«

»

Απρ 14

Άνοιξη, Δραστηριότητες

1η Ανοιξιάτικη μέρα με τον……Λορέντζο Μαβίλη

1η Δραστηριότητα: Ποίηση και φαντασία

-Αφού διαβάσουμε το ποίημα του Λορέντζου Μαβίλη: Πατρίδα….

  • Εκφράζουν τα συναισθήματά τους

???????????????????????????????

  • Ζωγραφίζουν τις εικόνες που τους ήρθαν στο μυαλό, ακούγοντας το ποίημα

ποίηση και φαντασία

???????????????????????????????

  • Δίνουμε διάφορα εικονίδια και αφού τα αντιστοιχίσουν με την σωστή στροφή, βρίσκουν και τις αντίστοιχες λέξεις

Κάπως έτσι..

???????????????????????????????

  • Ετοιμάζουμε έναν πίνακα και τα παιδιά βάζουν κάτω από κάθε στήλη την αντίστοιχη λέξη

(π. χ Ακοή-μέλισσα, οσμή- άνθη)

???????????????????????????????

2η Δραστηριότητα: Οι μικροί …..γραφιάδες

  • Γράφουμε το ποίημα σε μεγάλο χαρτόνι και…..

ξαναγράφουν το ποίημα, βάζοντας στη σωστή θέση τις κάρτες με τους στίχους του ποιήματος, που έχουμε αφήσει από πριν στη μοκέτα μας

???????????????????????????????

3η Δραστηριότητα: Ένας μεγάλος ποιητής

  • Μαθαίνουμε λίγες πληροφορίες για τη ζωή και το έργο του Μαβίλη και φτιάχνοντας σωστά ένα παζλ μας γνωρίζει την πατρίδα του που τόσο αγαπούσε και τον τίτλο του ποιήματος του

???????????????????????????????

  • Μαθαίνουμε τι είναι ο αναγραμματισμός

???????????????????????????????

2η Ανοιξιάτικη μέρα…….ταξιδεύοντας στη Θήρα

1η Δραστηριότητα: Γνωρίζω την Άνοιξη

  • Παρουσιάζουμε στα παιδιά ,την τοιχογραφία της Άνοιξης η οποία βρίσκεται στο Αρχαιολογικό μουσείο Αθηνών. Αφού μιλήσαμε για αυτή, είδαμε τα χρώματα και τους σχηματισμούς και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε τι απεικονίζει ……ταξιδέψαμε ως τη Θήρα.

Αρχαία Θήρα άνοιξη 2012 – YouTube

https://www.youtube.com › watch
  • Για ποια εποχή μιλάει το ποίημα ;
  • Ποιες εικόνες του ποιήματος βρίσκονται και στην τοιχογραφία;
  • Συζήτηση ως προς:

Τι είναι η Άνοιξη;

Πόσους και ποιους μήνες έχει

Ποια γεγονότα γιορτάζουμε;

Ποια η θέση της στο χρόνο και πόσο σημαντική είναι στην αλυσίδα της φύσης

Τι συμβαίνει στη φύση;

Ποια τα φρούτα της;

  • Συμπληρώνουμε τα κομμάτια της τοιχογραφίας και επιλέγουμε αυτό που μας έκανε εντύπωση

Τοιχογραφία

Ελλείψεις

Φύλλο αξιολόγησης

???????????????????????????????

2η Δραστηριότητα: Φίλοι μου, τα χελιδόνια

  • Εστιάζουμε την προσοχή μας στα χελιδόνια της τοιχογραφίας και βρίσκουμε ένα τρόπο να τα κάνουμε φίλους μας

- Κατευθύνσεις: Αφήνουμε στη μοκέτα….μία ανοιξιάτικη παράσταση και δίνοντας τις κατάλληλες οδηγίες, βοηθάμε τα χελιδόνια….

  • Να χτίσουν τη φωλιά τους

???????????????????????????????

  • Να βρουν το ταίρι τους

???????????????????????????????

  • Να βρουν φαγητό για τα παιδιά τους

???????????????????????????????

Φύλλο αξιολόγησης

3η Δραστηριότητα: Προσωποποίηση της Άνοιξης

  • Πως ονομάζεται η παραπάνω τοιχογραφία;
  • Αν η Άνοιξη ήταν πρόσωπο πως θα έμοιαζε;

DSC07039

3η Ανοιξιάτικη μέρα παρέα με τους μήνες

1η Δραστηριότητα: Τα παιδιά της Ανοιξης

-Συζήτηση για τους μήνες της άνοιξης

  • Ποιοι είναι και με ποια σειρά τους υποδεχόμαστε
  • Ποιες οι καιρικές συνθήκες σε κάθε μήνα
  • Τι γιορτάζουμε σε κάθε μήνα;
  • Πόσες μέρες διαρκεί ο καθένας;

-Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγραφίζουν τον αγαπημένο τους μήνα

DSC07040

2η Δραστηριότητα: Οι μήνες έχουν φωνή

  • Να και ένα σταυρόλεξο, με το οποίο παίξαμε αφού γνωρίσαμε τον Τσαρούχη και πως φαντάστηκε τους ανοιξιάτικους μήνες του

DSC07041

Οι μήνες της Άνοιξης

Κάρτες

3η Δραστηριότητα: Η Άνοιξη του Vivaldi…

….ενώ τρία παιδιά υποδύονται τους ανοιξιάτικους μήνες και μερικά παίρνουν ρόλους, λουλουδιών, πουλιών, εντόμων

(Η Άνοιξη τριγυρίζει ανάμεσα στα….παιδιά της. Ακουμπάει έναν- έναν με το μαγικό της ραβδί Αυτός ξυπνάει, χορεύει και μαζί του χορεύουν και οι….φίλοι του. Π.χ Με τον Μάρτιο χορεύει η μυγδαλιά, με τον Απρίλιο, το χελιδόνι ενώ με τον Μάιο το λουλούδι)

 Ανοιξιάτικη μέρα …..στη φύση που ξυπνάει

1η Δραστηριότητα: Το παλάτι της Άνοιξης

  • Τι κάνει η φύση τώρα την Άνοιξη;

ΆΝΟΙΞΗ

  • Τι βλέπουμε την Άνοιξη σε αντίθεση με το χειμώνα;
  • Ετοιμάζουμε κάρτες τις οποίες σκορπάμε στη μοκέτα και το …..παλάτι της Άνοιξης
  • Τα παιδιά επιλέγουν τους…..υπηκόους της και τους τοποθετούν στο παλάτι

DSC07042

Φύλλο αξιολόγησης

2η Δραστηριότητα: Η φύση ξυπνά

  • Με την βοήθεια ενός ζαριού, η ανοιξιάτικη φύση ξυπνάει

DSC07043

Φύλλο αξιολόγησης

Φύλλο εργασίας

3η Δραστηριότητα: Το παραμύθι της Άνοιξης

https://youtu.be/b0G6zUBIxm4

Φύλλο αξιολόγησης

Τι σου άρεσε από το παραμύθι που άκουσες;

 5η ανοιξιάτικη μέρα…..με την γεύση των φρούτων

1η Δραστηριότητα: Φρούτα της Άνοιξης

-Αφού συζητήσουμε για τα φρούτα της Άνοιξης, τον τρόπο αναπαραγωγής τους και τις ωφέλειες τους…..

  • Αφήνουμε στην μοκέτα φρουτο…γράμματα και τα καλάθια τους .Παροτρύνουμε τα παιδιά να μαζέψουν για κάθε φρούτο τα σωστά γράμματα και να τα βάλουν στο σωστό καλάθι

Κάπως έτσι….

???????????????????????????????

2η Δραστηριότητα: Πρόσθεση

https://youtu.be/8uIv5tploTI

  • Και μιας και τα φρούτα, μας αρέσουν πολύ, γεμίζουμε το καλάθι μας, με όσα περισσότερα μπορούμε

???????????????????????????????

3η Δραστηριότητα: Σύνολα

  • Η Άνοιξη μας γνωρίζει τις αδερφές της

???????????????????????????????

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>