«

»

Φεβ 14

Α” Θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα- Ευ ζην-Υποθεματικη :Διατροφή-Θεματικη ενότητα: «Υγεία και υγιεινή διατροφή»

1ο Εργαστήριο: «Υγεία, η αχώριστη φίλη μου»

Δραστηριότητα 1η

-Ξεκινάμε ,  κάνοντας στα παιδιά την εξής ερώτηση:

«Τι είναι Υγεία; Αν ήταν πρόσωπο πως θα έμοιαζε;»

Φύλλο αξιολόγησης

???????????????????????????????

-Αφού ζωγραφίσουν  τις απαντήσεις τους, παρουσιάζουμε την προτομή της Υγείας και μαθαίνουμε τι πίστευαν οι Αρχαίοι Έλληνες γι΄ αυτή

  • Τι έτρωγαν οι Αρχαίοι Έλληνες

Τι έτρωγαν οι Αρχαίοι Έλληνες

(Πηγή: https://image.slidesharecdn.com/random-120205040234-phpapp02/85/-8-320.jpg?cb=1328414724)

  •  Φτιάχνουμε την προτομή της Υγείας.

???????????????????????????????

Δραστηριότητα 2η

-Διαβάζουμε το παραμύθι :Δύο αχώριστοι φίλοι (Οδηγός για Νηπιαγωγούς-Πανεπιστήμιο Κρήτης-Τμήμα Ιατρικής) και  συζητάμε για το τι πρέπει να κάνουμε για να είμαστε πάντα υγιείς

«Πότε η Υγεία είναι χαρούμενη και πότε λυπημένη;»

???????????????????????????????

???????????????????????????????

Φύλλο αξιολόγησης

???????????????????????????????

Δραστηριότητα 3η

-Ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν τις επιλογές τους στα τρόφιμα και το καθένα ζωγραφίζει αυτό που του αρέσει περισσότερο

???????????????????????????????

  • Ποιο παιδί είναι αχώριστος φίλος της Υγείας;

-Ο Φίλος της Υγείας παίρνει μια αναμνηστική φωτογραφία της στο σπίτι.

???????????????????????????????

2ο Εργαστήριο:  Οι τροφές, σωματοφύλακες μας

Δραστηριότητα 1η

-Γιατί πρέπει να τρώμε όλα τα φαγητά

-Γνωρίζουμε τους…..σωματοφύλακες των φαγητών, παρουσιάζοντας στα παιδιά τρεις πίνακες με εικόνες και λέξεις τροφίμων ανά κατηγορία στοιχείων π.χ. Υδατάνθρακες, Λίπη, Πρωτεΐνες

  • Εξηγούμε την σκοπιμότητα των παραπάνω στοιχείων
  • Αφού εξοικειωθούν με τις λέξεις του πίνακα, ανακατεύουμε τις κινητές κάρτες και τα παιδιά τις βάζουν στη σωστή ομάδα

???????????????????????????????

  • Αφήνουμε στα τραπεζάκια μας, τρία στεφάνια, όσα και τα παραπάνω στοιχεία. Τα παιδιά-τρόφιμα, έχοντας μπροστά τους κάρτες-λέξεις, κινούνται στο χώρο. Με το σταμάτημα της μουσικής ψάχνουν να βρουν το…σπίτι τους

???????????????????????????????

???????????????????????????????

Δραστηριότητα 2η

Η ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΩΝ ΤΡΟΦΩΝ – YouTube

https://www.youtube.com › watch
-Αφού παρακολουθήσουμε το παραπάνω βιντεάκι….
  • Φτιάξαμε  την πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής και έτσι θα είμαστε  πάντα υγιείς, αφού θα μπορούμε  να κάνουμε τους σωστούς συνδυασμούς

???????????????????????????????

Δραστηριότητα 3η

-Τι θα γίνει αν τρώμε μόνο ένα είδος φαγητού;

  •  Διαβάζουμε το παραμύθι :Το ταξίδι του Άνκα(Οδηγός για Νηπιαγωγούς-Πανεπιστήμιο

Κρήτης-Τμήμα Ιατρικής)

  • Επιστρέφουμε στην 3η δραστηριότητα του 1ου εργαστηρίου και προτρέπουμε τα παιδιά να φανταστούν πως θα έμοιαζαν, αν ακολουθούσαν τις διατροφικές συνήθειες του Άνκα, ζωγραφίζοντας τον εαυτό τους μέσα σε έναν …..καθρέφτη

???????????????????????????????

Καθρέφτες

3ο Εργαστήριο:Τροφή και βιταμίνες

Δραστηριότητα 1η

 -Γνωρίζουμε  τις βιταμίνες,ποιες είναι, γιατί τις χρειαζόμαστε, από που τις παίρνουμε .

ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ για ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ και ΥΓΕΙΑ … – YouTube

https://www.youtube.com › watch
  • Διαβάζουμε το παραμύθι: Το γαμήλιο πάρτι και το δράμα μιας Βιταμίνης
  • Βοηθάμε τις βιταμίνες να πάνε στο σπίτι τους για να ξεκουραστούν μετά το γάμο.Ποιο είναι το σπίτι τους; Μα!!!! Το ανθρώπινο σώμα

???????????????????????????????

Δραστηριότητα 2η

-Φτιάχνουμε ένα πίνακα διπλής εισόδου και βοηθάμε τις βιταμίνες να μαζέψουν την……οικογένειά τους

???????????????????????????????

Φύλλο αξιολόγησης

Ζω καλύτερα

Δραστηριότητα 3η

 -Μέσα από το wordwall, ψάχνουμε τις βιταμίνες μας.

4ο Εργαστήριο:  Η δίαιτα του μαθητή

Δραστηριότητα 1η

-Ξεκινάμε διαβάζοντας το βιβλίο της Λητώς Τσακίρη: Η Κυρά Διατροφή, πρώτη στη μαγειρική

  • Επισκεφτήκαμε το…
  • Γευσιχώρι, για να βοηθήσουμε την κυρά Διατροφή, να τακτοποιήσει την κουζίνα της

Και την αποδίδουμε έτσι….

???????????????????????????????

  • Μάθαμε να ξεχωρίζουμε τις ομάδες των τροφίμων

???????????????????????????????

Δραστηριότητα 2η
 -Ξεκινήσαμε με την ερώτηση: Γιατί πρέπει να τρώμε σωστά
  • Φτιάχνουμε μια αφίσα με τις απαντήσεις των παιδιών
  • Γεμίζουμε φούσκες με άμμο, παριστάνοντας το στομάχι μας
  • Τα παιδιά ζυγίζουν τις φούσκες-στομάχια

???????????????????????????????

  • Σειροθετούν, από το βαρύτερο, στο ελαφρύτερο και αντίθετα

Πειραματισμός

???????????????????????????????

Φύλλο αξιολόγησης

???????????????????????????????

Δραστηριότητα 3η

-Με την βοήθεια της Κυρά Διατροφής, μαθαίνουμε πότε και πως πρέπει να τρώμε

  • Φτιάχνουμε το δικό μας…διαιτολόγιο
  • ???????????????????????????????

Η Κυρά Διατροφή..1

Η Κυρά Διατροφή.

5ο Εργαστήριο: Υγεία και σωματική άσκηση

Δραστηριότητα 1η

-Εκτός από υγιεινή διατροφή  τι άλλο πρέπει να κάνουμε για να έχουμε φίλη μας την Υγεία;

  • Τα παιδιά εκφράζουν τις απόψεις τους και εστιάζουμε την προσοχή μας στην σωματική άσκηση
  • Παρακολουθούμε το παρακάτω poverpoint

    https://youtu.be/0-Y3VG83cQ0?feature=shared

Φύλλο αξιολόγησης

Γυμνάζεις το σώμα σου και με ποιον τρόπο;

???????????????????????????????

Δραστηριότητα 2η

-Δείχνουμε στα παιδιά κάρτες με σκίτσα σε διάφορες στάσεις

  • Τοποθετούμε καθεμία κάρτα στα καρεκλάκια. Τρέχουμε γύρω από αυτά, ακούγοντας μουσική. Μόλις τελειώσει η μουσική , προσπαθούν να αναπαραστήσουν την κίνηση του σκίτσου, που βρίσκεται ακριβώς μπροστά τους.

???????????????????????????????

  • Στην συνέχεια ζωγραφίζουν στο χαρτί τους το σκίτσο που έτυχαν και προσπαθούν στη συνέχεια, να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους στην ίδια στάση

 Φύλλο αξιολόγησης

???????????????????????????????

Τη γυμναστική μου κάνω

Δραστηριότητα 3η

 -Παρακολουθούμε και…..γυμναζόμαστε με το παρακάτω βιντεάκι

0 λεπτά ασκήσεις για όλο το σώμα. 10 λεπτά γυμναστική στο σπίτι

6ο Εργαστήριο: Υγεία και ύπνος

Δραστηριότητα 1η

 -Διαβάζουμε το παραμύθι: Ο Ονειροφάνταστος διηγείται

 (Οδηγός για Νηπιαγωγούς-Πανεπιστήμιο Κρήτης-Τμήμα Ιατρικής) και…..

  • Βγάζουμε τα συμπεράσματα μας
  • Βοηθάμε τον ήρωα του παραμυθιού να φτάσει στο κρεβάτι του, για να ξεκουραστεί.

Φύλλο αξιολόγησης

Λαβύρινθος

Δραστηριότητα 2η

-Μαθαίνουμε για τις ευεργετικές ιδιότητες του ύπνου στο ανθρώπινο σώμα, μέσα από τα παρακάτω βίντεο

https://youtu.be/L5DS4mTiZ-c

https://youtu.be/3fn4QNiQccg

-Ετοιμάζουμε στην τάξη μας το….δωμάτιο του γαλήνιου ύπνου. Πως θα το καταφέρουμε;

  • Σωστός φωτισμός
  • Σωστή διατροφή
  • Όμορφα ακούσματα και συζητήσεις
  • Ελαφρύς ρουχισμός
  • Σωστή στάση του σώματος
  • Χαλαρωτική μουσική και….ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ!!

???????????????????????????????

Δραστηριότητα 3η

-Παρουσιάζουμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα τους, τον ύπνο

  • Μια φωτογραφία διηγείται..

1

2

3

7ο Εργαστήριο: Υγεία και υγιεινή σώματος

Δραστηριότητα 1η
  – Με αφορμή αφορμή το παρακάτω βίντεο αρχίζουμε συζήτηση για…..
  • Τι είναι τα μικρόβια και που βρίσκονται
  • Γιατί πρέπει να κάνουμε μπάνιο κάθε μέρα;
  • Γιατί πρέπει να κόβουμε τα νύχια μας συχνά;
  • Πρέπει να βουρτσίζουμε τα δόντια μας;
  • Τι κάνουμε όταν χτυπάμε και όταν αρρωσταίνουμε;

 -Κάνουμε πρακτική εξάσκηση και γίναμε ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΙ κυνηγοί μικροβίων

???????????????????????????????

Πτυχίο

Δραστηριότητα 2η

 -Βοηθάμε την Ρούλα Καθαρούλα να φτάσει στο παλάτι της, μέσα από ένα δρόμο γεμάτο μικρόβια

???????????????????????????????

Άλλες δράσεις

  •  Χρήσιμες πληροφορίες από τον Διατροφολόγο ΙΟΡΔΑΝΗ ΔΟΥΡΒΑΝΙΔΗ 

images (1)

 

                               

                                                                               

3 σχόλια

  1. μαρια

    Πρωτότυπες,ενδιαφέρουσες,εύστοχες όλες οι δραστηριότητες.μπραβο σας κοριτσια γράψατε πάλι!!! :-) 1ο νηπιαγωγειο καλλικρατειας

  2. Κρυστα

    Μπράβο κορίτσια,πολύ προσεγμένη δουλειά με πολύ μεράκι κι ωραίες ιδέες!!!!!

  3. Χαρίκλεια

    Μπράβο!!! Πλήρης προσέγγιση!!

Γράψτε απάντηση στο μαρια Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>