείξαμε μία κάρτα και τα παιδιά περπατούσαν ανάλογα
  •  Τα παιδιά υποδύθηκαν κάποιο ζώο και με το άκουσμα της μουσικής,περπατούσε το καθένα στον δικό του ρυθμό
  • Τέλος,επινοήσαμε μικρές ιστορίες και τα παιδιά τις έντυσαν με μουσικά όργανα και το σωστό ρυθμό.Π. Χ

Μια ηλιόλουστη μέρα, η τίγρης έκανε βόλτα στην ζούγκλα θαυμάζοντας την ομορφιά του τοπίου ( Χτυπάμε μισό). Ξαφνικά άρχισε να πεινάει και σκέφτηκε ότι έπρεπε να βρει τροφή, για να πάρει δυνάμεις. Καθώς έψαχνε (χτυπάμε τέταρτο ),βλέπει έναν ουρακοτάγκο που είχε κατεβεί από το δέντρο του Άρχισε λοιπόν να τρέχει ( χτυπάμε όγδοο ),ώσπου χραπ!!!! τον αρπάζει Χορτασμένη έπεσε στην σκιά ενός δέντρου να ξεκουραστεί

DSC04111

Καταγραφή

3. Ζώα στην Αυστραλία

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Είδαμε το παρακάτω παραμύθι στον υπολογιστή μας….

. Η Άννα το καγκουρό και ο πλατυπόδης

…..και πήραμε αφορμή να γνωρίσουμε την Αυστραλία και τα ζώα της

ΖΩΑ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ

Τι νομίζετε ότι κουβεντιάζει ένα καγκουρώ και ένας ορνιθόρυγχος;

Scan

*

Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση

- Το Ζάρι των ζώων Στις πλευρές ενός ζαριού κολλάμε τις εικόνες των ζώων. Τα παιδιά πετούν το ζάρι με μάτια κλειστά και προσπαθούν, να βρουν  το ζώο και την  αντίστοιχη λέξη, ακούγοντας τις οδηγίες μας. Π. χ Το ζώο που έφερε το ζάρι σου, αρχίζει από Κ και τελειώνει σε Ω

*

Φυσική αγωγή

Ένα κοάλα στην πλάτη μου

Χωρίστηκαν  τα παιδιά σε ζευγάρια και κολλήσαμε  στο καθένα και από μια ζωγραφιά ενός ζώου στην πλάτη του (χωρίς να ξέρει το κάθε παιδί ποιο ζώο έχει στην πλάτη του). Το ζευγάρι του έβλεπε το ζώο και απαντούσε σε ερωτήσεις του παιδιού όπως «έχω φτερά;» «είμαι πράσινο;» κτλ. Οι απαντήσεις θα πρέπει να είναι μόνο «ΝΑΙ» και «ΟΧΙ».Νικητής αυτός που  ανακάλυπτε ποιο ζώο υπήρχε στην πλάτη του

5163

4. Ζώα στην Αμερική

Ανθρωπογενές περιβάλλον

- Γνωρίσαμε τα ζώα της Αμερικής μέσα από ένα powerpoint

Τα Ζώα της Αμερικής

- Διαβάσαμε έναν ινδιάνικο μύθο με τίτλο:

Πως το κογιότ απέκτησε την πονηριά του

και…

Το κογιότ θέλει να ακούσει την δική σας πονηριά. Εμπιστευτείτε την μέσα από μία ζωγραφιά

Scan

*

Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση

Η Αμερική πολύ μεγάλη Το ταξίδι των ζώων μακρύ. Έτσι και μεις βοηθήσαμε τα ζώα να ταξιδέψουν γρήγορα και να φτάσουν στις πατρίδες τους με ένα……τρένο

-Σκορπίσαμε στην μοκέτα ζώα που….περιμένουν στο σταθμό

-Φτιάξαμε ένα τρένο που περιμένει υπομονετικά τους επιβάτες του. Προσοχή!!! Το κάθε ζώο πρέπει να ανέβει στο βαγόνι που γράφει το όνομά του και τον προορισμό του. Π. Χ Ρακούν – Βόρεια Αμερική

-Το ταξίδι αρχίζει στην μεγάλη ήπειρο Τα ζώο που ακούει το όνομα της πατρίδας του, κατεβαίνει και ψάχνει το ……σπίτι του

DSC04153

*

Μουσική αγωγή

-Ακούσαμε ήχους ζώων και τα παιδιά έψαχναν να βρουν την  αντίστοιχη εικόνα

ήχοι ζώων

5. Ζώα στους πάγους

Ανθρωπογενές περιβάλλον

- Ξεκινάμε βλέποντας….

ΖΩΑ ΣΤΟΥΣ ΠΑΓΟΥΣ

και στη συνέχεια ομαδοποιήσαμε τα ζώα και τα τοποθετήσαμε στην σωστή ήπειρο

DSC04155

*

Εικαστική αγωγή

-Μια παιχνιδιάρα φώκια

DSC04154

*

Λογοτεχνία

-Διαβάσαμε το παραμύθι:

«Περιπέτεια στους πάγους»

και συζητήσαμε για την αυτοθυσία

DSC04157

6. Όλα τα ζώα στο……ίδιο σπίτι

Τελειώσαμε το πρόγραμμά μας, κάπως έτσι…..

- Φτιάξαμε ένα αλφαβητάρι

DSC04158

Βάλαμε τα ζώα στην σωστή τους θέση στον πλανήτη μας

και…..

- Μάθαμε ένα τραγουδάκι

Το ελεφαντάκι

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>