Μου έχει περάσει από το μυαλό ότι η επιβίωση μας ίσως να εξαρτάται, από το να μιλάμε μεταξύ μας
(Dan Simmons, 1948-, Αμερικανός συγγραφέας επιστ. φαντασίας)
1η Μέρα
«Οι άνθρωποι επικοινωνούν…»
Εικαστική αγωγή
-Αρχίζουμε την θεματική μας προσέγγιση με τον πίνακα ζωγραφικής του Νώντα Ρέντζη :Ο Ταχυδρόμος
- Που βρίσκονται όλοι αυτοί οι άνθρωποι; Σε πόλη ή σε χωριό;
- Στη σημερινή ή σε παλιότερη εποχή και πως το καταλαβαίνουμε;
- Πόσες γυναίκες, άνδρες και ζώα έχει ο πίνακας;
- Ποιος είναι ο άνδρας με τη στολή και την τσάντα; Τι μοιράζει;
- Τι κρατάει στο χέρι του και για ποιο λόγο;
- Έχει πάρει κάποιος γράμμα και τι συναίσθημα διακρίνετε;
- Υπάρχουν σήμερα ταχυδρόμοι; Είναι σημαντικές οι υπηρεσίες τους;
- Σήμερα στέλνουμε γράμματα; Γιατί;
- Γιατί οι άνθρωποι έστελναν γράμματα;
-Κλείσαμε την παραπάνω δραστηριότητα με ένα παιχνίδι φωνολογικής επίγνωσης
*
Προφορική επικοινωνία
- Τι σημαίνει η λέξη «επικοινωνώ«
- Γιατί επικοινωνούν οι άνθρωποι?
- Δίνουμε στα παιδιά διάφορες εικόνες και εντοπίζουν την μορφή επικοινωνίας
- Ζωντανεύουν τις παραπάνω εικόνες
- Ποια τα Μέσα Επικοινωνίας και ποια η συμβολή τους στην εξέλιξη του ανθρώπου
- Αντιστοιχίζουν το μέλος του σώματος που ενεργοποιείται σε κάθε μέσο
-Τέλος ,δίνουμε εικόνες δύο παιδιών( πομπού- δέκτη) και καταγράφουμε τα μηνύματα που θα επινοήσουν τα παιδιά
*
Μουσική
-Μαθαίνουμε και σχολιάζουμε τους στίχους του τραγουδιού:Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο
- Τι ήθελαν να πετύχουν τα παιδιά ζωγραφίζοντας στον τοίχο;
- Ποιο μήνυμα έστειλαν σε μας και σε όσους το άκουσαν;
-Φτιάχνουμε την δική μας ζωγραφιά, για να στείλουμε το δικό μας μήνυμα
Κάπως έτσι….
2η Μέρα
«Μια βόλτα πίσω στο χρόνο»
Ανθρωπογενές περιβάλλον
-Διαβάζουμε το βιβλίο: Ο μικρός ζωγράφος των βράχων και παίρνουμε αφορμή για…..
- Πως επικοινωνούσαν οι άνθρωποι παλιά;
Πως επικοινωνούσαν οι άνθρωποι παλιά
- Γινόμαστε……αρχαίοι και προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε
-Τέλος ,φτιάχνουμε τις δικές μας…..βραχογραφίες για να στείλουμε τα μηνύματα μας
*
Μαθηματικά
-Αντιστοιχίζουμε παλιά με σύγχρονα μέσα επικοινωνίας
*
Εικαστικά και φαντασία
-Πως φαντάζεσαι ότι θα επικοινωνούν οι άνθρωποι όταν εσύ θα είσαι παππούς;
3η Μέρα
«Επιστροφή στα νεότερα χρόνια, ανακαλύπτοντας το … Ταχυδρομείο»
Προφορική επικοινωνία
-Διαβάζουμε το παραμύθι: Τα γενέθλια του μικρού σκίουρου και αρχίζουμε την συζήτηση ως προς:
- Τι είναι το ταχυδρομείο και ποιες υπηρεσίες μας προσφέρει
- Αποκωδικοποιούμε τα αρχικά του, ΕΛΤΑ και εντοπίζουμε το σύμβολό του
- Ποιοι δουλεύουν σε αυτό
- Πως ταξιδεύουν τα γράμματα και τα δέματα
- Πότε έχει πολλή δουλειά ένα ταχυδρομείο
- Γνωρίζουμε τον ταχυδρόμο, την προσφορά του και τα προσόντα που πρέπει να έχει
- Με ποιον άλλο τρόπο στέλνουμε σήμερα τα μηνύματά μας
-Τέλος, διαβάζουμε το μύθο του θεού Ερμή
*
Μαθηματικά
-Παρατηρούμε έναν φάκελο Τι έχει επάνω; Τι γράφει; Τι είναι τα γραμματόσημα;Τι πρέπει να κάνουμε για να φτάσει μία επιστολή ή ένα γράμμα στο σωστό προορισμό;
-Απλώνουμε στη μοκέτα εικόνες και τα παιδιά τις τοποθετούν στη σωστή σειρά, έτσι ώστε το γράμμα μας να βρει τον παραλήπτη του
*
Εικαστικά
Και επειδή ο Ταχυδρόμος μας έχει πολλή δουλειά, φτιάχνουμε περιστέρια ταχυδρομικά για να τον βοηθήσουν
*
4η Μέρα
Μαθηματικά
-Ομαδοποιούμε γραμματόσημα ανάλογα με το θέμα τους
Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση
-Παροτρύνουμε μια ομάδα τα παιδιών να ετοιμάσουν ένα φάκελο ( Αποστολέας, παραλήπτης, γραμματόσημο )για τον φίλο τους Τον ρίχνουν σε ένα γραμματοκιβώτιο Ο ταχυδρόμος-παιδί μαζεύει τους φακέλους στην τσάντα του, παίρνει την σάλπιγγά του και αναγγέλλει την άφιξή του.Τα υπόλοιπα παιδιά-χωρικοί μαζεύονται γύρω από τον ταχυδρόμο για να πάρουν το φάκελο τους αφού βρουν το όνομά τους
*
Φυσική αγωγή
-Σκυταλοδρομία: Τοποθετούμε τα παιδιά σε δύο σειρές Μπροστά από κάθε σειρά βάζουμε 2 στεφάνια. Μπροστά από τα στεφάνια 2 τσάντες και μετά 2 δίσκους με φακέλους. Με το σύνθημα τα 2 πρώτα παιδιά της κάθε σειράς τρέχουν, περνούν μέσα από τα στεφάνια, παίρνουν την τσάντα, φτάνουν στους φακέλους, βάζουν ένα στην τσάντα, γυρίζουν πίσω αφήνουν την τσάντα στην θέση της και στέκονται στο πίσω μέρος της σειράς τους Φεύγουν τα επόμενα παιδιά Κερδίζει η σειρά που θα τελειώσει πρώτη
Και κλείνουμε την γνωριμία μας με το ταχυδρομείο με….
Επίσκεψη στο ταχυδρομικό γραφείο του χωριού
5η Μέρα
Ντριν-ντριν το Τηλέφωνο…..χτυπά
Προφορική επικοινωνία
Ντριν και ντραν όλο χτυπώ
και ακούω και μιλώ
Τι είναι;
-Με αφορμή το αίνιγμα αρχίζουμε τη συζήτηση ως προς:
- Τι είναι το τηλέφωνο και σε τι χρησιμεύει
- Τι έχει πάνω του ένα τηλέφωνο( περιγραφή)
- Ποια τα είδη τηλεφώνου
- Τι είναι το καρτοτηλέφωνο και ο τηλεφωνικός θάλαμος
- Πως λειτουργεί ένα τηλέφωνο;(Πειραματισμοί)
- Τι σημαίνει ΟΤΕ
- Ποια τηλέφωνα ανάγκης δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ( Σχετικές φιγούρες)
- Ποιο τηλέφωνο χρησιμοποιούμε περισσότερο
- Πως ήταν τα παλιά τηλέφωνα και ποια η εξέλιξή τους
-Τέλος, το κάθε παιδί μαθαίνει το τηλέφωνο του σπιτιού του και μερικούς κανόνες καλής χρήσης
*
Μαθηματικά
-Φτιάχνουμε 10 καντράν τηλεφώνου. Από κάθε καντράν λείπει ένας αριθμός. Οι αριθμοί βρίσκονται σε φακελάκια πίσω από κάθε καντράν Τα παιδιά εντοπίζουν τον αριθμό που λείπει και ανοίγουν τον φάκελο Έχουν δίκιο;
*
Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση
-Παρουσιάζουμε στα παιδιά ένα τηλέφωνο. Αναγνωρίζουν τα μέρη από τα οποία αποτελείται
-Στη συνέχεια, δείχνουμε εικόνες με τα ίδια τηλέφωνα αλλά κάτι λείπει σε καθένα από αυτά
-Τα παιδιά εντοπίζουν αυτό που λείπει και το τοποθετούν στη θέση του
-Στη συνέχεια αποσύρουμε τις εικόνες των…..άτακτων κομματιών και αφήνουμε τις αντίστοιχες λέξεις Τις βρίσκουν και τις βάζουν στα τηλέφωνα
Γνωριμία με την Τηλεόραση
6η Μέρα
Προφορική επικοινωνία
-Διαβάζουμε το βιβλίο: Τηλεόραση τέρμα ( εκδόσεις Μεταίχμιο) και αρχίζουμε να συζητάμε:
- Τι είναι η τηλεόραση και πως μπορούμε να την περιγράψουμε
- Ποια η προσφορά της στον άνθρωπο
- Ποια τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά της
- Τι μπορούμε να παρακολουθήσουμε σε μία τηλεόραση
- Αποκωδικοποιούμε τα αρχικά ΕΡΤ
- Τι είμαστε όλοι εμείς που παρακολουθούμε τηλεόραση
- Πως ήταν η πρώτη τηλεόραση
- Ποια η αγαπημένη εκπομπή των παιδιών
-Τέλος το κάθε παιδί, γίνεται παρουσιαστής και παρουσιάζει την δική του εκπομπή
*
Παιδί και γλώσσα:Ανάγνωση
-Αφού συζητήσουμε για τις κατάλληλες και μη, εκπομπές ….
- Διαβάζουμε ένα πίνακα αναφοράς με τα τηλεοπτικά σήματα καταλληλότητας
- Τα περιγράφουμε και εξηγούμε την σκοπιμότητά τους
- Απομονώνουμε τα απαγορευτικά σήματα και εξηγούμε τον λόγο
και…
*
Ανθρωπογενές περιβάλλον
-Αφού γνωρίσουμε τα επαγγέλματα της τηλεόρασης και απαντήσουμε στο ερώτημα:
Τι θα συμβεί αν μία ημέρα η τηλεόραση σταματήσει να μεταδίδει τα προγράμματά της….
……γινόμαστε γραφίστες και φτιάχνουμε το……λογότυπό μας
To ραδιόφωνο και η εξέλιξή του
7η Μέρα
Προφορική επικοινωνία
-Τι είναι το ραδιόφωνο και ποιες διαφορές έχει με την τηλεόραση
-Πως και γιατί το χρησιμοποιούμε
-Τι είμαστε εμείς που ακούμε ραδιόφωνο
-Τι μπορούμε να ακούσουμε στο ραδιόφωνο
-Τι είναι συχνότητα, ραδιοκύματα, κεραία
-Βρίσκουμε και καταγράφουμε λέξεις που τελειώνουν σε -φωνο
-Η εξέλιξή του στο χρόνο
Και….
Τα παράπονα των παλιών ραδιοφώνων
*
Μουσική
Στο ραδιόφωνο ακούμε και μουσική
-Ρωτάμε τα παιδιά αν επικοινωνούμε με αυτή και με ποιο τρόπο
- Ακούμε μερικά μουσικά κομμάτια και τα παιδιά προσπαθούν να καταλάβουν ποια είναι χαρούμενα , ποια μας κάνουν να λυπόμαστε και ποια δεν μας άρεσαν Κάθε φορά που ακούν τη μουσική σηκώνουν ψηλά μια φατσούλα, ανάλογα με τα συναισθήματα που τους προκαλεί το κάθε μουσικό κομμάτι
https://www.youtube.com/watch?v=iwa16wgIU88
https://www.youtube.com/watch?v=_ZpCdscAO0
https://www.youtube.com/watch?v=bkYEAiOjxvU
- Τέλος, επιλέγουμε ένα τραγούδι , προσπαθούμε να βρούμε το μήνυμα που μας στέλνει και του φτιάχνουμε….εικόνες
*
Φυσική Αγωγή
-Ομαδικό παιχνίδι :Το ράδιο
(https://nipiagogio.wordpress.com)
Η εφημερίδα-Ο περιοδικός τύπος-Το Λογοτεχνικό βιβλίο
8η Μέρα
Ανθρωπογενές περιβάλλον
-Συζήτηση για τη δημιουργία και τη σκοπιμότητα της εφημερίδας
-Γνωριμία με τον υπόλοιπο περιοδικό τύπο και τα λογοτεχνικά βιβλία
-Τυπώνουμε τη δική μας εφημερίδα
*
Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση
-Εστιάζουμε την προσοχή μας στις μικρές αγγελίες της εφημερίδας και εξηγούμε το περιεχόμενό τους
-Τοποθετούμε στο καβαλέτο τις λέξεις {Ενοικιάζεται-Ζητείται-Πωλείται} και δίπλα μερικές εικόνες
-Αφού διαβάσουν όλα τα παιδιά, το καθένα συντάσσει την δική του αγγελία
*
Λογοτεχνία
-Στη γωνιά βιβλιοθήκης εκθέτουμε μερικά λογοτεχνικά βιβλία και δίνουμε χρόνο στα παιδιά να τα επεξεργαστούν και να τα συγκρίνουν με τα παραμύθια
-Επιλέγουν ένα από αυτά,διαβάζουμε ένα απόσπασμα και δουλεύοντας ομαδικά,φτιάχνουν μια εικόνα της ιστορίας που τους έκανε εντύπωση
Πρόσφατα σχόλια