«

»

Ιουν 14

Η Θάλασσα, Δραστηριότητες

hqdefault

Πλησιάζει ο καιρός που τα σχολεία θα σφραγίσουν τις πόρτες τους και οι αυλές θα σιωπήσουν. Οι φωνές των παιδιών δεν θα ακούγονται στα προαύλια αλλά στις παραλίες, δίπλα στο κύμα

Έτσι, είπαμε να προετοιμαστούμε και να γνωρίσουμε τη θάλασσα καλύτερα. Να την αγαπήσουμε για όλα όσα μας προσφέρει και έτσι να μάθουμε πως να την προστατεύουμε. 

1. Οι διακοπές πλησιάζουν

Ανθρωπογενές περιβάλλον

- Συζήτηση ως προς:

  • Που θα πάνε όταν τα σχολεία κλείσουν για τις καλοκαιρινές διακοπές
  • Τι βλέπουν όταν πηγαίνουν στη θάλασσα
  • Τι κάνουν όση ώρα μένουν σε αυτή
  • Ποια τα συναισθήματά  τους
  • Τι πρέπει να προσέχουν
  • Γιατί κάνουμε διακοπές και που πάμε
  • Πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε, μέσα και έξω από τη θάλασσα

- Τελειώνοντας τη συζήτηση, φτιάξαμε το φυλλάδιο του σωστού κολυμβητή

DSC06058

*

Μαθηματικά

Μπορούμε άραγε να κολυμπήσουμε σε όλες τις παραλίες; Μήπως πρέπει να προσέξουμε κάτι συγκεκριμένο;

-Δείχνουμε στα παιδιά την εικόνα μιας παραλίας και ζητάμε να την παρατηρήσουν και να την περιγράψουν

  • Βλέπετε τις σημαιούλες;
  • Γιατί υπάρχουν στην παραλία;
  • Τι χρώματα έχουν;
  • Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν βλέπετε αυτά τα χρώματα;

- Φτιάχνουμε τρεις ανάλογες σημαίες και τις τοποθετούμε σε τρία σημεία της τάξης. Τα παιδιά επιλέγουν το χρώμα που επιθυμούν και πηγαίνουν στο αντίστοιχο σημείο για να βρουν τη σημαιούλα τους. Φτιάχνουν έτσι τρεις ομάδες

-Ζητάμε από τα παιδιά της κάθε ομάδας να πουν λέξεις που θυμίζουν το χρώμα, αλλά και την εποχή που αντιπροσωπεύουν

DSC06060

- Τέλος,τα παιδιά διαλέγουν μία κορδέλα από ένα καλάθι το οποίο αφήνουμε στη μοκέτα, στο χρώμα που επιθυμούν. Φωνάζοντας κόκκινο, τα παιδιά με την αντίστοιχη κορδέλα φωνάζουν δυνατά ΣΤΟΠ, προστατεύοντας τους λουόμενους από επικίνδυνα νερά

πορτοκαλί = ΠΡΟΣΟΧΗ, πράσινο = κολυμπήστε )

DSC06061

και…..

Scan

*

Θεατρική αγωγή

- Παίζουμε το κουκλοθέατρο:

Διακοπές ( Τασούλας Τσιλιμένη” ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ )

DSC06065

2. Η Θάλασσα

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Συζήτηση ως προς:

  • Τι είναι η θάλασσα
  • Τι βλέπουμε πάνω και κάτω από αυτήν
  • Τι χρώμα έχει
  • Τι γεύση έχει
  • Ποιους κινδύνους κρύβει
  • Τι είναι παλίρροια και τι άμπωτη

DSC04160

  • Ποιοι άνθρωποι δουλεύουν κοντά της
  • Τι θα γίνει αν κάποια μέρα εξαφανιστεί
  • Ποια αθλήματα λαμβάνουν χώρα

και……

 Φτιάξε το δικό σου θαλασσινό τοπίο

*

Παιδί και γλώσσα : Ανάγνωση

-Διαβάσαμε μια…..καλοκαιρινή ιστορία όλοι μαζί

Την διάβασαν μόνα τους
DSC04161

  • Αντικαταστήσαμε τις εικόνες με λέξεις
  • Έφτιαξαν προτάσεις με επιλεγμένες λέξεις
  • Ξαναθυμηθήκαμε κατάφαση, ερώτηση και άρνηση

DSC04162

*

Μουσική

- Μάθαμε το τραγούδι: Τα τζιτζίκια 

και…..

-Ζωντανέψαμε την πρώτη στροφή του

DSC04163

Καταγραφή

Παιδί και γλώσσα : Γραφή

-Παρουσιάσαμε μία κάρτα με τη λέξη Θάλασσα

  • Την διαβάσαμε
  • Την συλλαβίσαμε
  • Μετρήσαμε γράμματα και συλλαβές

- Στη συνέχεια παίξαμε ένα παιχνίδι:

Σηκώναμε επτά παιδιά κάθε φορά και στη μύτη του καθενός  βάζαμε ένα γράμμα. Τα παιδιά- γράμματα χόρευαν στο χώρο. Με το σταμάτημα της μουσικής έμπαιναν στη σειρά, έτσι ώστε οι…..μύτες τους να σχηματίζουν την παραπάνω λέξη

- Τέλος, τα παιδιά με το σταμάτημα της μουσικής έμπαιναν το ένα δίπλα στο άλλο, χωρίς όμως να ακολουθήσουν τη σωστή σειρά. Ένας συμμαθητής τους κάθε φορά αναλάμβανε να διορθώνει το λάθος

DSC04179

και….

 Scan

Λογοτεχνία

- Διαβάσαμε το ποίημα του Κώστα Βάρναλη : Ν” αγναντεύω τη Θάλασσα

  • Ποια συναισθήματα κυριαρχούν στο ποίημα
  • Ποιες εικόνες έρχονται στο μυαλό

- Αφού παρατήρησαν κάποιους πίνακες ζωγραφικής με ανάλογο θέμα….

DSC04182

Scan

*

Ανθρωπογενές περιβάλλον

- Γνωρίσαμε τον προστάτη της Θάλασσας, τον θεό Ποσειδώνα

DSC04183

3 Το ανάγλυφο της Θάλασσας.

 Ανθρωπογενές περιβάλλον

- Μέσα από το χάρτη της Ελλάδας μάθαμε:

  • Τα πελάγη μας
  • Τι είναι νησί και πως δημιουργήθηκε
  • Τι είναι ο ισθμός και η χερσόνησος
  • Ποια τα μεγαλύτερα λιμάνια μας

- Για να τα μάθουμε καλύτερα ζητήσαμε τη βοήθεια της μπάλας

Βάλαμε τα παιδιά σε κύκλο. Στη μέση αφήσαμε ένα χάρτη που έδειχνε έναν παραθαλάσσιο τόπο. Πετούσαμε τη μπάλα σε ένα παιδί και του δίναμε έναν ορισμό Π. Χ. Δείξε ένα μέρος της ξηράς που βρέχεται γύρω – γύρω από θάλασσα Το παιδί μας έδινε την απάντηση και έδειχνε στο χάρτη το αντίστοιχο σημείο

DSC04184

*

Παιδί και γλώσσα: Γραφή

- Ο χάρτης μας έγινε ένας πίνακας αναφοράς, κάπως έτσι…..

DSC04185

*

Παιδί και γλώσσα : Δημιουργική γραφή

- Διαβάσαμε το ποίημα : Στου παππού μου το νησί και αφού το σχολιάσαμε….

  • Έφτιαξαν μια ιστορία παρακινούμενα από τις δικές μας ερωτήσεις

Αγόρι ή κορίτσι ήταν το εγγόνι;

Ποιο το όνομά του;

Που ζούσε και από που πήρε το καράβι;

Μεγάλο ή μικρό ήταν το νησί;

Τι έκανε το εγγόνι μόλις έφτασε στο νησί;

DSC04186

4. Τα δώρα της Θάλασσας.

 Η θάλασσα δεν είναι μόνο για κολύμπι. Μας προσφέρει σημαντικά πράματα και αποφασίσαμε να τα γνωρίσουμε

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Ξεκινήσαμε κάνοντας την ερώτηση:

Τι μας προσφέρει η θάλασσα εκτός από κολύμπι, διασκέδαση και ξεκούραση;

Αφήσαμε τα παιδιά να μας πουν τις απόψεις τους και στη συνέχεια…..ξεδιπλώσαμε τα δώρα της θάλασσας

  • Ιώδιο
  • Ψάρια
  • Αλάτι
  • Χρυσό και πετρέλαιο
  • Ανέμους
  • Ήπιο κλίμα
  • Ηλεκτρική ενέργεια
  • Φύκια
  • Χαλίκι και άμμο

Τα δώρα της θάλασσας

*

Παιδί και γλώσσα : Γραφή

-Όσα μάθαμε παραπάνω έγιναν ένα μικρό αλλά σημαντικό βιβλιαράκι, για να μην ξεχάσουμε τα δώρα της θάλασσας

Κάπως έτσι…..

DSC04187

*

Και τελειώσαμε ακούγοντας……

Το κορίτσι που κατεβάζει μαργαριτάρια

και……

Scan

DSC04188

5. Το Αλάτι

Το αλάτι είναι το πιο γνωστό από τα δώρα της θάλασσας και αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής μας διατροφής. Βρήκαμε λοιπόν ευκαιρία να μάθουμε λίγα πράματα για αυτό

Φυσικό Περιβάλλον

-Ξεκινήσαμε την συζήτησή μας απαγγέλοντας ένα αίνιγμα

Αφρίζει η θάλασσα και χύνομαι

ο ήλιος με κάνει και ψήνομαι

και οι άνθρωποι με τρώνε

-Αφού βρήκαμε τη λύση του αινίγματος, συνεχίσαμε…..

  • Τι είναι το αλάτι
  • Που το βρίσκουμε και πως το χρησιμοποιούμε
  • Πως δημιουργείται και που
  • Είναι υγιεινό ή όχι
  • Πως φέρνουμε το αλάτι στην επιφάνεια
  • Ι.Π.Μεσολογγίου Part.II – Αλυκές

- Τέλος, βγήκαμε στην αυλή και προσπαθήσαμε να φτιάξουμε την…….δική μας αλυκή

DSC04192

*

Μαθηματικά

Από τη θάλασσα στο αλάτι

-Ακολουθήσαμε βήμα- βήμα την πορεία του αλατιού και το …..βοηθήσαμε να φτάσει στο τραπέζι μας

DSC04195

 33

*

Συναισθηματική αγωγή

Διαβάσαμε το παραμύθι «ο βασιλιάς και το αλάτι«

& συζητήσαμε για τις ιδέες και τα συναισθήματα των ηρώων.

?(σε ηλεκτρονική μορφή)  Η πριγκίπισσα και το αλάτι

.DSC04196

3

6. Μέσα συγκοινωνίας της θάλασσας

Ανθρωπογενές περιβάλλον 

-Με τη βοήθεια του powerpoint γνωρίσαμε τα μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς  της θάλασσας

Μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς της θάλασσας

-Και αφού πήραμε τις πληροφορίες μας και σχολιάσαμε……ταξιδέψαμε νοερά με τη βοήθεια….

ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗΣ – ΘΑΛΑΣΣΑ

και το φύλλο εργασίας που χρησιμοποιήσαμε

3

DSC04197

*

Παιδί και γλώσσα : Ανάγνωση

-Στη μοκέτα φτιάξαμε ένα λιμάνι και βοηθήσαμε το κάθε πλεούμενο να βρει μέρος να αγκυροβολήσει, κάπως έτσι….

Πάνω στο λιμάνι τοποθετήσαμε ….δέστρες με γράμματα και σκόρπιες στη μοκέτα εικόνες των μέσων συγκοινωνίας Σηκώναμε ένα παιδί κάθε φορά και του δίναμε μια οδηγία Π. Χ 

Μέσο της θάλασσας που αρχίζει από Φ και τελειώνει σε Ο

Το παιδί έβρισκε την σωστή εικόνα, έπαιρνε τον….κάβο πάνω στον οποίο υπήρχε η αντίστοιχη λέξη και έδενε το πλεούμενο στη δέστρα

DSC04198

*

Μουσική

-Μάθαμε……

άσπρα, κόκκινα, κίτρινα, μπλε

DSC04199

Τα καραβάκια μας ταξιδεύουν στους ήχους του τραγουδιού

7. Επαγγέλματα που σχετίζονται με τη θάλασσα

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Γνωρίσαμε τα επαγγέλματα που σχετίζονται με τη θάλασσα

-Συζητήσαμε για τα προσόντα που πρέπει να έχουν αυτοί που επιλέγουν τα παραπάνω επαγγέλματα

Καταγραφή

και……

Ποιο επάγγελμα θα ήθελες να ακολουθήσεις όταν μεγαλώσεις; Ποιο προσόν θα πρέπει να διαθέτεις;

DSC04200

*

Μαθηματικά

-Γίναμε ψαράδες και….ψαρέψαμε νόστιμα και πολύχρωμα ψαράκια και για να τα πουλήσουμε πιο εύκολα τα χωρίσαμε σε ομάδες

DSC04202

*

Προφορική επικοινωνία

-Διαβάσαμε το παραμύθι: Ο ψαράς και η γυναίκα του και αναδιηγηθήκαμε το παραμύθι, βάζοντας τις εικόνες στη σωστή σειρά

DSC04205

8. Τα ζώα της θάλασσας

Ανθρωπογενές περιβάλλον

- Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το ποίημα: Ο κυρ Χταπόδης και αφού σχολιάσαμε πάνω στην υπόθεση του ποιήματος….

  • Συζητήσαμε για τα ψάρια
  • Ομαδοποιήσαμε αυτά ως προς

Ψάρια

Ζώα με πλοκάμια

Όστρακα

Ζώα με δαγκάνες

Ψάρια που ζουν και έξω από το νερό

DSC04207

*

Παιδί και γλώσσα : Ανάγνωση

- Τα παιδιά αφού αναγνώρισαν και διάβασαν ένα πίνακα αναφοράς με ζώα της θάλασσας, έγιναν πάλι ψαράδες. Αυτή τη φορά όμως έπρεπε να διαβάσουν το ψάρι που έπιαναν, πρώτα με τη βοήθεια του πίνακα και στη συνέχεια χωρίς αυτόν

DSC04208

*

Θεατρική αγωγή

Διαβάσαμε το ποίημα Η προσευχή των ψαριών( Θέτη Χορτιάτη) και αφού αυτοσχεδιάσαμε και φανταστήκαμε ότι γίναμε ψάρια…..μπήκαμε στο κουκλοθέατρο και φτιάξαμε τις δικές μας προσευχές

DSC04212

DSC04209

9.  Θάλασσα και μύθοι

Ανθρωπογενές περιβάλλον

- Διαβάσαμε τους παρακάτω μύθους:

Ο Αρίων και το δελφίνι

Η γοργόνα και ο Μέγα Αλέξανδρος

Ο Περσέας και η Μέδουσα

και αφού τα παιδιά ψήφισαν τον αγαπημένο μύθο τους, χωρίστηκαν σε ομάδες και τους εικονογράφησαν

DSC04210

*

Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση

-Απαντήσαμε στις ερωτήσεις τις φίλης μας της δεσποινίδας Μυθολογίας και τη βοηθήσαμε να συνθέσει τις αντίστοιχες λέξεις

DSC04211

*

Μαθηματικά

-Τελειώσαμε,φτιάχνοντας παζλ με εικόνες των μύθων και βρίσκοντας τις όμοιες εικόνες

DSC04213

DSC04218

10.Προστασία της θάλασσας

Αποχαιρετήσαμε τη θάλασσα……

- Βλέποντας το παρακάτω powerpoint

Προστασία της θάλασσας

-Διαβάζοντας το παραμύθι:

Η Μεσόγειος είμαι εγώ και δεν είμαι πια εδώ

- Φτιάχνοντας μια λίστα με τα 10 ΔΕΝ της θάλασσας

DSC04222

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>