«Τα Χριστούγεννα είναι μια γέφυρα. Χρειαζόμαστε γέφυρες, καθώς ο ποταμός του χρόνου γίνεται παρελθόν. Τα σημερινά Χριστούγεννα, θα πρέπει να σημάνουν την δημιουργία ευτυχισμένων ωρών για το αύριο, και να αναγεννήσουν εκείνες του χθες»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
1. Παρέα με την Νόνα χελώνα
1η Δραστηριότητα
-Διαβάσαμε το παραμύθι και μετά τις εντυπώσεις και τα σχόλια…
- Γιατί ξύπνησαν οι χελώνες από τη χειμερία νάρκη τους; Τι ήθελαν να γιορτάσουν;
- Πόσα ήταν τα χελωνάκια;
- Τι παιχνίδια έπαιζαν στην αυλή;
- Βρήκαν φίλους; Γιατί;
- Ποια ιστορία τους διηγήθηκε η Νόνα τους;
- Τι θα κάνουν τα χελωνάκια μόλις τελειώσει η ιστορία;
- Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε τη λέξη Χριστούγεννα;
-Όταν απαντήθηκαν οι παραπάνω ερωτήσεις, εστιάσαμε στην συμπεριφορά των μικρών λαγών
- Ήταν σωστή η συμπεριφορά τους; Πως αισθάνθηκαν τα χελωνάκια;
Εδώ κάναμε μια μικρή δραματοποίηση, δανεισμένη από: Της τάξης και της πράξης blogger
Φτιάξαμε μια χελώνα σε χαρτί μέτρου και κάθε φορά ένα παιδί-λαγουδάκι της έλεγε μια λέξη….πικρή. Όσο η χελωνίτσα μας άκουγε λόγια πικρά, τόσο τσαλακωνόταν
- Τι πρέπει να κάνουμε λοιπόν για να μην……τσαλακώνουμε τους άλλους; Ποια λόγια είναι καλό να χρησιμοποιούμε;
Ετοιμάσαμε ένα όμορφο δωράκι με γλυκά λογάκια για τη χελώνα μας….έτσι για να μη στεναχωριέται
2η Δραστηριότητα
Η Νόνα χελώνα μαζεύει τα χελωνάκια της και ετοιμάζονται για…ύπνο. Πόσα ήταν τα χελωνάκια; Μήπως ξέφυγε κανένα;
-Απλώσαμε στη μοκέτα ένα όμορφο, αφράτο και ζεστό πάπλωμα και βάλαμε τα χελωνοσπιτάκια τους.
-Η νόνα Χελώνα για να μας βοηθήσει μας έλεγε όμορφα ποιηματάκια και έτσι γρήγορα τα χελωνάκια μπήκαν στις φωλιές τους για ύπνο. Όμως ένα χάθηκε!!!!! Τι γίνεται τώρα;
-Ξαφνικά εντοπίσαμε τα…..’ίχνη του!!! Τα ακολουθήσαμε και βρήκαμε το άτακτο χελωνάκι που δεν ήθελε να κοιμηθεί
Και κάπως έτσι μάθαμε τον αριθμό…10
3η Δραστηριότητα
Ποια ήταν η Ιστορία που διηγήθηκε η Νόνα στα εγγόνια της; Για ποια γιορτή μιλούσε;
-Ένα παιδί κάθε φορά διάβαζε τον τίτλο του βιβλίου
- Δώσαμε τον τίτλο σε κινητές κάρτες και τον συναρμολογούσαν
- Βρήκαν και κύκλωσαν τη λέξη ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ, μέσα σε ένα ποίημα
-Απομονώσαμε την λέξη και βρήκαμε το πρώτο γράμμα, αλλά και άλλες λέξεις που αρχίζουν από αυτό
- Παίξαμε το παρακάτω παιχνίδι, για να βοηθήσουμε την Χελώνα να μαζέψει δωράκια και να τα προσφέρει στο μικρό Χριστό
Απλώσαμε στη μοκέτα διάφορες εικόνες και ένα παιδί κάθε φορά υποδυόμενο τη χελώνα έψαχνε στο χώρο και μάζευε μόνο τις εικόνες που οι λέξεις τους άρχιζαν από Χ. Τις έβαζε σε ένα κουτί και το δώρο του Χριστού ήταν έτοιμο
4η Δραστηριότητα
Συνεχίσαμε το…..έργο της νόνας Χελώνας με λίγη περισσότερη λεπτομέρεια
https://youtu.be/g1HHhF1ymFg?si=WE4QxjL6QUbIcj0H
-Είδαμε την ιστορία της Γέννησης και….
- Φτιάξαμε ένα πίνακα αναφοράς με τα πρόσωπα που πρωταγωνίστησαν και τα παιδιά τον διάβασαν
- Απλώσαμε στη μοκέτα ένα κρυπτόλεξο και αφού έβρισκαν τις λέξεις, τοποθετούσαν την αντίστοιχη φιγούρα στη φάτνη που είχαμε ετοιμάσει
Και να τι βγήκε….
5η Δραστηριότητα
Ο λαγός και η μικρή ηρωίδα μας, απαλλαγμένοι από μικρο…..κακιούλες πήραν το δρόμο για τη φάτνη. Και αφού ο λαγός πήρε στην πλάτη του τη χελώνα, άρχισε με πηδηματάκια το ταξίδι τους. Για να δούμε ποια διαδρομή ακολούθησαν;
- Καμπύλη γραμμή: Απλώσαμε στη μοκέτα χαρτί του μέτρου και πάνω βάλαμε εικόνες που έδειχναν τους σταθμούς στο ταξίδι των φίλων μας, μέχρι να φτάσουν στη φάτνη. Ένα παιδί κάθε φορά υποδυόμενο τον λαγό προσπαθούσε να αποδώσει τη διαδρομή στο χαρτί και η δραστηριότητα εξελίχθηκε κάπως έτσι…..
6η Δραστηριότητα
Το παραμύθι μας κρύβει πολλά συναισθήματα Η νόνα χελώνα προσπαθεί να τα μεταδώσει στα χελωνάκια της, αλλά και σε μας
-Φτιάξαμε λοιπόν μια λίστα συναισθημάτων και αφού τα αναγνωρίσαμε, δώσαμε στα παιδιά τις εικόνες των πρωταγωνιστών και ανάλογα με το συναίσθημα που διέκριναν κατά την ανάγνωση του παραμυθιού, έβαζαν την εικόνα στη σωστή θέση
και…..
7η Δραστηριότητα
Η χελωνοοικογένεια ξύπνησε από την χειμερία νάρκη της για να γιορτάσει τα Χριστούγεννα, να φάει και να πιει. Εμείς πως γιορτάζουμε αυτή τη μεγάλη γιορτή;
-Συζητήσαμε για τα Χριστουγεννιάτικα έθιμα στην Ελλάδα ,ακούσαμε τις εμπειρίες των παιδιών και αφού είδαμε….
- Ποιο έθιμο σας αρέσει περισσότερο;
- Τι θέλετε να έχει πάνω του το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι σας;
ΚΕΝΤΡΑ ΜΑΘΗΣΗΣ
Ζωγραφικής:
Εικαστικών:
Θεατρική αγωγή
-Δραματοποιήσαμε και παρουσιάσαμε στους γονείς μας το παραμύθι
Πρόσφατα σχόλια