«

»

Αυγ 08

Το χελιδόνι που περίμενε τα Χριστούγεννα, Δραστηριότητες

bet41

Μια φορά κι έναν Σεπτέμβρη, στο μπαλκόνι του Διονύση……

Έτσι ξεκινάει το παραπάνω, υπέροχο παραμύθι της Δόξας Κωτσαλίδου.

Μια φορά κι έναν Δεκέμβρη, στο Νηπιαγωγείο Λακκώματος….

Έτσι ξεκίνησε η δική μας γνωριμία με το όμορφο, γλυκό και συγκινητικό αυτό παραμύθι. Περάσαμε όμορφα μαζί του, γνωρίζοντας τους ήρωες του και τον ηρωισμό του μικρού χελιδονιού

Θέλετε να μάθετε τι κάναμε παρέα με το χελιδονάκι και τους φίλους του; Διαβάστε λοιπόν….

Καταγραφή

Λογοτεχνία

-Διαβάζουμε το παραμύθι και…

  • Παίζουμε με τον τίτλο, ψάχνοντας τον ανάμεσα σε άλλους και βάζοντας τον στη…..θέση του

DSC05464

  • Συνθέτουμε τον τίτλο του βιβλίου και βρίσκουμε κοινά γράμματα

DSC05465

  • Γνωρίζουμε τους ήρωες του και αντιστοιχίζουμε εικόνα και λέξη

DSC05466

Ήρωες

Έγγραφο1

Εξώφυλλο

67ηφηφγη

*

Προφορική επικοινωνία

-Απομονώνουμε την λέξη: Χριστούγεννα

  • Την διαβάζουμε
  • Καταγράφουμε τις απαντήσεις των παιδιών στην ερώτηση:

Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε τη λέξη Χριστούγεννα;

  • Ζωγραφίζουν Χριστουγεννιάτικες εικόνες από τις εμπειρίες τους

DSC05473

  • Φτιάχνουμε ένα πίνακα και καταγράφουμε τις απαντήσεις των παιδιών….

Κάπως έτσι…

DSC05474

*

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Παρακολουθούμε σχετικό βιντεάκι με θέμα : Η Γέννηση του Ιησού

Καταγραφή

Μαθηματικά

Tι ωραία που στόλισε το Δέντρο του ο Διονύσης!!!! Άρεσε πολύ στο μικρό μας χελιδονάκι, αλλά και σε μας. Γι” αυτό παίξαμε λίγο με τα στολίδια του

-Αναπαραγωγή μοτίβο με τα στολίδια του Χριστουγεννιάτικου δέντρου

DSC05477

Μοτίβο

67ηφηφγη

67ηφηφγη

*

Συναισθηματική αγωγή

Το μικρό χελιδονάκι ήθελε τόσο πολύ να δει τα Χριστούγεννα και να γνωρίσει τον νεογέννητο Χριστό!!!! Για το λόγο αυτό έκανε μια γενναία και ηρωική πράξη: 

Έμεινε στη φωλιά του, μέσα στο Χειμώνα, με κίνδυνο τη ζωή του!!!!!

-Τι ήταν το μικρό χελιδόνι;

-Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε τη λέξη ΉΡΩΑΣ;

-Ποιους ήρωες γνωρίζετε;

-Φανταστείτε μια δική σας ηρωική πράξη

DSC05478

*

Φυσική αγωγή

 Ο μικρός σπουργίτης στεναχωρήθηκε που το χελιδόνι θα έμενε στη φωλιά του το Χειμώνα, γιατί έτσι το ίδιο θα έμενε…..άστεγο .Πολλά σπουργιτάκια το χειμώνα περιμένουν να αδειάσουν οι χελιδονοφωλιές για να μείνουν τα ίδια σε αυτές 

-Με αφορμή την παραπάνω συζήτηση, παίξαμε το ομαδικό παιχνίδι: Οι Φωλιές

( Παραλλαγή:Τα παιδιά που σχηματίζουν τις φωλιές είναι χελιδόνια Και σε κάθε φωλιά μπαίνει ένα παιδί- σπουργίτι)

«Τα παιδιά πιασμένα χέρι-χέρι σε μικρές ομάδες, σχηματίζουν φωλιές. Σε κάθε

φωλιά μπαίνει ένα παιδί (το πουλάκι), εκτός από ένα, που μένει χωρίς φωλιά.

Με το σύνθημα του δασκάλου, τα παιδιά σηκώνουν τις λαβές τους, τα πουλιά

βγαίνουν έξω από τη φωλιά τους και μαζί με το πουλί χωρίς φωλιά προσπαθούν

να μπουν σε άλλες φωλιές. Το παιχνίδι συνεχίζεται με αλλαγή ρόλων.»

Καταγραφή

 Μαθηματικά

Παραμονή Χριστουγέννων και στο σπίτι του Διονύση ήρθαν οι παππούδες του .Το χριστουγεννιάτικο δέντρο γέμισε δώρα, σε διάφορα σχήματα και χρώματα

Πρέπει να μπουν σε μία τάξη, για να χωρέσουν όλα. Έτσι….

-Στερεώνουμε σε χαρτί μέτρου ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο

-Αφήνουμε στη μοκέτα σχήματα σε διάφορα χρώματα

-Δίνουμε οδηγίες, έτσι ώστε τα παιδιά να τοποθετούν σε μία σειρά τα υποτιθέμενα δώρα, κάτω από το δέντρο.( Τα τοποθετούν με χριτς-χράτς)

Π. χ

Βάλε στη μέση του δέντρου το κόκκινο τετράγωνο ή το τρίγωνο με τους άσπρους κύκλους

DSC05484

Σχήματα

???????????????????????????????

*

Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση

 Παντού στο σπίτι διάχυτες μυρωδιές από Χριστουγεννιάτικα γλυκά. Έφαγε και ο Χελιδόνης και του άρεσαν πολύ….και μας, άρχισαν να μας τρέχουν τα σάλια Πάμε να στρώσουμε το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι

 -Στήνουμε στην παρεούλα ένα Χριστουγεννιάτικο τραπέζι και αφήνουμε πάνω του, όχι γλυκά αλλά τα ονόματά τους. Κάρτες με λέξεις, δηλαδή

- Τα πιάτα με τα γλυκά μας ή τις εικόνες τους τα έχουμε στο…..ζαχαροπλαστείο

-Ένα παιδί κάθε φορά, ο Διονύσης, πηγαίνει στο ζαχαροπλαστείο, ζητάει από τον ζαχαροπλάστη ένα χριστουγεννιάτικο γλυκό και το πηγαίνει στο τραπέζι. Δεν το αφήνει όμως όπου να” ναι αλλά στην κάρτα που γράφει την αντίστοιχη λέξη

DSC05481

DSC05482

Γλυκά

Λέξεις

Πίνακας αναφοράς

67ηφηφγη

67ηφηφγη

*

Εικαστική αγωγή 

Η γιαγιά και ο παππούς του Διονύση δεν ξέχασαν το δώρο του Χελιδόνη Του έφεραν ένα όμορφο και ζεστό παλτουδάκι

-Το στολίζουμε και προσθέτουμε και τα δικά μας δώρα

DSC05480

Καταγραφή

Παιδί και γλώσσα: Γραφή

Η γιαγιά άναψε το καντήλι μπροστά στο εικόνισμα και ο μικρός μας Χελιδόνης με δέος και συγκίνηση είδε……

-Με αφορμή το παραπάνω απόσπασμα από το παραμύθι συζητάμε για τους…..πρωταγωνιστές της γέννησης του Ιησού

  • Παίζουμε με τα ονόματά τους, με τη βοήθεια ενός πίνακα αναφοράς
    • Βάζουμε στη φάτνη τα πρόσωπα που πρέπει
  • DSC05486

(Απλώνουμε στη μοκέτα τη Βηθλεέμ και τοποθετούμε κάρτες με διάφορες λέξεις.Στην άλλη πλευρά έχουμε μια φάτνη Ψάχνουμε να βρούμε ποιες κάρτες πρέπει να βάλουμε στη φάτνη για να συμπληρωθεί το σωστό σκηνικό)

DSC05487

Πίνακας αναφοράς

Λέξεις

  • Στο τέλος…..

67ηφηφγη

*

Συναισθηματική αγωγή

Ο μικρός μας χελιδόνης αρρώστησε βαριά Οι φίλοι του όμως δεν τον άφησαν αβοήθητο

  • Ποιοι ήταν οι φίλοι του Χελιδόνη;
  • Τι έκαναν όταν αυτός αρρώστησε;
  • Τι θα γινόταν αν δεν είχε κανέναν και ήταν μόνος του;
  • Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε τη λέξη ΦΙΛΙΑ;
  • Γιατί χρειαζόμαστε τους φίλους;
  • Ποιος είναι ο καλύτερος φίλος σας;
  • Τι θα έκανες γι” αυτόν

-Αφού τελειώσουμε με την παραπάνω συζήτηση, διαβάζουμε τρία ποιήματα

Ποια από τα τρία ποιήματα μιλούν για τη ΦΙΛΙΑ; Ζωγράφισε ότι σου άρεσε

DSC05488

-Τέλος, το κάθε παιδί φτιάχνει τη φωλιά της φιλίας και παίρνει μαζί του τον καλύτερο φίλο του

( Ζωγραφίζουν και κόβουν τον εαυτό τους και τον φίλο τους και κολλούν στη φωλιά)

DSC05489

*

Μουσική

Και μέσα στην νύχτα, πριν καλά – καλά ξημερώσει χτυπούν χαρμόσυνα οι καμπάνες

-Τις ακούσαμε και μεις με τη βοήθεια του υπολογιστή μας και….

 https://youtu.be/vQZdakMkzC8

https://www.youtube.com/watch?v=nE2xil4VLkY

https://www.youtube.com/watch?v=HDuZLYQABXc
  • Αποδίδουμε τον ήχο με χέρια, πόδια, δάχτυλα, σώμα

-Στη συνέχεια, δείχνουμε εικόνες με φθογγόσημα και αφού εξηγήσουμε τι είναι και ποιοι τα χρησιμοποιούν, χτυπήσαμε τις…..καμπάνες μας στους σωστούς χρόνους

Φθογγόσημα

-Τέλος, δείχνουμε εικόνες συναισθημάτων και τα παιδιά φαντάζονται πως χτυπάει μια καμπάνα, χαρούμενα, λυπημένα, θυμωμένα, φοβισμένα 

Και έφτασε η ώρα που με μεγάλο καμάρι και περηφάνια, τα νήπια μας και οι ήρωες του παραμυθιού θα παρουσιάσουν στους γονείς την ιστορία του μικρού Χελιδονιού που με τόση λαχτάρα περίμενε τα Χριστούγεννα

Το χελιδόνι που περίμενε τα Χριστούγεννα, Χριστουγεννιάτικη γιορτή …

users.sch.gr/mkalfapa/?p=291

1 σχόλιο

  1. Mανώλογλου Δήμητρα

    Μπράβο,συγχαρητήρια για τα καταπληκτικά θεατρικά και τις δραστηριότητες των παραμυθιών. Σ’ευχαριστούμε για το πλούσιο ,πρωτότυπο και πλήρες υλικό που διαθέτεις.
    Πραγματικά αξιόλογο.Είμαι Νηπιαγωγός,εργάζομαι 17 χρόνια και ίσως είναι η μοναδική φορά
    που βρίσκω θεατρικό για Χριστούγεννα που με έχει ενθουσιάσει και ανυπομονώ να το υλοποιήσω.Στα έργα σου βρήκα κάτι ξεχωριστό και διαφορετικό που ξεφεύγει πια από τα συνηθισμένα.Σ’ευχαριστώ πολύ.

Γράψτε απάντηση στο Mανώλογλου Δήμητρα Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>